בספרד תקפו, לואיס אנריקה: "בהחלט היה קרוב להתקף לב"

למרות 1:2 דרמטי בגאורגיה, "לה רוחה" ספגה אש ב"מארקה": "משחקים ברולטה. הדרך למונדיאל נראית קשה". המאמן סיכם: "מקווה שקיבלנו ביטחון, אין לי ספקות בנבחרת". אלבה זכה למחמאות, ציון 0 למוראטה

(גודל טקסט)

אכזבה מהיכולת או שביעות רצון מהאופי? מה לוקחים בנבחרת ספרד אחרי הניצחון 1:2 הדרמטי אמש (ראשון) נגד גאורגיה? הנבחרת של לואיס אנריקה נקלעה לפיגור במשחק החוץ רגע לפני ההפסקה וכבר דמיינה פתיחה איומה לקמפיין מוקדמות המונדיאל, עם נקודה אחת משש אפשריות.

אלא שאז ג'ורדי אלבה (חזר לנבחרת אחרי 570 ימים) בישל פעמיים ודני אולמו כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן (90+2). 'לה רוחה' קבעה על הדרך שיא כשכבשה משחק מספר 37 ברציפות במוקדמות המונדיאל והאפילה על השיא של גרמניה (1934-1985).

זו הייתה הפעם הראשונה בה ספרד מנצחת במשחק חוץ רשמי כשהיא יורדת להפסקה בפיגור מאז אפריל 2009, אז עשתה זאת בטורקיה במוקדמות מונדיאל 2010 בזכות שער של אלברט ריירה. מעבר לכך, השער של אולמו היה הגול השני שלו בנבחרת בעשרה משחקים, ושער הניצחון הכי מאוחר של ספרד במשחק רשמי מאז אלפונסו נגד יוגוסלביה (94:50) ביורו 2000.

אולמו חוגג. שער ניצחון לכוכב הציר בגאורגיה | KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP via Getty Images

בסיום המשחק, המאמן אנריקה התעלם מהכדורגל הדל של נבחרתו והיה מאושר: "כבר אמרתי שזה יהיה משחק קשה מאוד, גאורגיה עשתה עבודה נהדרת. זה בהחלט היה קרוב להתקף לב. באומץ, בנחישות ובתעוזה הפכנו את המשחק. במחצית הראשונה התעוזה הייתה חסרה ולאחר מכן אולי כתוצאה מהעייפות שלהם – יצרנו יותר מצבים ואז הגיע דני אולמו. אני מניח שנגד קוסובו יהיה משחק דומה אבל מקווה שקיבלנו ביטחון משער הניצחון".

האם יש לו ספקות בנבחרת: "אין לי ספקות. הנבחרת היא הסגל הנוכחי ועוד עשרה שחקנים שהיו יכולים להגיע. אני מודאג יותר מהמשחק בקוסובו. נבדוק האם חסרה לנו רעננות, אולי כדורגל או דיוק. ספרד צריכה להיות במונדיאל ולא משנה איך. אנחנו רואים שקשה נגד היריבות. אנחנו סובלים יותר נגד נבחרות כאלה מאשר שוויץ שהייתה ברבע גמר המונדיאל, או נגד גרמניה או אוקראינה". עוד אמר: "אני לא חושב שזה היה החצי הראשון הכי גרוע בתקופה שלי, אולי סבלתי, אבל הסוף היה שווה את זה".

על אולמו ופדרי: "עודדנו את אולמו לבעוט לשער כי הבעיטות שלו טובות. הוא יכול לפתוח הגנה צפופה ועלינו להשתפר בנבחרת בפרמטר הזה. פדרי היה במחצית הראשונה זהה לחבריו ואז הראה את השחקן שהוא ואת האיכויות שלו. הוא שיתף פעולה נהדר עם ג'ורדי אלבה (כמו בקבוצה)". כשנשאל על סרחיו בוסקטס, אמר: "הוא לא נמצא ברגע רע. כשמשהו קורה בנבחרת או בברצלונה ישר מדברים עליו, הוא שחקן ייחודי".

אנריקה. "זה בהחלט היה קרוב להתקף לב" | Levan Verdzeuli/Getty Images

מי שהבקיע את שער השוויון עבור הספרדים היה פראן טורס, שחקנה של מנצ'סטר סיטי, שבתשע הופעות בנבחרת כבש כבר חמישה שערים. לאחר המשחק הוא הפגין ביטחון: "ידענו שנסבול, גם הקהל היה נגדנו אבל זה היה נחמד למען האמת. עבדנו קשה עד הסוף וניצחנו וזה הכי חשוב. עלינו לעבוד כדי לפצח את הבונקרים. יש הרבה שחקנים חדשים, לאט לאט נשתפר. אם נשחק את הכדורגל שלנו – מעט יוכלו להתמודד איתנו".

לעומת על החגיגות וחיוכים בנבחרת, בתקשורת הספרדית בטח לא השתכנעו. "אולמו מנע קריסה עולמית", נכתב בכותרת גדולה ב"מארקה". "ספרד ממש שיחקה ברולטה – יום אחד היא חולמת ויום אחר היא נופלת מהמיטה. יש כל כך הרבה דברים לשפר והדרך למונדיאל נראית קשה". החלוץ אלברו מוראטה, למשל, קיבל את הציון אפס. "ספרד הזיעה מאוד נגד גאורגיה ואלה לא החדשות הרעות. הדרך למונדיאל בקטאר נראית כל כך רחוקה והיורו קרוב מאוד. ישנן לא מעט אזהרות".

תומאס רונסרו מ"אס" תקף את המאמן על בחירת ההרכב שלו ובסיקור נכתב: "ספרד כמעט טבעה במחצית הראשונה עם מערך אובדני של המאמן שהותיר כמעט את כל הכישרון על הספסל". "כדי להבקיע שער אתה צריך לבעוט – זה כל כך קל", נכתב בציניות. ב"ספורט" החמיאו לאלבה: "בלתי נלאה" והיו עדינים יותר לגבי הנבחרת: "אחרי הפאנצ'ר נגד יוון, הנבחרת מרגישה שהמשימה פחות מורכבת, היא תמשיך להיאבק על המקום הראשון. לספרד היה את הכדור אך היא לא סיכנה".

זכה למחמאות. אלבה נגד גאורגיה | KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי