אחרי 15 שנה בתפקיד: אוסקר טבארס פוטר מנבחרת אורוגוואי

play
כבר לא ישוב לנבחרת. אוסקר טבארס | GettyImages, Raul Martinez -Pool
מונדיאל בלעדיה? אורוגוואי הובסה 3:0 בבוליביה והסתבכה קשות 01:57

המאמן שהצעיד את הסלסטה לחצי גמר המונדיאל ב-2010 וגם לזכייה בקופה אמריקה לפני עשור, שילם את מחיר הכישלון במוקדמות לקטאר

(גודל טקסט)

נפל דבר בדרום אמריקה. אוסקר טבארס בן ה-74, מאמן נבחרת אורוגוואי מאז 2006 וכמובן מי שהדריך אותה בגביע העולם ב-2010 שנעצר בהפסד להולנד בחצי הגמר, סיים הערב (שישי) את דרכו בעקבות רצף הכישלונות והחשש הגדול של אורוגוואי שהיא תיעדר מהמונדיאל בקטאר בשנה הבאה.

אוסקר טבארס, מאמן נבחרת אורוגוואי
כבר לא ישוב לנבחרת. אוסקר טבארס | GettyImages, Raul Martinez -Pool

ב-48 השעות האחרונות פורסמו באורוגוואי לא מעט דיווחים על כך שראשי ההתאחדות שוקלים בכובד ראש את סיום דרכו של המאמן שהפך לאחד האנשים הנערצים ביותר במדינה בזכות שתי הקדנציות שלו כמאמן הסלסטה, תחילה ב-1988 ועד 1990 (אז נעצרה הנבחרת בשמינית גמר המונדיאל) ולאחר מכן מ-2006, קדנציה שכללה גם זכייה בקופה אמריקה ב-2011 והגעה עד לרבע גמר מונדיאל 2018.

טבארס אמנם סירב להתפטר בטענה שהוא תחת חוזה ושהוא מאמין באמונה שלמה ביכולתו להוביל את אורוגוואי למונדיאל נוסף, אלא שה-3:0 הכואב מבוליביה ביום שלישי עשה את שלו.

כשנותרו עוד ארבעה משחקים לתום קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 בדרום אמריקה, אורוגוואי במקום השביעי עם 16 נקודות במאזנה, מרחק נקודה בלבד מקולומביה שבמקום הרביעי שמוביל לגביע העולם ובמרחק נקודה גם מפרו שבמקום החמישי, מקום המוביל לפלייאוף, אבל לפניה משחקים לא פשוטים בפרגוואי, בבית נגד ונצואלה, בבית מול פרו ובצ'ילה שנלחמת על חייה גם כן במחזור הסיום.