אנגליה מעדה, המשחק של פולין כמעט פוצץ, שלושער לרונאלדו

play
בקבוקים ושלל חפצים נזרקו מהיציע לאחר השער. שחקני פולין | רויטרס
שלושער עשירי לרונאלדו במדי פורטוגל: צפו ב-0:5 הקליל של הסלסאו 01:42

סטונס רק השווה ל-1:1 מול הונגריה, אוהדי אלבניה זרקו חפצים על שחקני פולין בעקבות ה-0:1 בדקה ה-77, המשחק חודש אחרי יותר מ-20 דקות. רונאלדו כיכב ב-0:5 של פורטוגל על לוקסמבורג, שבדיה עקפה את ספרד

(גודל טקסט)
ראחים סטרלינג שחקן נבחרת אנגליה מחמיץ מול פטר גולאצ'י שוער נבחרת הונגריה
אנגליה תחכה לחודש הבא. ראחים סטרלינג מחמיץ | רויטרס

חלון משחקים נוסף של מוקדמות גביע העולם באירופה הגיע לסיומו הערב (שלישי) עם כמה דרמות ועוד שלושער של כריסטיאנו רונאלדו. דנמרק הצטרפה לגרמניה כנבחרת השנייה שמבטיחה את מקומה בקטאר 2022, בעוד אנגליה תמתין לחודש הבא לאחר 1:1 מאכזב בבית מול הונגריה. סרביה עדיין מקדימה את פורטוגל בבית א', שבדיה חלפה על פני ספרד בבית ב' ושוויץ נצמדה לאיטליה בראש בית ג'.

פורטוגל – לוקסמבורג 0:5

אחרי שהפך לכדורגלן האירופי עם הכי הרבה הופעות בינלאומיות אי פעם, כריסטיאנו רונאלדו שיפר את שיאו כמלך שערי הנבחרות בכל הזמנים עם שלושער קליל שהעלה את מאזנו ל-115. הכוכב הוותיק דייק מהנקודה הלבנה בדקה השמינית, אחרי עבירה ברחבה של סבסטיאן תיל על ברנרדו סילבה ובדיקת VAR, ואחרי חמש דקות סחט פנדל בעצמו, כבש, השופט קבע בעיטה חוזרת והוא דייק בשנית. ברונו פרננדש הצטרף לחגיגה בדקה ה-18 עם בעיטה חדה מזווית אלכסונית בצד ימין. רונאלדו החמיץ וגם סיפק מספרת מדהימה שהשוער הדף, ומיד לאחר מכן ז'ואאו פאליניה המחליף נגח פנימה בדקה ה-69, אבל לקפטן היה מספיק זמן ובדקה ה-87 הוא נגח פנימה אחרי הרמה של רובן נבס וחגג שלושער מספר 10 במדי הסלסאו. פורטוגל עדיין בפיגור נקודה אחרי סרביה שניצבת בראש הבית, אבל יש לה משחק חסר (באירלנד) ושלושה ימים לאחר מכן היא תארח את הסרבים לקרב ישיר על הכרטיס למונדיאל במחזור האחרון.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער
ממשיך לשפר את השיא העולמי. כריסטיאנו רונאלדו | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

סרביה – אזרבייג'אן 1:3

למרות טעות מביכה של פרדראג ראיקוביץ' בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, סרביה השיגה ניצחון חמישי בקמפיין ותגיע למשחק האחרון שלה מול פורטוגל כשהיא במקום הראשון ועדיין ללא הפסד. דושאן ולאחוביץ' היה האיש של הסרבים במשחק הזה, כשפתח על חשבון אלכסנדר מיטרוביץ' והחזיר עם פנדל בדקה ה-30 וריבאונד בדקה ה-53, אחרי השוויון הזמני של אמין מחמודוב באדיבות אקס מכבי תל אביב. דושאן טאדיץ' חתם בפנדל בדקה ה-83.

שחקני נבחרת סרביה מנחמים את השוער פרדראג ראיקוביץ'
סיבך את סרביה. פרדראג ראיקוביץ' מאוכזב, חבריו מנסים לנחמו | רויטרס

שבדיה – יוון 0:2

ספרד נכנעה ביום ראשון בגמר ליגת האומות לצרפת והערב איבדה את הפסגה במוקדמות המונדיאל לטובת שבדיה, שנותרה תלויה אך ורק בעצמה. בחודש הבא, במשחק נעילת המוקדמות, תתארח שבדיה בספרד, והיא תגיע עם שתי נקודות יתרון. אחרי מחצית ראשונה בשליטה יוונית, עם קורה, משקוף ושער פסול, אלכסנדר איסק הוכשל בבירור ברחבה ואמיל פורסברג בעט פנימה בדקה ה-59. 10 דקות לאחר מכן, השוער רובין אולסן שלח כדור ארוך שהגיע לאיסק, והחלוץ חלף על פני השוער, השכיב מגן וגלגל פנימה את הרביעי שלו בקמפיין. פאנטליס חצידיאקוס הורחק ארבע דקות לסיום.

קוסובו – גאורגיה 2:1
לקוסובו: ודאט מוריץ' (45 בפנדל). לגאורגיה: טורניקה אוקריאשווילי (11), זוריקו דביטאשווילי (82)

שחקני נבחרת שבדיה חוגגים
מקדימים את ספרד. שחקני שבדיה חוגגים | רויטרס

ליטא – שוויץ 4:0

אחרי שתי תוצאות תיקו בחלון המשחקים בספטמבר, שוויץ ניצחה את צפון אירלנד בשבוע שעבר וכעת השיגה עוד ניצחון, הבטיחה לפחות את המקום השני וגם השתוותה לאיטליה בפסגה עם 14 נקודות – חודש לפני המפגש הישיר באולימפיקו. האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-31, כשג'רדאן שאקירי מצא בכדור קרן את ראשו של ברל אמבולו שנגח בעוצמה פנימה. רנאטו שטפן הכפיל בהקפצה אלגנטית בדקה ה-42 ואחרי שלוש דקות קרן נוספת של שאקירי מצא את אמבולו, שהפעם כבש עם הרגל. מריו גבראנוביץ' חתם בתוספת הזמן.

בולגריה – צפון אירלנד 1:2
לבולגריה: טודור נדלב (53 ו-63). לצפון אירלנד: קונור וושינגטון (35)

ברל אמבולו שחקן נבחרת שוויץ נוגח לרשת מול נבחרת ליטא
נגיחה חזקה אל הרשת. ברל אמבולו כובש עבור שוויץ | רויטרס

אוקראינה – בוסניה 1:1

צרפת, זוכת ליגת האומות הטרייה, אמנם עם 12 נקודות בלבד משישה משחקים, אבל מקומה במונדיאל די מובטח והקרב על המקום השני נותר פתוח לגמרי. אוקראינה רשמה תיקו שישי בקמפיין, בוסניה תיקו רביעי וביניהן מפרידות שתי נקודות וגם פינלנד שמפגרת רק בנקודה אחרי החבורה של אנדריי שבצ'נקו. מהלך התקפי יפה סידר למארחת יתרון בדקה ה-15, כאשר ויקטור ציגנקוב קיבל כדור ברחבה והעביר מסירת רוחב לאנדריי ירמולנקו שהרשית מקרוב. התקפה מבריקה של בוסניה הובילה לשוויון בדקה ה-77, כאשר סטבאנוביץ' הקפיץ לעבר הבלם אנל אחמדהודז'יץ' שהמשיך מהאוויר אל הרשת.

קזחסטן – פינלנד 2:0
לפינלנד: טמו פוקי (45 ו-47)

מהומות ביציע של אוהדי נבחרת הונגריה בוומבלי
שוב בלגן ביציעים. אוהדי נבחרת הונגריה | רויטרס

אנגליה – הונגריה 1:1

אחרי 15 משחקי מוקדמות רצופים בהם כבש, מאז ספטמבר 2017, הארי קיין לא הצליח למצוא הפעם את הרשת ובלי השערים שלו אנגליה לא הצליחה לנצח. אחרי ההתפרעויות של הקהל ההונגרי ב-0:4 של האנגלים במפגש הקודם, הפעם הם גרמו למהומות ביציעי וומבלי והתעמתו עם השוטרים במהלך דקות הפתיחה. אלו מהם שנשארו ביציע, זכו לחגוג בדקה ה-23, כאשר רולאנד שלאי הדהים בפנדל אחרי עבירה מיותרת ברחבה של המגן השמאלי לוק שואו. אנגליה לחצה ו-14 דקות לאחר מכן הצליחה להשוות, כשכדור חופשי של פיל פודן עבר את כולם והבלם ג'ון סטונס כבש מקרוב. למרות זאת, במחצית השנייה לא הושלם מהפך, ראחים סטרלינג החמיץ מול פטר גולאצ'י ואנגליה תחכה לחודש הבא כדי לסגור סיפור.

אלבניה – פולין 1:0

לרגעים נדמה היה שהמשחק בדרך ל-0:3 טכני לזכות פולין, אחרי השלכת החפצים מכיוון היציע האלבני לעבר שחקני האורחת לאחר השער של פולין, אבל בסופו של דבר המשחק חודש לאחר יותר מ-20 דקות ופאולו סוזה חגג עלייה למקום השני בבית ט'. אלבניה חסרה את הבלם הפצוע בראט ג'ימשיטי ועוד שלושה שחקנים שנדבקו בקורונה, אבל למרות זאת עצרה את רוברט לבנדובסקי עם משחק קשוח וגם כמעט עקצה. בסופו של דבר האיכות עשתה את ההבדל ומתאוש קליך בישל בדקה ה-77 למחליף קרול שבידרסקי שנכנס רק שש דקות קודם לכן וירה מהאוויר אל הרשת. פולין חלפה על פני אלבניה וצפויה לשמור על המקום השני, כשהיא תשחק באנדורה במחזור הבא (ותארח את הונגריה במחזור האחרון), בעוד האלבנים יגיעו לוומבלי ורק לאחר מכן ישחקו מול אנדורה.

סן מרינו – אנדורה 3:0
לאנדורה: מארק פוז'ול (10), סרג'י מורנו (53), קוקו (89)