סערה באיראן: נשים הוצאו ממשחק הנבחרת ורוססו בגז פלפל

הנשים סולקו על אף שהיו להן כרטיסים. ראיון הכוכב צונזר, ההתאחדות לא התנצלה וטענה: "הן לא היו אמורות להיכנס מלכתחילה"

(גודל טקסט)

שלבי מוקדמות מונדיאל 2022 מתקרבים לסיומם ברחבי העולם, ואחרי שאתמול (שלישי) התקבלו הכרעות באירופה, אפריקה ודרום אמריקה, היום נחשף סיפור קשה שאירע במשחק המוקדמות באסיה בין איראן ללבנון. האיראנים הגיעו למחזור הסיום של הקמפיין אחרי שכבר הבטיחו את הכרטיס לקטאר, ניצחו 0:2, אך האירוע המשמעותי התרחש בכלל מחוץ למגרש.

מספר נשים שהיו להן כרטיסים למשחק הוצאו מהמגרש, מחו על ההחלטה ורוססו בגז פלפל מחוץ לתחומי האצטדיון. בטלוויזיה המקומית לא דיווחו על האירוע ואף צנזרו את הראיון של עלירזה ג'הנבאחש, כוכב הנבחרת שאמר בסיום המשחק כי "אני מקווה כי מעתה והלאה שנשותינו יוכלו גם כן להגיע למגרשים כדי שנוכל לשמח גם אותן".

ההתאחדות המקומית לא התנצלה, וכדי להוסיף חטא על פשע טענה כי נשים מלכתחילה לא היו אמורות להיכנס. ערב ההתמודדות, באיראן דיווחו כי כ-12,000 אלף אנשים הבטיחו את מקומם במשחק, ביניהם 2,000 נשים. בפעמים הקודמות בהן אפשרו לנשים להגיע למשחקי כדורגל, הן התקבלו דרך שערים נפרדים, ישבו ביציעים ללא גברים, ואף הוקצו להן אמבולנסים נפרדים למקרה הצורך.

באיראן אסרו על נשים להגיע למגרשים קצת לאחר המהפכה במדינה ב-1979, והאיסור הזה בוטל ב-2018 בעקבות איומי השעייה מפיפ"א. אגב, נשים באיראן עדיין מושעות ממשחקים שאינם בינלאומיים.