אין כניסה לצבעי הגאווה: אוהדים גורשו מהאצטדיון בקטאר

play
הגרביים של האוהד הדני | צילום מסך, מתוך טוויטר
מחאה חשובה, מלא שערים והיו גם הפרעות: שליחנו מדווח מהמונדיאל בקטאר 00:54

קפטנית ויילס לשעבר לא הורשתה להיכנס עם כובע בצבעי הגאווה, אוהד דני נשלח לדרכו בגלל גרביים, עיתונאי אמריקאי בגלל חולצה

(גודל טקסט)

העיתונאי האמריקני, גרנט וול, עוכב אתמול (שני) למשך כחצי שעה אחרי שניסה להיכנס למשחק בין ארה"ב לוויילס עם חולצה שבמרכזה ציור של כדורגל וסביבו צבעי דגל הגאווה. כשוול הגיע לאצטדיון, נאמר לו שכדי להיכנס עליו להחליף חולצה. הוא סירב, עוכב למשך כחצי שעה וקיבל הוראה לעזוב.

"חזרתי למרכז העיתונאים, עדיין לובש את החולצה שלי", צייץ וול, "עוכבתי למשך כחצי שעה, לקחו לי את הטלפון בכעס ודרשו שאחליף חולצה, אבל סירבתי. קדימה גייז".

מאוחר יותר התפרסם סיפור של אוהד מדנמרק, שאחז בכרטיס למשחק בין ארה"ב לוויילס, אבל לא קיבל אישור להיכנס לאצטדיון מפני שהיה לו מעין סרט קפטן עם צבעי הגאווה וכן גרביים בצבעי הגאווה.

לוח שידורי מונדיאל 2022 – היכן ישודרו כל משחקי הגביע העולמי?

אוהד דני עם גרביים בצבעי הגאווה במונדיאל 2022 בקטאר
הגרביים של האוהד הדני | צילום מסך, מתוך טוויטר

אבל זה לא הכל. גם קפטנית נבחרת ויילס לשעבר לורה מקאליסטר עברה רגעים לא פשוטים כשניסתה להיכנס כדי לצפות במשחק מולדתה מול ארצות הברית. מקאליסטר התייצבה עם כובע ועליו דגלי הגאווה, וגם היא עוכבה בכניסה ליציעים. "אמרתי להם שאני מגיעה ממדינה בה אנחנו דואגים לשוויון עבור כל האנשים, ואני לא מתכוונת להוריד את הכובע", סיפרה. "הם התעקשו שאם לא אוריד אותו, לא אוכל להיכנס לאצטדיון". לבסוף, למקאליסטר לא היתה ברירה – היא הכניסה את הכובע לתיק, ונכנסה פנימה.

אתמול הצהירו שבע התאחדויות לכדורגל של נבחרות שמשתתפות במונדיאל, שהן נכנעות לאיומים של פיפ"א ולא יאפשרו לקפטנים לענוד סרטים עם צבעי הגאווה – במחאה על היותה של הומוסקסואליות מחוץ לחוק בקטאר.

אנגליה, גרמניה, ויילס, שוויץ, דנמרק, הולנד ובלגיה הוציאו הודעה משותפת ובה נכתב: "פיפ"א הבהירה לנו בצורה מאוד ברורה שתפעיל סנקציות אם הקפטנים יעלו עם סרטי מחאה. אנחנו לא יכולים לשים את השחקנים שלנו במצב בו הם עלולים להיענש ולספוג כרטיסים, ולכן ביקשנו מהקפטנים שלנו שלא לענוד את הסרטים הללו במשחקי הגביע העולמי.

"היינו מוכנים לשלם את הקנסות הרגילים על הפרה של נהלי תלבושות, אבל אנחנו לא מוכנים לאפשרות של ספיגת כרטיסים, או אפילו השעיה. אנחנו מתוסכלים מאוד מהחלטת פיפ"א, שהיא חסרת תקדים. כתבנו לפיפ"א כבר בספטמבר, ולא קיבלנו תשובה. השחקנים והמאמנים מאוכזבים. נמשיך להראות את התמיכה שלנו בדרכים אחרות".