פיפ"א תתקפל? קטאר לוחצת לאסור מכירת אלכוהול באצטדיונים

play
הקטארים שינו את דעתם | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 18.11 04:26

הקטארים התחייבו להחריג את המונדיאל מהחוקים הנוקשים במדינה, אבל שינו דעתם. פיפ"א הודיעה: "תהיה אווירה מהנה ומכבדת לכולם"

(גודל טקסט)

הספירה לאחור נמשכת ובעוד יומיים ייצא לדרך מונדיאל 2022, אבל נראה שחוויית הצפייה באצטדיונים לא תאפשר חגיגת כדורגל אמיתית. על פי דיווח ב"גארדיאן", קטאר מפעילה בימים האחרונים לחצים כבדים על פיפ"א במטרה לאסור מכירה של אלכוהול בשמונת האצטדיונים שיארחו את המשחקים – למרות שכבר התחייבה בעבר שלא תמנע זאת.

כידוע, חוקי צריכת האלכוהול בקטאר נוקשים מאוד, ומכירה של משקאות אלכוהוליים אסורה. מארגני המונדיאל התחייבו להחריג את השחקים מהתקנות הנוקשות ולמכור משקאות אלכוהוליים באצטדיונים, אבל כעת עשו פניית פרסה, ומנסים להביא לשינוי של הרגע האחרון.

על פי הערכות, פיפ"א עשויה להיעתר לבקשה של הקטארים ולהוציא את הדוכנים למכירת בירה אל מחוץ לכותלי האצטדיונים, למתחמים ייעודיים של אוהדים בהם יוכלו לשהות לפני, אחרי ובין משחקים.

אצטדיון בדוחא, קטאר, לקראת פתיחת מונדיאל 2022
הקטארים שינו את דעתם. אצטדיון לוסאיל בדוחא | GettyImages, Robbie Jay Barratt – AMA

מי שעשויה להיות מושפעת מההחלטה היא יצרנית הבירה "באדוויזר", אחת מנותנות החסות העיקריות של פיפ"א. המארגנים דרשו בימים האחרונים להעביר שלטי פרסום ועמדות מכירה של החברה למקומות מוסתרים ופחות בולטים באצטדיונים, כדי לא לעודד צריכת אלכוהול.

על פי ה"גרדיאן", המשבר של פיפ"א עם "באדוויזר" עלול לגרום לחברה לנתק את קשריה עם הארגון, ובכך הוא עשוי להפסיד מאות מיליוני דולרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי