קטאר שכרה "אוהדים" עניים שימלאו אצטדיונים, ומשלמת להם שכר זעום

play
"אוהדים" של נבחרת ארגנטינה בקטאר | GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 18.11 04:26

תופעת האוהדים ה"מזויפים" שצצים בקטאר לפני פתיחת המשחקים הולכת ומתעצמת, וכעת מתברר: הם הגיעו במימון הממשלה כדי לשדר לעולם תמונה של חגיגת כדורגל

(גודל טקסט)

בימים האחרונים צצים ברשתות החברתיות סרטונים רבים מקטאר, בהם נראים "אוהדים" מסתובבים ברחובות ושרים שירי עידוד של שלל נבחרות – על אף שממבט ראשון נראה שהם כלל לא משתייכים לאותן מדינות. כעת מתברר שמדובר בניסיון מכוון של ממשלת קטאר, כחלק מניסיונות התעמולה סביב המונדיאל.

על פי דיווחים בטורקיה, מדובר במאות פקיסטנים שבאים מרקע של עוני ומחסור, שנשכרו על ידי ממשלת קטאר כדי להגיע למדינה בזמן הגביע העולמי כדי למלא את האצטדיונים ולסייע כדי לשדר לעולם אווירה של "חגיגה של כדורגל".

קטאר הטיסה את העובדים המדוברים לשטחה, ומעניקה להם שכר יומי זעום של 10 דולרים. בנוסף, היא מספקת להם שלוש ארוחות ביום ונסיעות חינם לאורך השהות במדינה. כך או כך, לפחות בינתיים אותם האוהדים שאמורים היו לסייע לתעמולה הקטארית, בעיקר מעבירים לעולם תמונה מאולצת ולא אותנטית.

כזכור, קטאר השתמשה באלפי מהגרי עבודה ממדינות נחשלות כמו בנגלדש ונפאל כדי להפוך את המדינה לראויה לאירוח של אירוע בסדר גודל כזה, וב-2021 נחשף כי לא פחות מ-6,500 פועלים מצאו את מותם במהלך הבנייה בשל תנאי העבודה המחפירים. הדיווחים על תנאי העבדות בהם הועסקו הפועלים, גררו ביקורות קשות כלפי קטאר ברחבי העולם. כעת התסריט חוזר על עצמו, אמנם בגרסה מעט שונה, אבל לא פחות מדאיגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי