כשמאמן נבחרת פולין לא מצא כרטיס למשחק של מסי וארגנטינה

לפני המשחק המכריע (21:00) בפולין חשפו בחיוך תמונה של צ'סלב מיכנייביץ' נואש לצפות באלביסלסטה במונדיאל 2006. הערב הוא יראה אותם בגובה העיניים

(גודל טקסט)

צ'סלב מיכנייביץ' סיפר בימים האחרונים שהוא "אוהד" של נבחרת ארגנטינה. כשמדובר במאמן נבחרת פולין שיפגוש הערב את ליאונל מסי ושות' (חמישי, 21:00), לא מדובר בשקר או בקלישאת מסיבות עיתונאים. מיכנייביץ' באמת אוהב את הנבחרת הדרום אמריקאית.

מיכנייביץ' התאהב בנבחרת ארגנטינה במונדיאל 1998. הוא היה אז שוער בינוני בדמדומי הקריירה ואחד מחבריו, בנו של שופט כדורגל לשעבר, סידר לשניהם כרטיסים למשחק שמינית הגמר בין האלביסלסטה לאנגליה בסנט אטיין.

כשהגביע העולמי חזר לאירופה שמונה שנים לאחר מכן אחרי גלות ביפן ודרום קוריאה, למיכנייביץ' היה ברור שהוא יגיע. הוא כבר פצח אז בקריירת אימון והשאיפה שלו הייתה לצפות וללמוד כמה שיותר. וגם לראות שוב את נבחרת ארגנטינה, כולל ילד הפלא ליאונל מסי.

ליאונל מסי ונבחרת ארגנטינה נגד טים דה קלר ונבחרת הולנד, מונדיאל 2006
המשחק אגב, הסתיים ב-0:0 | אימג'בנק GettyImages, Simon M Bruty

מיכנייביץ' אמנם היה אז בתחילת דרכו, אבל הוא סיים קדנציה בת שלוש שנים בלך פוזנן – ממועדוני הפאר של פולין – אותה הוליך לזכייה בגביע ובסופר קאפ ב-2004. במולדתו הוא היה מאמן מוכר מאוד, אבל לצערו, הוא היה רק בן 36 ולא מספיק "מקושר". ההתאחדות לכדורגל של פולין סייעה למאמנים ואנשי כדורגל עם כרטיסים במונדיאל 2006, אבל כשהביקוש היה גבוה, היה דרג והיה זרג. להתמודדות בין הולנד לארגנטינה בבית ג' כולם רצו ללכת וכך מאמנים ותיקים קיבלו כרטיסים ומיכנייביץ' נותר בידיים ריקות.

העיתונאי פיוטר וולוסיק נזכר היום: "אני לא בוכה הרבה, אבל במונדיאל 2006 זה קרה לי – ולא רק לי, אלא גם לקרישיאק סטנובסקי (עיתונאי נוסף) שהיה איתי. למזלנו אלו היו דמעות שזלגו מרוב צחוק, כי ראינו את צ'סלב מיכנייביץ' עומד לפני האצטדיון בפרנקפורט עם שלט נייר שעליו נכתב באנגלית 'צריך כרטיס'. זה היה כל כך מצחיק".

בשלב מסויים, אוהד כדורגל הגיע והחל לנהל עם מיכנייביץ' מו"מ באנגלית שבורה. המגעים נפסקו כשהמאמן הבין שאותו אוהד לא הבין את השלט ובדיוק כמוהו – גם הוא מחפש כרטיס.

המחירים אז הרקיעו שחקים והגיעו למאות יורו ("תיירים עשירים, בעיקר מאסיה, שברו את השוק", כתב וולוסיק) ואחרי ניסיונות נואשים, מיכנייביץ' נשאר בחוץ וצפה במשחק על המרקע. המשחק אגב, הסתיים ב-0:0. הערב הוא יצפה בארגנטינה בגובה העיניים.