באנגליה לא התרגשו מה-0:10: "אנחנו לא זוכים בכלום!"

play
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים מול סן מרינו | GettyImages, Alessandro Sabattini
אנגליה ניצחה 0:10 בסן מרינו וכל שערי היום במוקדמות המונדיאל 04:49

הארי רדנאפ לא התלהב מהעשירייה נגד סן מרינו: "זה לא שווה כלום בטורנירים הגדולים. פגרת הנבחרות היא זמן מת". מייקל אואן הסכים: "זה חסר חשיבות לחלוטין". סאות'גייט על הארי קיין: "אם הייתי משאיר אותו לעוד חצי שעה, המשפחה של ויין רוני הייתה מתקשרת"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה דרסה אמש (שני) 0:10 את סן מרינו, אבל עבור חלק מאנשי הכדורגל בממלכה מדובר בסוג של מצג שווא והם לא התרגשו מהתוצאה החריגה בגובהה, כאשר מאמן העבר הארי רדנאפ ושחקן העבר מייקל אואן הביעו ביקורת על חוסר העניין והחשיבות בכדורגל הנבחרות.

רדנאפ, פרשן BT Sport, פצח בנאום שהמעיט בערך הניצחונות של גארת' סאות'גייט ושחקניו על יריבות נחותות כמו סן מרינו: "אנחנו לא זוכים בכלום! אנחנו מעפילים, מביסים את כל הקבוצות האלה ומנצחים 10 משחקים מתוך 10, ואז מגיעים לטורניר – וזה לא שווה כלום. אני איבדתי עניין, לפני כמה ימים אפילו לא ראיתי את המשחק. שמעתי את הפרשן מספר שאנחנו משחקים נגד מלטה ומספר 18 עובד כמוכר בחנות במהלך השבוע, חשבתי לעצמי 'בשביל מה אני צופה בזה'. אני לא יכול לחכות שהפרמיירליג תחזור ולצפות במשחק ראוי כמו קריסטל פאלאס נגד ווסטהאם. השבועיים האלה של פגרת הנבחרות הם ימים מתים מבחינתי".

אואן בחר לחוות את דעתו בטוויטר וצייץ: "מהר מאוד אני מאבד מההנאה שבצפייה בכדורגל נבחרות כשזה לא טורניר גדול. אני חושב שהרבה אנשים מרגישים אותו דבר. חצי מהמשחקים האלה חסרי חשיבות לחלוטין. דרוש פורמט חדש".

בנבחרת, מן הסתם, מרוצים לאחר קמפיין מוקדמות יוצא מהכלל שנחתם בעשירייה מול סן מרינו. הארי קיין הפגיז רביעייה תוך רבע שעה, אמיל סמית רואו חגג שער בכורה בנבחרת, טרנט אלכסנדר ארנולד הוסיף שלושה בישולים, והחבורה של גארת' סאות'גייט הבטיחה בסטייל את מקומה במונדיאל 2022, כשעל הדרך השחקנים שהיו אמש על כר הדשא. אחד מהם, הוא השוואת שיא בן 75 שנה, כאשר האנגלים כבשו שישה שערים במחצית, דבר שלא עשתה אנגליה מאז נובמבר 1946 ב-2:8 על הולנד.

בנוסף, הארי קיין רשם מספר ציוני דרך מרשימים, כאשר הגיע אתמול ל-13 שערים במדים הלאומיים בשנת 2021 – הכי הרבה של שחקן עבור אנגליה בשנה קלנדרית. בנוסף, חלוץ טוטנהאם הפך לשחקן הרביעי בתולדות נבחרת שלושת האריות שכובש שלושער ומעלה בשני משחקים רצופים לאחר וויויאן וודוורד (1909), דיקסי דין (1927) וטומי טיילור (1957). האחרון שכבש רביעייה עבור אנגליה אגב, היה איאן רייט בשנת 1993 במשחק מול סן מרינו. תשעה חודשים לפניו דייויד פלאט עשה זאת מול אותה יריבה.

התגובות

מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט אמר בסיום: "את העלייה שלנו למונדיאל הרווחנו בבודפשט, ורשה ואלבניה. אנחנו לא יכולים לעשות כלום לגבי הרמה של היריבה שניצבת מולנו, אבל אנחנו חייבים לשמור על האופי והדרך, והצורה שעשינו את זה הייתה נפלאה".

על הארי קיין: "הוא מדהים, סקורר מחונן. אם הייתי משאיר אותו על המגרש לעוד חצי שעה, המשפחה של ויין רוני הייתה כבר מתקשרת. רצינו לתת לו הזדמנות להראות מה הוא יודע, והוא לקח אותה בגדול". על המונדיאל בקטאר: "האמת שעוד לא חשבתי כל כך רחוק. עברנו 19 משחקים השנה ויש עוד הרבה לעכל. זו הייתה הזמדנות נהדרת עבורנו לכשל ולתת דקות משחק לשחקני הדור הצעיר שלנו לפני משחקי המונדיאל".

הארי קיין עם פיל פודן, נבחרת אנגליה
טיול לסיום הקמפיין. קיין ופודן | רויטרס

המספרים

* שישה מתוך שבעת שעריו של הארי מגווייר בנבחרת אנגליה נכבשו בנגיחה.

* הארי קיין כבש 13 שערים בשנת 2021, הכי הרבה של שחקן עבור נבחרת אנגליה בשנה קלנדרית.

* לראשונה מאז נובמבר 1946, נבחרת אנגליה מבקיעה שישה שערים במחצית אחת (אז זה היה 2:8 מול הולנד).

* לאחר הופעות הבכורה של ארון ראמסדייל וקונור גלגאגר, לא פחות מ-50 שחקנים ערכו את הופעתם הראשונה נבחרת אנגליה תחת גארת' סאות'גייט.

* אמיל סמית' רואו הוא הכובש ה-18 עבור אנגליה בשנת 2021. מדובר במספר הכובשים הרב ביותר עבור הנבחרת האנגלית בשנה קלנדרית אחת.

* ה-0:10 על סן מרינו הוא ניצחונה הגדול ביותר של נבחרת אנגליה אי פעם בקמפיין מוקדמות מונדיאל או יורו, כשהפעם האחרונה שהיא כבשה לפחות תשעה שערים הייתה בדצמבר 1983 מול לוקסמבורג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי