לא כוחות: 0:8 לבלגיה על בלארוס, הולנד ניצחה 0:7 בגיברלטר

המדורגת מספר 1 בעולם שיחקה בהרכב משני, אבל זה לא הפריע לה להתעלל ביריבתה אחרי התיקו בצ'כיה שהפסידה 1:0 דרמטי בוויילס. הנבחרת של דה בור כבשה שישה שערים במחצית השנייה, רק 3:3 לטורקיה מול לטביה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השלישי במוקדמות גביע העולם יצאו לדרך והמנצחות הגדולות של הערב (שלישי) היו נבחרות בלגיה והולנד. נכון ששתיהן פגשו יריבות נחותות מהן בלשון המעטה, אבל זה עדיין הסתיים בשני ניצחונות מרשימים במיוחד: הולנד של פרנק דה בור התאוששה מההפסד לטורקיה ומהניצחון הלא משכנע על לטביה עם 0:7 בגיברלטר, בעוד בלגיה הזכירה מדוע היא המדורגת מספר 1 בעולם וגם בהרכב משני התעללה בבלארוס עם 0:8 מטורף.

במוקד המשחקים הנוספים שנערכו בשני הבתים הללו, וויילס גברה על צ'כיה משער מאוחר וטורקיה פישלה בגדול מול לטביה.

בלגיה – בלארוס 0:8

רוברטו מרטינס העניק לכוכביו מנוחה שניצחו את וויילס ותיקו בצ'כיה וספק אם האמין שגם הרכב משני כזה יכול לנצח בכזו צורה משכנעת – זה לא סתם ניצחון, זו התעללות של ממש בבלארוס, שבמשחק הקודם ניצחה 2:4 את אסטוניה וברור שלא חשבה לחזור מבלגיה עם נקודה או יותר, אבל גם לא לחטוף שמינייה.

אז בהיעדרם של קווין דה בריינה, רומלו לוקאקו ושאר כוכבים, מרטינס פתח עם שחקנים כמו טורגן הזאר, ליאנדרו טרוסאר ומיצ'י באטשואיי והם השיבו לו בשערים בזה אחר זה. כבש בדקה ה-14, האנס ואנקן הכפיל שלוש דקות אחר כך, טרוסאר קבע 0:3 בדקה ה-38 ועוד לפני המחצית הבקיע ג'רמי דוקו את הרביעי.

הבליץ המטורף של השדים האדומים נמשך עם שער של דניס פראט בדקה ה-49 מבישול של באטשואיי ולחגיגה הצטרף כריסטיאן בנטקה בדקה ה-70, גם הוא חלוץ קריסטל פאלאס. טרוסאר השלים צמד בדקה ה-75 וצמד השלים גם ואנקן שקבע 0:8 בדקה ה-89.

מיצ'י באטשואיי | Angelo Blankespoor/Soccrates/Getty Images

גיברלטר – הולנד 0:7

המאמן פרנק דה בור דיבר על בעיית המחץ של שחקניו אחרי הניצחון הלא משכנע 0:2 על לטביה, לו כידוע קדם הפסד 4:2 בטורקיה. הפעם ההולנדים ניצלו את חולשת היריבה כדי להתפוצץ וזה הסתיים עם שבעה כדורים ברשת של היריבה האומללה – אבל זה לא היה מהיר כמו שאולי אתם חושבים.

בדקה ה-40 לוח התוצאות עוד הראה 0:0, אבל דקה אחר כך הצליח סטיבן ברחויס לכבוש ולהוריד את האורנג' ליתרון מינימלי במחצית. סביר להניח שדה בור שטף את שחקניו במחצית והם השיבו לו עם שישה שערים נוספים: לוק דה יונג כבש בדקה ה-55, ממפיס דפאיי קבע 0:3 בדקה ה-61 ותוך שלוש דקות זה כבר היה 0:5 משערים של ג'ורג'יניו ויינאלדום ודונייל מאלן, חברו של ערן זהבי בפ.ס.וו איינדהובן. בדקה ה-85 גם דוני ואן דה בייק ממנצ'סטר יונייטד מצא את הרשת ובדקה ה-88 חתם ממפיס את תוצאת המשחק.

התפוצצו במחצית השנייה. שחקני נבחרת הולנד בגיברלטר | David Bustamante/Soccrates/Getty images

וויילס – צ'כיה 0:1

צ'כיה פתחה את הקמפיין בסערה עם 2:6 באסטוניה ולאחר מכן סחטה נקודה ביתית מבלגיה, אבל הסתבכה הערב בקארדיף מול הנבחרת שתיאבק איתה על המקום השני. החלוץ פטריק שיק ספג כרטיס אדום ישיר בדקה ה-48 והחלה לעבוד קשה כדי לשמור על שער נקי. היא עמדה במשימה בהצלחה ואפילו הצליחה לסחוט כרטיס צהוב שני ואדום מהמגן קונור רוברטס, אבל בדקה ה-81 צמד הכוכבים של וויילס עשה את ההבדל – גארת' בייל בישל לדניאל ג'יימס והדרקונים עם 0:1 יקר במיוחד.

גארת' בייל ודניאל ג'יימס חוגגים | Michael Steele/Getty Images

טורקיה – לטביה 3:3

הטורקים הצליחו להדהים את כל אירופה כשניצחו 2:4 את הולנד ולאחר מכן שבו מנורבגיה עם 0:3 מהדהד, אבל היום שמטו יתרון של שני שערים בביתם מול לטביה החלשה ואיבדו שתי נקודות יקרות, שעוד עלולות לעלות להם ביוקר בקרב על גביע העולם. קנאן קראמן כבש כבר בדקה השנייה, האקן צל'אנהולו שבישל לו הכפיל את היתרון בדקה ה-33 וגם שער של רוברטס סאבאלניקס הלטבי כעבור דקה וחצי לא ריגש את הטורקים, שעלו ל-1:3 מפנדל מוצלח של בוראק יילמאז בדקה ה-52. לטביה הפסידה למונטנגרו ולהולנד בשני המחזורים שעברו, אבל הדהימה וכנגד כל הסיכויים שבה ל-3:3 משערים של רוברטס אולדריקיס (58) ודייויס איקונייקס (80).

יילמאז לא מאמין שזה קורה | Serhat Cagdas/Anadolu Agency via Getty Images

מונטנגרו – נורבגיה 1:0

ארלינג הולאנד שוב לא כבש ואפילו הוחלף אחרי 80 דקות, אבל הסקנדינבים התאוששו מהשלישייה שספגו בביתם מול טורקיה והשיגו שלוש נקודות יקרות משער של חלוץ לייפציג, אלכסנדר סורלות' בדקה ה-35. למונטנגרו זוהי מעידה ראשונה בקמפיין, אך צריך לזכור שהיא פתחה עם ניצחונות על גיברלטר ולטביה החלשות.

סורלות' והולאנד. ניצחון דחוק | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי