אורוגוואי הובסה 3:0 בבוליביה, אקוודור עשתה צעד גדול למונדיאל

play
לואיס סוארס, שחקן נבחרת אורוגוואי חוגג | GettyImages, Javier Mamani
מונדיאל בלעדיה? אורוגוואי הובסה 3:0 בבוליביה והסתבכה קשות 01:57

הסלסטה סופרים ארבעה הפסדים רצופים במוקדמות המונדיאל. אקוודור השיגה ניצחון ראשון אי פעם בצ'ילה שהתרחקה מקטאר

(גודל טקסט)

בזמן שבאירופה כבר התבהרה זהותן של מספר עולות למונדיאל, בדרום אמריקה העסק הולך ומסתבך. היחידות שהבטיחו את עלייתן הן ברזיל וארגנטינה שנפרדו הלילה (בין שלישי לרביעי) בתיקו ללא שערים, אולם על המקומות 3 ו-4 יש קרב בין כמעט כל שאר הנבחרות, כשנותרו לכל אחת ארבעה משחקים. אורוגוואי הסתבכה קשות בעקבות הפסד 3:0 בבוליביה, גם צ'ילה ספגה 2:0 ביתי מאקוודור שהתבססה במקום השלישי ועשתה צעד ענק לקראת המונדיאל וב-0:0 נפרדו גם קולומביה ופרגוואי.

בוליביה – אורוגוואי 0:3

הסלסטה ממשיכים בקריסה שלהם וסופרים כבר ארבעה הפסדים רצופים. האורחת הגיעה עם רקורד לא טוב במשחק החוץ בלה-פאס, ושוב נחלו הפסד בבירת בוליביה. חואן ארסה ומרסלו מורנו כבשו לזכות המארחת במחצית הראשונה. מורנו גם החטיא פנדל בדקה ה-60, המארחת נותרה בעשרה שחקנים לאחר שכרמלו אלגרנאס ראה אדום ישיר, אך בכל זאת זה לא מנע מארסה להשלים צמד ומבוליביה ניצחון שלישי בארבעת משחקיה האחרונים, שקירב אותה עוד יותר לתמונת העלייה למונדיאל.

ונצואלה – פרו 2:1

האורחת עדיין חולמת על הופעה שנייה ברציפות בגביע העולם ולאור התבוסה של אורוגוואי בבוליביה וניצחון החוץ שהשיגה, הצליחה להשתחל לחלק העליון של הטבלה, והיא כבר במקום הרביעי. ונצואלה ידעה מראש שסיכוייה לעלות קלושים, אך רצתה לפחות להשיג ניצחון ראשון על פרו מאז 2015, אך נכנעה לשערים של ג'אנלוקה לפאדולה (18) וכריסטיאן קואבה (65) כשבתווך דרווין מאצ'יס השווה זמנית עבור המארחת, אך לא יותר.

קולומביה – פרגוואי 0:0

שתי הנבחרות עומדות על רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון, אולם ה"לוס קפטרוס" במצב טוב יותר. לאחר 14 משחקים, קולומביה במקום הרביעי עם 17 נקודות, עדיין תלויה בעצמה בכל הנוגע להבטחת המקום בקטאר. פרגוואי לעומת זאת עם 13 נקודות במקום לפני האחרון ונראה שאותה לא נראה בשנה הבאה בקטאר, על אף שהיא במרחק 4 נקודות בלבד גם מהמקום החמישי שמוביל לפלייאוף.

צ'ילה – אקוודור 2:0

המארחת הגיעה במומנטום אדיר, עם שלושה ניצחונות רצופים שהעלו אותה למקום הרביעי אחרי שורה ארוכה של תוצאות גרועות שהיא רשמה לפני כן גם בקופה אמריקה וגם במוקדמות, אבל הלילה הכל הלך לה הפוך והיא הפסידה לראשונה אי פעם בביתה לאקוואדור. היא נקלעה לפיגור כבר אחרי 9 דקות משער של פרוויס אסטופיניאן, נותרה בעשרה שחקנים חמש דקות אחר כך בעקבות עבירה גסה של ארתורו וידאל ועמוק בתוספת הזמן של המשחק גם חטפה את השער השני שכבש מויסס קאיסדו האקוודורי, שנבחרתו כעת עם רגל וחצי בקטאר לאור 23 נקודות במאזנה ופער של שש נקודות מהדולקות אחריה. צ'ילה ירדה למקום השישי, אך הפער מהמקומות הרביעי והחמישי עומד על נקודה אחת בלבד.