בנטו הורחק, סון התעצבן וגאנה חגגה: "היה לנו מזל בסיום"

מאמן דרום קוריאה ראה אדום לאחר השריקה ולא יעמוד על הקווים מול מולדתו פורטוגל, הכוכב התחמק ממנו. קודוס עשה היסטוריה: "התחושה נפלאה"

(גודל טקסט)

המשחק המלהיב בו ניצחה גאנה 2:3 את דרום קוריאה, התלהט לאחר סיומו. פאולו בנטו, המאמן הפורטוגלי של דרום קוריאה, רתח על השופט האנגלי אנתוני טיילור ששרק לסיום בדקה ה-11 של תוספת הזמן ולא אפשר לנבחרתו לבצע כדור קרן לו הייתה זכאית. טיילור לא נותר אדיש לזעם של בנטו ושלף לעברו כרטיס אדום, מה שאומר שהמאמן לא יוכל לשבת על הספסל במשחק האחרון של בית ח', בו דרום קוריאה תשחק מול פורטוגל מולדתו, בה שיחק (35 הופעות בינלאומיות) ואותה אימן בין השנים 2010 ל-2014.

פאולו בנטו מאמן נבחרת דרום קוריאה בעימות עם השופט האנגלי אנתוני טיילור
המאמן הראשון שמורחק במונדיאל 2022. פאולו בנטו מול אנתוני טיילור | רויטרס

גם יונג מין סון כעס על מאמנו?

המספרים

* זה היה הניצחון הראשון של גאנה במונדיאל מאז 2010 והוא הגיע אחרי חמישה משחקים בהם לא הצליחה לעשות זאת.

* גאנה כבשה שלושה שערים במשחק במסגרת המונדיאל לראשונה בתולדותיה.

* מוחמד סאליסו הפך לשחקן ההגנה הראשון שמבקיע לזכות גאנה במונדיאל.

* מוחמד קודוס הוא הראשון שכובש צמד במשחק אחד עבור גאנה במסגרת המונדיאל.

* גואה-סונג צ'ו הוא הדרום-קוריאני הראשון שכובש צמד במשחק גביע העולם, והאסיאתי הראשון שעושה זאת בשתי נגיחות.

* גאנה היא הנבחרת הראשונה שמסיימת שני משחקי מונדיאל רצופים בתוצאה 2:3 (לטובתה או לחובתה) מאז אורוגוואי ב-2010, והרביעית בהיסטוריה בסך הכל.

* גאנה היא הנבחרת הראשונה מאז 1982 שכבשה לפחות חמישה שערים וספגה לפחות חמישה בשני משחקיה הראשונים במונדיאל. לפני 40 שנה, היו אלה הונגריה וסקוטלנד.

רגעי הלחץ של אסמואה ג'יאן, אגדת נבחרת גאנה

התגובות

מוחמד קודוס, כובש הצמד שמנע מגאנה הדחה מוקדמת ונבחר לאיש המשחק, סיכם: "הראינו את אותה מנטליות כמו במשחק מול פורטוגל. הבחורים היו נפלאים היום והשגנו את שלוש הנקודות החשובות. זו תחושה נפלאה, תודה לאל ותודה לכל הנבחרת על הופעה משובחת. גם אחרי השוויון שלהם, ידענו שאנחנו צריכים להעלות את רמת האנרגיה כדי לנצח וזה מה שעשינו. אנחנו מגיעים בביטחון מלא למשחק מול אורוגוואי".

המאמן אוטו אדו אמר: "ברכות לנבחרת שהצליחה להתאושש לאחר השוויון של דרום קוריאה ולכבוש את השער השלישי. כל הכבוד לשחקנים על התשוקה במשחק ההגנה, היינו תחת לחץ כבד ובדקות הסיום גם היה לנו מעט מזל".

דידייה דרוגבה, שחקן העבר של צ'לסי ונבחרת חוף השנהב, החמיא בשידור של BBC: "גאנה היא אומת כדורגל גדולה. אין להם שם גדול כמו מייקל אסיין והדור הזה חווה אליפות אפריקה לא פשוטה בתחילת השנה. הם היו צריכים פתיחה טובה פה, הפסידו לפורטוגל, אבל אהבתי מאוד את התגובה שלהם היום".

למדו מהיפנים: אוהדי נבחרת גאנה מנקים את היציעים

במחזור הסיום של בית ח', שיתקיים ביום שישי (2 בדצמבר) בשעה 17:00, דרום קוריאה תשחק נגד פורטוגל וגאנה תפגוש את אורוגוואי.