השידור בצרפת נקטע לפני פסילת השער, דשאן: "מבולבל על החלטת השופט"

play
אנטואן גריזמן, שחקן נבחרת צרפת לצד אורליאן טשואמני | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 30.11 05:17

מיד לאחר שריקת הסיום, ערוץ TF1 הצרפתי הפסיק את הדיווח מהאצטדיון והאוהדים חשבו שהשוויון אושר. המאמן הוסיף: "הרוטציה הייתה בגלל סכנת פציעות של מספר שחקנים". חאזרי: "לעם התוניסאי מגיע להיות גאה אחרי הניצחון"

(גודל טקסט)

נבחרת תוניסיה רשמה סנסציה הערב (רביעי) עם ניצחון יוקרתי 0:1 על אלופת העולם, צרפת. התוניסאים נראו טוב יותר מהטריקולור לאורך רוב שלבי המשחק, ושער של ווהבי חאזרי (58) הכניע את סטיב מנדאנדה. שער שוויון של אנטואן גריזמן (98) נפסל בעקבות נבדל, אך גם עם ניצחון תוניסיה הודחה בשלב הבתים אחרי ניצחון 0:1 של אוסטרליה על דנמרק.

שידור המשחק בצרפת, בערוץ TF1, נקטע מיד לאחר שריקת הסיום והשער של גריזמן, כך שהצופים לא היו מודעים לפסילה אחרי החלטת ה-VAR. בערוץ לא התנצלו על כך.

לוח שידורי המונדיאל המלא

צפו בתקציר ניצחונה של תוניסיה 0:1 על צרפת באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

קיליאן אמבפה, שחקן נבחרת צרפת
גם המחליפים לא סייעו לצרפת. אמבפה | רויטרס

ז'רום רוטן, שחקן העבר של נבחרת צרפת ופריז סן ז'רמן, לא ריחם על השחקנים: "המחליפים קיבלו הזדמנות להראות מה הם שווים בנבחרת, אחרי הרבה זמן, אבל מה הם הראו? ורטו, גנדוזי – כנראה שלשחקנים האלה יש תקרת זכוכית ורמת הנבחרת גבוהה מדי עבורם. בנוסף לזה, לא הבנתי את המיקום של גנדוזי. הוא קשר שמאלי? זו העמדה שלי, זה פוגע בי. אתם עושים צחוק או מה? גנדוזי קשר שמאלי, לאן הגענו?".

דידייה דשאן היה משוכנע שהגיעה נקודה לנבחרתו: "אני מבולבל על ההחלטה לפסול של השער של גריזמן. התקשנו בקבלת ההחלטות במהלך המשחק, ואלו היו בחירות שלי לגבי מי ישחק ואיך. הרוטציה תסייע לנו בארבעת הימים הקרובים עד המשחק הבא. כמה שחקנים היו בסיכון לפציעה, שיחקנו לפני כן באינטנסיביות גבוהה בשני משחקים. זה איפשר לנו לבצע את החילופים שרצינו ולראות שינוי. כעת נתאושש, ונתחיל את החלק השני של הטורניר".

אנטואן גריזמן התייחס לפסילת השער: "בהרמה הייתי בנבדל, אבל זה לא חשוב. אמרתי לשופט שלא הייתה לי כוונה בכלל להגיע לכדור. שחקן ההגנה פספס ורק כך הפכתי רלוונטי במהלך הזה. המשחק? קשה לשחק אחרי שכבר עלית שלב. היו הרבה שינויים בהרכב וזה השפיע. הדבר הכי חשוב עכשיו זה המשחק הבא".

הבלם איברהימה קונאטה סיכם: "אני שונא להפסיד. בסוף השבוע אין פרסים, יש לנו משחק וזה הכול. אנחנו לא יכולים להשתמש בשינויים כתירוץ, היינו מתחת לרמתנו. אנחנו חייבים להישאר מאוחדים ולהתרכז במשחק הבא, לשכוח מהטעות הקטנה הזו. לא משנה אם זו תהיה ארגנטינה, מקסיקו או נבחרת אחרת – יהיה קשה".

ווהבי חאזרי, כובש שער הניצחון, הביע את אכזבתו בסיום על ההדחה: "אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו על שני המשחקים הראשונים, יכולנו להציג יכולת טובה יותר בהם. לעם התוניסאי מגיע להיות גאה הערב אחרי הניצחון".

ווהבי חאזרי, שחקן נבחרת תוניסיה
ניצחון יוקרתי שלא הספיק לשמינית הגמר. חאזרי | רויטרס

המספרים:

* בגיל 37 ו-247 ימים – סטיב מנדאנדה הפך לשחקן המבוגר ביותר בתולדות נבחרת צרפת במונדיאל.

* אקסל דיסאסי הוא שחקן השדה הראשון לערוך את הופעת הבכורה שלו אצל הטריקולור במונדיאל מאז גבריאל דה מישל ב-1966.

* ווהבי חאזרי מעורב בכל חמשת השערים האחרונים של נבחרת תוניסיה במונדיאל – שלושה שערים ושני בישולים.

* תוניסיה היא הנבחרת הראשונה לנצח את צרפת במונדיאל מאז רבע הגמר ב-2014, שם אלופת העולם הפסידה לגרמניה.

* זה היה הניצחון הראשון אי פעם של תוניסיה על אלופת עולם מכהנת – הפסד לברזיל, שני תוצאות תיקו עם גרמניה והערב שלוש נקודות על חשבון צרפת.

* זו הפעם השלישית שנבחרת מאפריקה מנצחת אלופת עולם במונדיאל, ובכל המקרים התוצאה הייתה 0:1. קמרון עשתה את זה מול ארגנטינה ב-1990, סנגל מול צרפת ב-2002 וכעת תורה של תוניסיה, שוב על חשבון צרפת.

בשמינית הגמר תפגוש נבחרת צרפת את סגנית בית ג' (ראשון, 17:00).