קיירוש ענה לקלינסמן: "בושה לכדורגל, מצפה שתתפטר מפיפ"א"

play
כדורגלן העבר יורגן קלינסמן | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 27.11 04:08

אחרי ששחקן העבר התנגח באיראן, מאמנה השיב: "התבטאות שערורייתית. מזמין אותך לאימון שלנו, אבל רק אחרי שתעזוב את תפקידך"

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת איראן, קרלוס קיירוש, דורש מיורגן קלינסמן להתפטר מהתפקיד בו הוא נושא בפיפ"א אחרי שחלוץ העבר האגדי תקף בשידור את נבחרת איראן ואת ההתנהלות שלה. קלינסמן משמש כחבר בוועדת המחקר הטכני של פיפ"א, ובמקביל מפרשן במהלך המונדיאל.

בסדרת ציוצים כתב קיירוש: "לא משנה כמה אני מעריך את מה שעשית ככדורגלן על המגרש, ההערות שלך על התרבות האיראנית, הנבחרת האיראנית והשחקנים שלי היא בושה לכדורגל. אני מזמין אותך לחוות את הדברים מקרוב במחנה שלנו, לפגוש את שחקני נבחרת איראן וללמוד מהם על המולדת שלהם, על השירה והאמנות, האלגברה והתרבות".

המאמן הפורטוגלי הוסיף: "כגרמני/אמריקאי אנחנו מבינים שאתה לא אוהד שלנו. אין בעיה. ולמרות ההתבטאויות השערורייתיות שלך ב-BBC, אני מבטיח לך שלא נשפוט אותך ואת התרבות שלך ונקבל אותך למשפחתנו. בו באותה עת נעקוב אחרי עמדתה של פיפ"א בנוגע לתפקיד שלך כחבר בוועדת המחקר הטכני כי מן הסתם אנחנו מצפים ממך להתפטר לפני שתגיע לבקר אותנו".

מאמן נבחרת איראן, קרלוס קיירוש
השיב אש. קיירוש | רויטרס

כזכור, אחרי המשחק בו איראן ניצחה את ויילס 0:2, בשידור של BBC ניהלו דיון על ההתנהלות של הנבחרת הקטארית, שבין היתר כללה זינוק של כמה שחקנים על השופט אחרי שריקות רבות ועיסוק במעין מלחמה פסיכולוגית כל העת.

קלינסמן אמר ש"זו תרבות הכדורגל שלהם ובגלל זה קיירוש מתאים להם. הוא התקשה בדרום אמריקה, לא הצליח לעלות למונדיאל עם קולומביה ואחר כך עם מצרים, אז הוא חזר לאיראן שם הוא כבר עבד הרבה מאוד זמן".

שחקן העבר הגרמני הוסיף: "זו התרבות של המשחק שלהם, הם 'עובדים' על השופט כל המשחק. הספסל כל הזמן קופץ ומתערב, כל הזמן לוחץ על הקוונים ועל השופט הרביעי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי