אנגליה מהללת: "לפני חצי שנה סטונס לא היה מצליח להתאושש"

הבלם טעה ואיפשר לפולין להשוות בדקה ה-58, אך לא הוריד את הראש ובישל למגווייר את שער הניצחון (85). סאות'גייט: "הרשים אותי שהוא לא נתן לזה להשפיע עליו". ווקר: "זה מוכיח איזה אופי יש לו". ציון דרך לקיין

(גודל טקסט)

זה ממש לא היה פשוט, אך נבחרת אנגליה השיגה אמש (רביעי) 1:2 חשוב בוומבלי על נבחרת פולין נטולת רוברט לבנדובסקי הפצוע ורשמה ניצחון שלישי בשלושה משחקים במוקדמות מונדיאל 2022. טעות קשה של ג'ון סטונס (58) כמעט עלתה לאנגלים ביוקר, אך בלם מנצ'סטר סיטי בישל להארי מגווייר את שער הניצחון (85). הארי קיין כבש ראשון מהנקודה הלבנה (19) והחבורה של גארת' סאות'גייט מובילה את הבית עם שתי נקודות יתרון על פני הונגריה ושלוש על פני אלבניה, כאשר הפולנים רק במקום הרביעי עם ארבע נקודות.

השער המאוחר של מגווייר קבע שהמאזן של האנגלים במוקדמות המונדיאל והיורו ב-20 משחקי הבית האחרונים נותר מושלם – כלומר 20 ניצחונות, ריצה שנמשכת מאז אוקטובר 2012. אגב, נבחרת "שלושת האריות" לא הפסידה לפולין כבר 17 משחקים ברציפות, כשהמאזן הכללי בין הנבחרות עומד על 12 ניצחונות לאנגלים, שבע תוצאות תיקו וניצחון פולני בודד.

קיין, שכאמור כבש את השער הראשון במשחק, הבקיע את הפנדל העשירי שלו במדי הנבחרת ובכך הוא עקף את פרנק למפארד (9) והפך למבקיע המוביל של האנגלים מהנקודה הלבנה. חלוץ טוטנהאם מעורב ישירות ב-30 שערים ב-21 משחקי המוקדמות האחרונים (22 שערים ושמונה בישולים) וכבש לפחות שער אחד בכל אחת מ-12 ההופעות האחרונות שלו, רצף שנמשך מאז אוקטובר 2017. אגב, זה זה היה השער הבינלאומי הראשון של קיין במדי אנגליה ביום רביעי ובכך והוא הפך לשחקן השלישי השלישי של "שלושת האריות" שכובש בכל שבעת ימי השבוע אחרי וויין רוני ולמפארד.

הארי קיין, הארי מגווייר
הארי קיין, הארי מגווייר | Pool / Pool

"היינו טובים מאוד במחצית הראשונה ושלטנו במשחק", סיכם סואת'גייט, "ידענו שפולין תנסה להפתיע בהתקפות מעבר וכמה מסירות מרושלות שלנו אפשרו לזה לקרות. לקבל שער כמו שספגנו זה משהו שיכול להפיל את הרוח של הקבוצה, אבל השחקנים שלנו לא ויתרו וניסו לעשות את הדברים בצורה הנכונה. חשבתי במשך דקות ארוכות האם לבצע שינויים, אבל הרגשתי שהחבר'ה על המגרש מתנפלים על היריבים ולכן המתנתי".

על הטעות של סטונס שהובילה לשער של הפולנים: "מדובר בבחור קשוח שעבר הרבה, הוא התאושש מצוין, הפגין חוסן מנטלי ויש לו חלק גדול בשער הניצחון. כל שחקן טועה. לפעמים הם ייענשו על כך ולפעמים לא. מה שאתה מחפש לראות זו התגובה, איך הם מגיבים לאחר שטעו וזה המפתח. היה קל להוריד את הראש באותם רגעים, אבל ג'ון לא נתן לזה להשפיע עליו וזה מרשים".

קייל ווקר, חברו של סטונס לקבוצה ולנבחרת, החמיא גם הוא: "לפני חצי שנה כנראה שג'ון לא היה מתאושש מזה, אבל היום הוא לא הוריד את הראש ובישל את שער הניצחון. הוא היה פנטסטי לאורך כל העונה ומגיע לו קרדיט על העבודה שהוא השקיע מחוץ למגרש. בזמן שאיש לא ראה, הוא עבד בבית כדי להגיע למקום בו הוא נמצא עכשיו. זה מראה איזה אופי יש לו".

כעת האנגלים יתפנו להתמקד ביורו הקרוב שייערך בקיץ, כאשר בתחילת חודש יוני מצפים להם שני משחקי הכנה מולך אוסטריה ורומניה לפני שהטורניר היוקרתי ייצא לדרך ב-12 ביוני.

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים עם הארי מגווייר
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים עם הארי מגווייר | Eddie Keogh – The FA / Contributor

המאמן המפסיד פאולו סוזה: "במחצית הראשונה שיחקנו נמוך מידי, אבל שיפרנו את זה במחצית השנייה. היינו דומיננטים והבקענו שער. בסוף ספגנו פעמיים ממצב נייח וזה משהו שנצטרך לעבוד עליו. השחקנים ירדו מהמגרש עצובים, כי הגיע לנו הרבה יותר מהפסד. היינו ראויים ליותר על הצורה בה שיחקנו. אני חושב שברמה הזאת חייב להיות VAR, כי זה עוזר לשופט וזה משהו שצריך להיות קיים בכל התחרויות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי