האוהד שפרץ לכר הדשא במונדיאל שוחרר ממעצר ולא ייענש

play
אוהד פורץ למשחק של פורטוגל-אורוגוואי עם דגל הגאווה | רויטרס
ברונו נצץ, אבל רונאלדו הוא תמיד הסיפור: שליח ספורט1 מדווח מקטאר 00:43

מריו פרי, שגרם לעצירת המשחק בין פורטוגל לאורוגוואי כשנכנס לדשא עם דגל הגאווה בידיו, הודיע באינסטגרם על שחרורו ללא תנאים מגבילים. הכירו את האיש שהדהים את העולם

(גודל טקסט)

זה הרגיש כמו עניין של זמן עוד לפני שנשמעה שריקת הפתיחה למונדיאל 2022 בקטאר, אבל רק אתמול (שני) קיבלנו פריצה ראשונה לכר הדשא במטרה להביע מחאה על מדיניות המארחת בכל הנגע לגישתה הלא סובלנית בשלל נושאים ובהם זכויות להט"ב.

בתחילת המחצית השנייה לכר הדשא פרץ אוהד לבוש בחולצה שעליה לוגו של סופרמן והכיתוב "הצילו את אוקראינה", על גבה התנוססו המילים "כבוד לנשים איראניות" ובידו דגל הגאווה. על פי הודעה שפרסם לעוקביו ברשת האינסטגרם, הוא שוחרר הבוקר ממעצר ללא תנאים מגבילים. "אני חופשי", בישר לעוקביו. עוד לפני העדכון שלו, גם גילינו מי הוא אותו אדם אמיץ שפרץ והדהים את העולם בדרך בה הביע מחאה.

אוהד פורץ למשחק של פורטוגל-אורוגוואי עם דגל הגאווה
כדורגלן ולוחם צדק. מריו פרי | רויטרס

מדובר באזרח איטלקי בשם מריו פרי, שעשה לעצמו שם כפורץ סדרתי למגרשי כדורגל. הוא פרץ לכר הדשא גם בחצי גמר מונדיאל 2010 בין ספרד לגרמניה ובאותה שנה גם למשחק ליגת האלופות בין ריאל מדריד למילאן, ב-2011 פרץ לגמר ליגת האלפוות בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד וכן לשמינית גמר המונדיאל ב-2014 בין בלגיה לארצות הברית. פרי, שמכונה "הבז", גם פרץ ב-2010 לגמר גביע העולם למועדונים בין אינטר מילאן למזמבה באבו דאבי.

פרי בן ה-35 הינו כדורגלן מקצוען בשנים האחרונות (בליגות נמוכות מאוד, חשוב לציין), שהשנה חתם בליגת המשנה בהודו, אלא שבעקבות התפרצות קורונה ועצירת הליגה עזב. לאחר מכן חזר למולדתו, אבל תוך זמן קצר יצא לפולין ולא כדי לשחק כדורגל, אלא במטרה לסייע לפליטים מאוקראינה – הוא שכר רכב ומדי יום העביר פליטים מלבוב לשטחי פולין. יתרה מכך, בקיץ הוא שותף לדקה במשחק של טרה פיורי במוקדמות הקונפרנס ליג, אך עזב את הקבוצה מסן מרינו תוך זמן קצר.