שחקני ברזיל במכתב: "אנחנו נגד הקופה אך נשחק". ניימאר השתווה לפלה

בסלסאו שברו שתיקה: "לא מרוצים מההתנהלות אך ללבוש את מדי הנבחרת זו הגאווה שלנו ויש לנו אחריות". מרקיניוס תקף את העיתונאים: "מעולם לא אמרנו שנסרב". כוכב פ.ס.ז' הגיע ל-11 שערים במוקדמות, כמו אגדת העבר

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל מוכנה לקופה אמריקה. הנבחרת של צ'יצ'י גברה הלילה (בין שלישי לרביעי) 0:2 על פרגוואי ושמרה על מאזן מושלם במוקדמות המונדיאל – שישה ניצחונות בשישה משחקים. ניימאר היה כוכב המשחק עם שער ובישול והוא השתווה לזיקו ורומאריו בראש המבקיעים של הנבחרת במוקדמות המונדיאל – 11 שערים. רונאלדו נזאריו, קאקה ולואיס פביאנו מדורגים במקום השני עם עשרה כיבושים. ב-105 משחקים בנבחראת לניימאר 66 שערים ו-46 בישולים – היה מעורב ב-112 שערים. בכל מקרה, הניצחון הוא שולי.

הסיפור הגדול במדינה ובכלל הוא התגובה המשותפת של השחקנים שהוציאו מכתב עם מסר ברור: הם נגד קיום הטורניר אך ישתפו בכל זאת. השחקנים שיתפו ללא יוצא מן הכלל מכתב ברשתות החברתיות ומתחו ביקורת על הארגון. "כתבנו את המכתב הזה עבור למעלה מ-200 מיליון אוהדים. אנחנו קבוצה מגובשת אבל עם רעיונות שונים. מסיבות שונות, בין אם הומניטריות ובין אם מקצועיות, אנו לא מרוצים מההתנהלות של "Conmebol", בין אם הטורניר ייערך בברזיל או בצ'ילה או בכל מקום אחר".

"בשום פנים ואופן לא רצינו להפוך את הדיון לפוליטי ומודעים לחשיבות של העמדה שלנו. אנחנו עוקבים אחרי מה שמתפרסם בתקשורת וברשתות החברתיות. ואסור לפרסם ידיעות כוזבות. זה חלום הילדות שלנו ללבוש את החולצה של נבחרת ברזיל, זו הגאווה שלנו, אחת הגאוות הגדולות ביותר. אנחנו זוכרים שזה המקצוע שלנו ויש לנו משימה ואחריות עבור נבחרת שזכתה במונדיאל חמש פעמים. בשום זמן לא אמרנו שנסרב ללבוש את החולצה.

הקפטן מרקיניוס כעס: "מתי אמרנו לעזאזל שלא נשחק בקופה? אנחנו מכבדים אתכם, התקשורת והעיתונאים השונים, יש לכם את העבודה שלכם, אבל אתם חייבים להיות זהירים עם הדברים שאתם מפרסמים כי זה פשוט לא נכון. לא רצינו להפוך את הדיון הזה לפוליטי, לעולם, אנחנו רוצים לשחק".

המאמן צ'יצ'י התייחס לניצחון חוץ בפרגוואי, מה שלא קרה 35 שנה: "הלחץ היה בצד של פרגוואי אחרי שכבשנו שער מהיר. אנחנו ידענו עד כמה המשחק הזה קשה ויש את הפן ההיסטורי. עשינו משחק טוב והניצחון מוצדק". צ'יצ'י לא הפסיד מעולם במוקדמות ורשם 16 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. "הנבחרת בונה את עצמה לאט לאט. אין לנו הרבה זמן להיות ביחד ולהסתגל. אנחנו מחפשים שינויים, ביצענו שלושה שינויים ב-11. התחרותיות שלנו טובה מאוד.

הוא המשיך: "יש לנו את העמדה שלנו לגבי המצב, ואולי יהיה רגע שבו נציג אותה, אבל לא עכשיו. יש לנו עבודה גדולה ומשימה חשובה מאוד. זה לא הרגע המתאים לדבר. אני חשבתי על כדורגל – מי יפתח, מה יהיה המערך. אני יודע שדברים קורים אבל כמובן שסדר העדיפויות שלי ברור". המאמן התעקש שהפרשה סביב נשיא ההתאחדות לא השפיעה ולו במעט על השחקנים וכך זה יישאר.

ניימאר. יש לו סיבה לחגוג | y NORBERTO DUARTE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי