דנמרק מפנטזת בקול: "הנבחרת הטובה ביותר שלנו מאז תחילת המילניום"

אחרי 0:4 אדיר על אוסטריה בווינה, בתקשורת הדנית היללו את הנבחרת של קספר יולמאנד: "מפגן עוצמה", הגנה ברמה העולמית הכי גבוהה". דלייני שבישל פעמיים: "האוהדים יכולים לצפות למשהו גדול ביורו"

(גודל טקסט)

נבחרת דנמרק נראית בלתי ניתנת לעצירה והיא בדרך הבטוחה להבטיח את מקומה במונדיאל 2022. אחרי שפתחה את הקמפיין עם 0:2 חלק בבלומפילד על ישראל, החבורה של קספר יולמאנד מעכה את מולדובה 0:8 מהדהד ואמש (רביעי) הגיעה התוצאה המרשימה ביותר – 0:4 ענק בחוץ נגד אוסטריה, היריבה העיקרית שלה על המקום הראשון בבית. אחרי שלושה מחזורים, הדנים מוליכים בבטחה את הטבלה עם תשע נקודות והפרש שערים אדיר וכמעט לא נתפס, 0:14.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, הגיעה התפוצצות שבמהלכה הדנים הבקיעו ארבעה שערים ברבע שעה: אנדראס אולסן הצעיר מבולוניה עלה מהספסל, פרץ את הסכר (53) והשלים צמד ענק (73). יואקים מיילה מאטאלנטה (63) ופייר הויביירג (67) הוסיפו. תומאס דלייני מדורטמונד בישל פעמיים.

"מפגן עוצמה", הנבחרת הטובה ביותר מאז תחילת המילניום" ו"הגנה ברמה העולמית הכי גבוהה", צעקו הבוקר הכותרות בתקשורת הדנית, שם התמוגגו מהמופע של החבורה המלהיבה באדום-לבן, שנראית בשיאה. העיתונאי מישל וויקלסו שיבח את כובש הצמד אולסן: "הוא מצית בי את האהבה לכדורגל מחדש. יש בו כל כך הרבה יצירתיות ושובבות. יש לנו נבחרת שיכולה להשיג תוצאות נהדרות ביורו הקרוב. אין נבחרת באירופה שדנמרק הנוכחית לא יכולה לאתגר", קבע.

אנדראס סקוב אולסן
אנדראס סקוב אולסן | NurPhoto / Contributor

דלייני נשמע אופטימי מתמיד בסיום: "אנחנו מאוד מרוצים משלושת המשחקים הראשונים, אין ספק שאנחנו בעמדה מצוינת לקראת המונדיאל ואנחנו אפילו יכולים להרשות לעצמנו לאבד נקודות במשחק או שניים. אליפות אירופה בקיץ? אני מקווה ומאמין שהאוהדים שלנו יכולים לצפות למשהו גדול ביורו. אני לא אומר שבהכרח ננצח את כל המשחקים, אבל יש לנו הרגשה ממש טובה".

המאמן יולמאנד הוסיף: "נקודת הפתיחה שלנו פשוט נהדרת, אני שמח מאוד על הדרך והתוצאות בשלושת המשחקים האחרונים". על כובש הצמד אולסן שעלה מהספסל ושינה את המשחק: "הופעה נהדרת שלו, להיכנס ולעשות מה שהוא עשה זה ממש לא מובן מאליו ואני מאושר עבורו".

פרנקו פודה, מאמן נבחרת אוסטריה, סיכם: "היינו צריכים להגן בצורה טובה יותר, אבל אנחנו חייבים להודות שדנמרק היא נבחרת איכותית ששיחקה בקצב גבוהה מאוד. אחרי תבוסה כזו, אני צריך ללכת הביתה ולעשות חשובים. המשך הקמפיין? דנמרק מובילה את הבית בצורה ברורה, אבל נותרו עוד שבעה משחקים ואנחנו עדיין רוצים להשיג את הכרטיס למונדיאל".

שחקני נבחרת דנמרק חוגגים
שחקני נבחרת דנמרק חוגגים | Christian Hofer / Stringer

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי