ונטורה: "לפני ארבע שנים האשימו אותי, היום מבינים שהבעיה במערכת"

play
שחקן נבחרת איטליה לאונרדו בונוצ'י, ג'אן פיירו ונטורה | רויטרס
איטליה ההמומה מחוץ למונדיאל: צפון מקדוניה הדהימה עם שער ניצחון בדקה ה- 01:54

מאמן נבחרת איטליה לשעבר, שכשל להעפיל למונדיאל 2018, שבר שתיקה לאחר הדחת ה"אזורי": "אותי השאירו לבד, כעת תומכים במאנצ'יני"

(גודל טקסט)

באיטליה עדיין מתקשים לעכל את העובדה כי את מונדיאל 2022, בדיוק כמו לפני ארבע שנים, הם יראו מהבית. שמונה חודשים בלבד לאחר הזכייה ביורו 2020, אלופת אירופה נראתה אחרת לגמרי בסיום קמפיין מוקדמות הגביע העולמי, ובחמישי האחרון הודהמה בחצי גמר הפלייאוף על ידי צפון מקדוניה, שהבקיעה בתוספת הזמן ושלחה את ה"אזורי" הביתה.

מאמן נבחרת איטליה ג'אן פיירו ונטורה
לא קיבל את אותו יחס כמו מאנצ'יני. ונטורה | רויטרס

באיטליה לא דרשו את פיטוריו של רוברטו מאנצ'יני, המאמן שגם חתום על הזכייה ביורו, אך לפני ארבע שנים התמונה הייתה שונה לחלוטין. ג'אן פיירו ונטורה, המאמן הוותיק שקיבל את המושכות בקמפיין, סיים במקום השני ב"בית הישראלי" אחרי ספרד, ונכנע לשבדיה בפלייאוף עם 1:0 בסיכום שני המשחקים. ונטורה ספג ביקורת רבה על תפקודו, ונשלח לביתו. כעת, למעלה מארבע שנים אחרי ההדחה ופחות משבוע אחרי השידור החוזר, ונטורה שבר שתיקה ב"קוריירה דלה סרה".

"אחרי ההפסד לצפון מקדוניה, נשיא ההתאחדות התיישב ליד רוברטו מאנצ'יני, אותי השאירו לבד בסן סירו, הייתי האשם היחידי, זה לא היה הוגן. שילמתי את המחיר על הטעויות שלי, אך התגברתי. מאנצ'יני צודק בכך שהוא ממשיך. יש את כל התנאים להמשיך בתהליך שנעצר במשחק מול צפון מקדוניה. בירכתי אותו אחרי הזכייה ביורו, עכשיו לא דיברתי איתו".

"היו סימנים מקדימים בחודשים האחרונים, התקשנו להבקיע. היינו אמיצים ביורו, אבל נגד צפון מקדוניה הייתה עייפות. זה היה כמו לצפות באיטליה נגד שבדיה מ-2017 פעם נוספת, אבל ההקשר היה שונה לחלוטין כי על הנבחרת שלי העבירו ביקורת עוד לפני הפלייאוף. אני הודחתי על ידי ספרד ושבדיה, אבל אני לא רוצה לייצר השוואות, מקווה שבקרוב איטליה תחזור להיות אחד הנבחרות הטובות בעולם".

ג'אן פיירו ונטורה מאמן נבחרת איטליה
נחשף אחרי שנים של שתיקה. ונטורה | אימג'בנק GettyImages

כמו כן, ונטורה הגיע למונולוג ששודר ברחבי איטליה, בו שיתף בגילוי לב על מה שעבר עליו בשנים שחלפו מאז אותו ערב קודר במילאנו: "סחבתי את הכאב במשך ארבע שנים. בחמישי, עם ההפסד נגד צפון מקדוניה, הכאב היה חזק כמו אז. בכל הזמן הזה חשבתי הרבה ודיברתי מעט, אבל הקשבתי. הפכתי בעיני כולם לאיש שסירב להתפטר אחרי ההדחה כי הוא רק רוצה לקחת את הכסף. תמיד הכרתי באשמה שלי בהדחה, אבל היו עוד אחראיים. זה מה שהתקשורת אומרת היום פה אחד כדי להגן על המאמן, והיא צודקת".

"למערכת אין חזון, זה הוביל אותנו להדחה בשלב הבתים ב-2010 ו-2014. ההפסדים לשבדיה וצפון מקדוניה נראו פתאומיים, אך יש להם שורשים עמוקים. הבעיות היו קיימות גם לפני ההפסד בתקופתי, ולצערי כלום לא השתנה. לפני ארבע שנים זו הייתה אשמתי והלכתי. היום ברור לכולם שהבעיה היא במערכת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי