שעתיים בשמש ללא מים: כעס בקרב הקהל במתחמי האוהדים

play
אוהדים קטאר מונדיאל 2022 | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 18.11 04:26

אנשים רבים ציפו להתחיל בחגיגת המונדיאל, אך נתקלו בתורים של עשרות אלפים, המתנה בחום של 31 מעלות ובלי עמדות שתייה וצל: "לא אמרו לנו למה הכניסה התעכבה בשעה"

(גודל טקסט)

משחק הפתיחה במונדיאל 2022 ייערך מחר (ראשון) עם המפגש בין נבחרת קטאר המארחת לבין נבחרת אקוודור. הערב, השתתפו עשרות אלפי האוהדים במתחמי האוהדים, הבמות ומחוץ לאצטדיונים באירועי הפתיחה בקטאר במה שאמור היה להיות חגיגה אמיתית של כדורגל, אך התחיל עם תורים ארוכים וזעם רב של קהל שחיכה שעות בשמש.

במתחם האוהדים בפארק "אל בידא" התקבצו עשרות אלפי אוהדים בציפייה להיכנס כמה שיותר מוקדם לקראת 16:00, השעה בה היו אמורים להיפתח השערים. הכניסה לפארק שיכול להכיל עד 40 אלף אנשים הפכה למלאה כחצי שעה לפני זמן פתיחת השערים הצפוי, אולם מסיבה שלא נאמרה לאוהדים שחיכו בחום של 31 מעלות תחת השמש, הכניסה התאפשרה באיחור של יותר משעה.

אוהדים קטאר מונדיאל 2022
המתינו שעות בשמש. אוהדים עומדים בתור | רויטרס

אלפי האוהדים שחיכו בתורים הארוכים התלוננו שלא הקימו עמדות עם צל ושנאלצו להמתין לכניסה המתישה ללא עמדות מים ובמזג אוויר חם במיוחד: "חיכינו כאן במשך שעתיים", אמר אחד האוהדים שהמתין בתורים, "לא יכולנו לקנות מים ולא התארגנו והביאו לנו דרך לרכוש כאן בסביבה. לא ידענו מתי נכנס פנימה, האבטחה לא אמרה לנו מדוע ובאיזו שעה זה יתאפשר".

משפחה מארצות הברית המתינה במשך 45 דקות בתור רק כדי לגלות ששלושת הילדים לא יורשו להיכנס בשל גילם הצעיר: "אמרו לנו שזה לא יהיה מתאים בשבילם בפנים", אמרה אם הילדים, "נלך ככל הנראה למקום אחר בו ניתן להכניס גם ילדים קטנים". התסכול של הקהל המשיך ביציאה מהמתחם עם אוהדים רבים שהתלוננו על הליכה ארוכה עד לתחנת המטרו הקרובה, כשגם בדרך לשם אין עמדות עם שתייה ומעט מאוד אזורים עם צל.

אוהדים מונדיאל 2022
חגיגת המונדיאל בפנים. אוהדי נבחרת ארגנטינה | רויטרס

אנשים שהצליחו להיכנס למתחם דיווחו על אווירה נהדרת עם אלפי אוהדים, בעיקר מדרום אמריקה וקטאר, ששרו, רקדו וצפו בטקס הפתיחה יחד עם רדת החשכה, מה שגרם למזג אוויר נעים יותר משמעותית מהחום בתורי הכניסה קודם לכן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי