האנזי פליק: "ברור לגמרי שהמונדיאל לא צריך להיערך בקטאר"

חודשיים לפני פתיחת הגביע העולמי, מאמן נבחרת גרמניה שוב יצא נגד ההחלטה המפוקפקת: "בכל הנוגע לזכויות אדם, המון דברים שם לא בסדר"

(גודל טקסט)

מונדיאל 2022 ייצא לדרך בעוד חודשיים, ובעוד אין טורניר גדול יותר מהגביע העולמי, לא כולם נלהבים לטוס לקטאר. מאמן נבחרת גרמניה האנזי פליק, שכבר הביע בעבר הסתייגויות מקיום הטורניר במדינה, נדרש שוב לנושא ואמר לתקשורת הגרמנית: "האם היה ראוי להעניק לקטאר את אירוח המונדיאל? השאלה הזו היתה צריכה להישאל בשלב הרבה יותר מוקדם, והתשובה היא לא! העובדה היא שבכל הנוגע לזכויות אדם, המון דברים שם לא בסדר. זה ברור לגמרי".

גם בחודש שעבר העביר פליק ביקורת על קיום הטורניר בקטאר, בעיקר על רקע זכויות הלה"טבים הכמעט לא-קיימות במדינה, ואמר: "זה מצער, כי הגביע העולמי הזה לא יהיה בשביל האוהדים. יש לי חברים שהיו רוצים לטוס לקטאר, אבל הם לא יגיעו בשל מגוון סיבות. הכדורגל צריך להיות פתוח לכולם". המאמן הגרמני אף רמז לאפשרות שנבחרתו – ואולי נבחרות נוספות – יביעו מחאה כלשהי: "זהו אתגר עולמי. כבר היו לנו הרבה שיחות בנושא, נשב שוב בחודש הבא ונראה מה אפשר לעשות, אם רוצים לעשות".

הגרמנים, שיפגשו בשלב הבתים את ספרד, יפן וקוסטה ריקה, יפתחו את דרכם בטורניר ב-23 בנובמבר. פליק נשאל איזה מין מאמן נבחרת הוא, והשיב: "אני רואה את עצמי כחלק מצוות האימון, לא כבוס שאומר, בואו, תעבדו עבורי ואני אקח את כל הקרדיט. זו לא דרכי".

האנזי פליק, מאמן נבחרת גרמניה
לא הפעם הראשונה שהוא יוצא נגד קיום הטורניר בקטאר. פליק | GettyImages, Alexander Hassenstein

על המשבר שחווה קבוצתו לשעבר באיירן מינכן בפתיחת העונה אמר: "כשהעונה רק התחילה, באיירן שיחקה אדיר וחשבו שלקבוצות האחרות אין סיכוי. עכשיו הם במקום קצת פחות טוב, אבל הם תמיד יוצרים כל כך הרבה הזדמנויות, וזה חיובי. יוליאן נגאלסמן מאמן מצוין, אני אוהב את הדרך בה הקבוצות שלו משחקות, בלי קשר לתוצאות".