די מריה ולאוטרו סיבכו את צ'ילה, סוארס הציל את אורוגוואי, סערת VAR לברזיל

play
אין מים במקלחות, אבל יש ניצחון. לאוטרו ודי מריה חוגגים | רויטרס
עם גולאסו של די מריה: ארגנטינה ניצחה 1:2 בצ'ילה וסיבכה אותה 03:04

לילה סוער במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה: ארגנטינה ניצחה 1:2 בצ'ילה ללא מסי עם גולאסו של די מריה, אורוגוואי עלתה למקום הרביעי עם 0:1 בפרגוואי, ה-VAR הציל את אליסון משתי הרחקות ב-1:1 של הסלסאו באקוודור

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה התחדשו הלילה (חמישי) עם התיקו הסוער בין נבחרת אקוודור לבין נבחרת ברזיל, ונמשכו עם דרמות אל תוך הלילה. ארגנטינה שמקומה בקטאר כבר הובטח, ניצחה 1:2 בצ'ילה וסיבכה את המארחת, ומנגד אורוגוואי חזר לעניינים עם ניצחון 0:1 על פרגוואי.

שחקני נבחרת ארגנטינה לאוטרו מרטינס, אנחל די מריה חוגגים
אין מים במקלחות, אבל יש ניצחון. לאוטרו ודי מריה חוגגים | רויטרס

צ'ילה – ארגנטינה 2:1

צ'ילה לא בחלה בשום אמצעים כדי לנסות לערער את האלביסלסטה, בניסיון לחזור לתמונת ההעפלה לקטאר: היא גררה אותה לאצטדיון בקלאמה המדברית והמרוחקת, עיכבה אותה אחרי הנחיתה במשך שלוש שעות בלי גישה לשירותים, ולפי שחקני האורחת, גם מנעה מהם מים חמים במקלחות במלון בו שוכנו. למרבה הצער, גם הפרובוקציות מחוץ למגרש לא מנעו מהאלביסלסטה לנצח ללא ליאו מסי שקיבל מנוחה וללא המאמן ליאונל סקאלוני שנדבק בקורונה, ולסבך את לה רוחה שנותרה במקום השביעי בלבד בבית הדרום אמריקאי, כשהיא הולכת ומתרחקת מהמונדיאל.

זה החל בדקה ה-10, עם גולאסו של אנחל די מריה. קשר פ.ס.ז' נשלח על ידי רודריגו דה פול להתקפה מתפרצת, היתל בשלושה שחקני הגנה ובעט מ-25 מטר כדור מסובב ומדויק לפינה הרחוקה, שנתן לארגנטינה רוח גבית. צ'ילה הגיבה בלחץ משלה, שנשא פרי כעבור 11 דקות, כשבן בררטון ניצל מיקום לא טוב של אמי מרטינס ונגח כדור קשתי לרשת בדקה ה-21. ארגנטינה השיבה לעצמה את היתרון עוד לפני הירידה למחצית, לאחר שבעיטה של רודריגו דה פול מרחוק בדקה ה-34 נהדפה רע על ידי ראול בראבו, ולאוטרו מרטינס ניצל זאת כדי לגלגל מקרוב לרשת ולהפוך למלך השערים של האלביסלסטה בעידן סקאלוני. במחצית השנייה לה רוחה ידעה שגם תיקו לא יספיק לה ושלחה הרבה שחקנים להתקפה, אבל אמי מרטינס הציל פעמיים מספיגה, וארגנטינה נותרה בלתי מנוצחת מול צ'ילה במשחק של 90 דקות מאז 2008.

שחקן נבחרת ברזיל אדר מילטאו עם השופט הקולומביאני וילמאר רולדן
חלוקת נקודות בתום משחק סוער בקיטו | רויטרס

אקוודור – ברזיל 1:1

הסלסאו כבר הבטיחו את מקומם בשלב הבא וקיוו לחזור למסלול הניצחונות לאחר ה-0:0 מול ארגנטינה במחזור הקודם. זה התחיל טוב מבחינת האורחת, כאשר קאסמירו דחק מקרוב כבר כעבור שש דקות. בדקה ה-15 יצא שוער אקוודור אלכסנדר דומינגס בצורה פראית ופגע עם רגלו בגרונו של מתאוש קוניה. השופט הקולומביאני וילמאר רולדן שלף את האדום לשוער, אך האורחת בעטה בדלי מהר מאוד. חמש דקות לאחר האדום של דומינגס, ראה אמרסון את הצהוב השני שלו (לאחר שאת הראשון ספג בדקה הראשונה) וסיים גם הוא את דרכו במשחק.

ברזיל תקפה הרבה יותר, אך ניצלה פעמיים מפנדל לחובתה ואדום לשוערה אליסון. בדקה ה-54 רולדן שרק לפנדל, אך ביטל אותו לאחר התייעצות עם ה-VAR. בדקה ה-75 פליקס טורס עלה נהדר לכדור קרן ונגח אותו פנימה – הפעם הראשונה שאקוודור פוגעת במסגרת, בתזמון נהדר מבחינתה. 3 דקות בתוך תוספת הזמן פגע אליסון עם אגרופו באנר ולנסיה, כששוב השופט מקולומביה הורה על הנקודה וחזר בו בחסות ה-VAR. נקודה לכל צד בסיום משחק שכלל 21 דקות תוספת זמן במצטבר.

שחקן נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס חוגג
תמיד מופיע כשהנבחרת זקוקה לו. לואיס סוארס חוגג | רויטרס

פרגוואי – אורוגוואי 1:0

גם בתקופה אישית לא טובה, גם כשהוא מקרטע באתלטיקו, לואיס סוארס תמיד מספק את הסחורה במדי הנבחרת, והלילה הוא שוב הציל אותה. אחרי ארבעה הפסדים רצופים וחמישה משחקים ללא ניצחון במסגרת המוקדמות, אחרי שהמשבר החריף הביא לסיום דרכו של המאמן הוותיק והמוערך אוסקר טבארס, הסלסטה ידעו היטב שהם חייבים ניצחון במשחק החוץ המאתגר. במחצית הראשונה היוזמות ההתקפיות שלה לא עלו יפה, אבל בדקה ה-50 הגיע הרגע: דייגו גודין מצא את סוארס חופשי ברחבה, והחלוץ הוותיק בעט מדויק ברגל שמאל לפינה הרחוקה ולרשת. זה היה הכיבוש ה-66 של סוארס במדי הנבחרת, וה-27 שלו בסך הכל במוקדמות המונדיאל – שווה לשיא הדרום האמריקאי של ליאו מסי. בעקבות הניצחון אורוגוואי עולה למקום הרביעי שמבטיח העפלה אוטומטית לקטאר, ומקווה לפתוח דף חדש אחרי הספתח המוצלח של האיש החדש על הקווים, דייגו אלונסו.

בליל שישי יתקיימו עוד שני משחקים במסגרת המוקדמות של דרום אמריקה:

קולומביה – פרו (23:00, ספורט1)
ונצואלה – בוליביה (00:00, ספורט2)