איטליה רק בפלייאוף אחרי 0:0, שווייץ אוטומטית במונדיאל

play
ניקולו בארלה, שחקן נבחרת איטליה | GettyImages, Claudio Villa
אנגליה ניצחה 0:10 בסן מרינו וכל שערי היום במוקדמות המונדיאל 04:49

האזורי נעצרו בצפון אירלנד, האדומים בקטאר אחרי 0:4 מול בולגריה. רביעייה לקיין תוך 15 דקות ב-0:10 של אנגליה בסן מרינו, דנמרק הפסידה לסקוטלנד

(גודל טקסט)

המחזור האחרון במוקדמות מונדיאל 2022 באירופה המשיכו לספק דרמות גם הערב (שני), כאשר אלופת אירופה, איטליה, נאלצה לגלות כי כמו במונדיאל הקודם, גם הפעם היא תאלץ להיאבק על ההעפלה דרך הפלייאוף אחרי 0:0 בצפון אירלנד. מי שנהנתה מההפקר היא שווייץ, שעלתה אוטומטית בזכות 0:4 על בולגריה. סקוטלנד ניצחה 0:2 את דנמרק בבית הישראלי, בו אוסטריה גברה 1:4 על מולדובה בתוצאה שלא הספיקה לה כדי לעקוף את חניכיו של וילי רוטנשטיינר. אנגליה התפוצצה עם 0:10 על סן מרינו, פולין הפסידה להונגריה.

ז'ורז'יניו, נבחרת איטליה מול גאבין ווייט, נבחרת צפון אירלנד
ז'ורז'יניו, נבחרת איטליה מול גאבין ווייט, נבחרת צפון אירלנד | רויטרס

בית ג'

צפון אירלנד – איטליה 0:0

אלופת אירופה ידעה שהיא זקוקה לניצחון באי הבריטי, כשבמקביל היא מקווה ששווייץ לא תביס את בולגריה. לאחר, הכל הלך נגדה. האזורי התקשו להגיע למצבים בבלפסט והסתפקו בנקודה מול המארחת הקשוחה. לאור התוצאה, איטליה מסיימת במקום השני בבית, וכמו במונדיאל הקודם, גם הפעם היא תצטרך לעבור דרך שלב הפלייאוף. במונדיאל הקודם זה הסתיים במפח נפש מול שבדיה, איך זה ייגמר הפעם?

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים
העפילו למונדיאל. שחקני שווייץ | רויטרס

שווייץ – בולגריה 0:4

אחרי מחצית ראשונה לחוצה, השוויצרים השיגו את התוצאה הדרושה והבטיחו העפלה אוטומטית. נואה אוקפור כבש ראשון בדקה ה-48, רובן ורגאס הכפיל בדקה ה-57. כשהגיעו החדשות מצפון אירלנד שאלופת אירופה רחוקה מלמצוא את השער, האדומים המשיכו ללחוץ על הגז כאשר סדריק איטן (72) ורמו פרוילר (91) נתנו את האות לחגיגות.

ג'ון סוטאר, שחקן נבחרת סקוטלנד
ינחילו לדנים מעידה ראשונה? סוטאר חוגג | אימג'בנק GettyImages, Ross MacDonald/SNS Group

בית ו'

סקוטלנד – דנמרק 0:2

הדנים איבדו נקודות ראשונות בקמפיין, נגד הנבחרת שסיימה כסגניתה. הסקוטים השיגו ניצחון משכנע על אחת הנבחרות החזקות באירופה, ומדובר בתוצאה שעשויה לתת לה ביטחון לקראת הפלייאוף, שם תקווה להשיג את הכרטיס למונדיאל לראשונה מאז 1998. כפי שנבחרת ישראל חוותה על בשרה, גם הדנים נענשו במצב נייח לאחר שג'ון סוטאר נגח לרשת של קספר שמייכל בדקה ה-36. צ'ה אדמס מסאות'המפטון הכפיל את התוצאה בדקה ה-86 אחרי בישול לחברו לקבוצה ולמדים הלאומיים, סטיוארט ארמסטרונג.

אלכסנדר דראגוביץ' עם מרקו ארנאוטוביץ', נבחרת אוסטריה
| רויטרס

אוסטריה – מולדובה 1:4

המארחת הייתה זקוקה לעוד שער אחר כדי לעקוף את ישראל בטבלה בזכות הפרש שערים, אך למרות הניצחון היא תאלץ להסתפק במקום הרביעי בבית. עם זאת, היא עדיין יכולה להיות מרוצה שכן היא השיגה את המקום בפלייאוף בזכות ליגת האומות. מרקו ארנאוטוביץ' (4, פ' 55) כיכב, כריסטופר טרימל (21) ודיאן ליוביצ'יץ' (83) הוסיפו, יון ניקולאסקו (60) רק צימק.

בית ט'

סן מרינו – אנגליה 10:0

האנגלים השיגו את הכרטיס למונדיאל לאחר טיול מול אחת הנבחרות החלשות באירופה. ההתפוצצות החלה כבר בדקה השישית, אז הארי מגווייר נגח לרשת וכבש במשחק השני ברציפות. שער עצמי של פיליפו פאברי קבע 0:2 בדקה ה-15, ואז החל המופע של הארי קיין, שכבש רביעייה בין הדקה ה-27 ל-42, כולל שתי בעיטות מוצלחות מהנקודה הלבנה. אמיל סמית' רואו כבש שער בהופעת הבכורה שלו בנבחרת, טרנט אלכסנדר בישל את שלושת השערים האחרונים תוך עשר דקות לטמי אברהם, טיירון מינגס ובוקאיו סאקה. דאנטה רוסי הורחק אצל המארחת בדקה ה-68.

דקה 6: גול! הגבהת קרן נהדרת של פיל פודן מצאה את ראשו של הארי מגווייר, שנגח פנימה ורשם שער במשחק שני ברציפות במדים הלאומיים. 0:1 מוקדם לאנגליה.

דקה 15: גול! בוקאיו סאקה ניסה לבעוט למסגרת, פיליפו פאברי נגע בכדור והסיט אותו לרשת. 0:2 לאנגליה.

דקה 27: גול! פנדל מדויק של הארי קיין קבע 0:3 לאנגליה.

הארי מגווייר, שחקן נבחרת אנגליה
שער שני ברציפות. מגווייר | רויטרס

דקה 32: גול! הארי קיין קיבל כדור רוחב מאמיל סמית' רואו ובנגיעה אחת קלה בעט לפינה התחתונה. 0:4 לאנגליה.

דקה 39: גול! הארי קיין ניגש לנקודה הלבנה ושיגר בעיטה עוצמתית בדרך לשלושער תוך 12 דקות. 0:5 לאנגליה.

דקה 42: גול! הארי קיין, שוב הוא, היתל בשחקני ההגנה המקומיים ושלח בעיטה לפינה הרחוקה. החלוץ עם רביעייה תוך 15 שעה, אנגליה מוליכה 0:6.

דקה 58: גול! טמי אברהם מסר לאמיל סמית' רואו, שבהופעת הבכורה בנבחרת רשם שער בכורה. 0:7 לאנגליה.

דקה 69: גול! טרנט אלכסנדר ארנולד הגביה כדור חופשי ומצא את טיירון מינגס, שנגח בעוצמה לרשת. 0:8 לאנגליה.

דקה 78: גול! טמי אברהם השתלט נהדר על מסירת רוחב של טרנט אלכסנדר ארנולד ובעט לרשת. 0:9 לאנגליה.

דקה 79: גול! טרנט אלכסנדר עם בישול שלישי תוך עשר דקות, הפעם לבוקאיו סאקה שקבע 0:10 לאנגליה.

פולין – הונגריה 2:1

הנבחרת של פאולו סוזה תשתתף בפלייאוף במרץ, אך היא תגיע לשם אחרי הפסד ביתי מאכזב. רוברט לבנדובסקי נותר מחוץ לסגל, והפולנים לא הצליחו להוכיח שהם יכולים להסתדר בלעדיו. אנדרש שאפר (38) ודניאל גזדאג (80) הבקיעו, קארול שבידרסקי (62) איזן זמנית עבור המפסידה. הונגריה, שלא תשתתף במונדיאל, מסיימת קמפיין בטעם טוב.

אלבניה – אנדורה 0:1

לאלבניה: אנדרי צ'קיצ'י (74)