בונוצ'י: "יהיה קשה לשוב לפסגה, אך הוכחנו שאנחנו יודעים איך"

play
שחקן נבחרת איטליה, לאונרדו בונוצ'י | GettyImages, Alberto Lingria - Pool
איטליה ההמומה מחוץ למונדיאל: צפון מקדוניה הדהימה עם שער ניצחון בדקה ה- 01:54

בלם נבחרת איטליה הגיב להדחה מהמונדיאל: "עלינו לקחת אחריות ולהעניק לאיטלקים מה שמגיע להם. הטיפוס בחזרה למעלה כבר התחיל". מאנצ'יני ייפגש עם נשיא ההתאחדות ויחליט על עתידו אחרי טורקיה

(גודל טקסט)

באיטליה עדיין מתקשים לעכל את ההדחה מהמונדיאל. כמעט 48 שעות אחרי ההפסד הביתי המפתיע 1:0 לצפון מקדוניה בדקה ה-92, שקבע כי האזורי לא ישתתפו בגביע העולם בפעם השנייה ברציפות והשלישית בלבד בתולדותיהם, הבוקר (שבת) נכתב בתקשורת האיטלקית שהמשחק ביום שלישי נגד טורקיה הוא "ככל הנראה המיותר ביותר בתולדות הכדורגל".

לא רק עבור איטליה מדובר במשחק ידידות שנקבע מראש והם היו שמחים לוותר עליו, אלא כך גם עבור הטורקים שביום חמישי הפסידו 3:1 לפורטוגל וגם הם הודחו ממוקדמות המונדיאל בקטאר.

מי שפנה אל אוהדי הנבחרת לאחר ההדחה הוא לאונרדו בונוצ'י, שפרסם היום (שבת) פוסט באינסטגרם וכתב: "הרגשות מנוגדים. האופוריה והשמחה הגדולה מהקיץ האחרון, לעומת האכזבה והמרירות מההדחה הזאת, שהרגישה אפילו יותר גרוע לנוכח אי היכולת שלי לעזור לחבריי באותן 90 דקות. זה הזמן להביט קדימה. בקיץ זכינו למחמאות ולקרדיט על הישג ייחודי, היום עלינו לקחת אחריות על כך שלא הרווחנו את מקומנו, מה שקרה יותר בגלל הטעויות שלנו מאשר המאמץ של אחרים".

בונוצ'י המשיך בנימה חיובית יותר: "זה הזמן לנתח, להתחיל מחדש, להעניק לאיטליה ולאיטלקים את מה שמגיע להם. כבר עשינו את זה פעם. הטיפוס בחזרה למעלה כבר התחיל, עבורי, עבורנו. יידרש מאמץ קשה על מנת לחזור לפסגה, אבל כבר הוכחנו שאנחנו יודעים כיצד לעשות זאת. העתיד הוא עכשיו".

מאמן נבחרת איטליה רוברטו מאנצ'יני
| אימג'בנק GettyImages, MB Media

בתקשורת האיטלקים פורסם הבוקר שרוברטו מאנצ'יני יעמוד על הקווים ביום שלישי ורק לאחר מכן יחליט על עתידו. נשיא ההתאחדות האיטלקית גבריאלה גראבינה צפוי להיפגש במהלך היום עם המאמן, כשלפי הדיווח ב"גאזטה דלו ספורט" הוא יבהיר לו מפורשות כי ההתאחדות עומדת מאחוריו ומעוניינת שיישאר.

"מאנצ'יני הוא הארכיטקט של גורלו", נכתב בעיתון, "לא תמיד אתה יכול לקבוע מה יקרה בעתיד, אבל במקרה הזה הכל בידיים של מאצ'יני. שמות של מועמדים כבר עולים ומתפרסמים, אבל בהתאחדות כולם רוצים שהוא יישאר".

ג'נארו גאטוזו מאמנה של נאפולי
ג'נארו גאטוזו | אימג'בנק GettyImages

אחרי שאיטליה כלל לא עלתה למונדיאל ברוסיה ב-2018, מאנצ'יני הוביל אותה לריצה היסטורית של 37 משחקים ללא הפסד בכל התחרויות – שיא עולמי חדש – שכללה בין השאר את הזכייה ביורו האחרון. לכן, בכירי הכדורגל האיטלקי עומדים מאחוריו של מאנצ'יני, אבל מחכים למוצא פיו ולא יעמדו בדרכו אם יחליט להתפטר.

כבר פורסם שפאביו קנבארו הוא המועמד המוביל להחליף את מאצנ'יני אם יחליט לעזוב, אבל בנוסף לבלם העבר עלו גם שמותיהם של ג'נארו גאטוזו ושל רוברטו דה זרבי, מאמן שחטאר דונייצק שספק גדול אם לא יעזוב לכל המאוחר בחודש יוני וזאת בעקבות הפלישה הרוסית למדינה.