אלכסיס התעמת עם המאמן ונטש בלי לחגוג‎

| צילום: AFP

למרות ה-1:2 על פרו וההעפלה לגמר, הרוחות בנבחרת צ'ילה סוערות

(גודל טקסט)

"צ'ילה בדרך לתהילה" זועקת הכותרת הראשית של אתר העיתון הצ'ליאני 'לה טרסרה'. כל ענייני המדינה נדחקו הצידה. האומה בטירוף. אחד הגיבורים של המדינה הוא חורחה סמפאולי הארגנטיני שגבר בדרבי פרטי משלו על מאמן פרו הארגנטיני ריקרדו גרקה. הוא הודה בסיום: "לא היינו בשיאנו, כי היינו לחוצים".

 

כמו תמיד אחרי הניצחונות של צ'ילה הוא הרים ידיים לשמיים ובכה כמה דקות. "לא היינו טובים, כי נכנסו ללחץ בגלל שבמשחקים כאלה בגביע אתה צריך לכבוש מהר ככל האפשר אחרת אתה נלחץ ועוד בבית שלנו מול הקהל שלנו. השחקנים שלי ידעו שהם יכולים לעשות היסטוריה וכשלא הולך אתה מתחיל לחפש פתרונות וזה לא עובד תמיד", הסביר סמפאולי.

 

 

המאמן טען שהגנתית היו לקבוצה שלו בעיות: "איבדנו היום כדורים מהר מדי והתקשינו להשיג אותם חזרה יחסית למשחקים קודמים". הוא טען באופן מוזר שהרחקתו של סמבראנו פגעה דווקא יותר בצ'ילה מאשר בפרו: "היינו מוכנים לשחק 11 נגד 11 וכשזה מתנה לפעמים אתה לא יודע מה לעשות עם היתרון הזה. בגלל שהיה לנו שחקן עודף היינו נינוחים יותר ופחות נלחמנו וזה פגע יותר בנו".

 

סמפאולי. "לא היינו בשיאנו" (AFP)

 

הסיפור עליו מדברים בצ'ילה הוא קשר ארסנל אלכסיס סאנצ'ס שהתעמת עם המאמן סמפאולי אחרי שהציג משחק חלש ונטש את המגרש בלי לחגוג עם חבריו. "אלכסיס נסגר טוב על ידי לואיס אדבינקולה וכל הקבוצה הרגישה את זה, כי הוא שחקו מפתח שלנו", אמר הארגנטיני. על העלייה לגמר אמר: "זה חלום בו רצינו והשגנו אותו. נצטרך לשחק טוב יותר בגמר כדי לזכות בו ולהתכונן טוב יותר למשחק".

 

אדוארדו וארגס שכבש את הצמד היה בטירוף. הוא הבקיע את שערו ה-22 בנבחרת ב-47 משחקים אחרי הצמד והוא כיום הכובש השישי בתולדות נבחרת צ'ילה. שני שחקני העל של צ'ילה בכל הזמנים – מרסלו סאלאס (37) ואיבן סאמורנו (34) עדיין מקדימים אותו וגם אלכסיס סאנצ'ס (27) שהוא הפעיל היחיד מבין החמישייה שמקדימה אותו. "היום שיחקתי עם המון ביטחון. אני מאושר כבשתי, אבל עוד יותר מאושר שניצחנו ועלינו לגמר", אמר וארגס.

 

הוא גילה שבאימון האחרון התאמן במיוחד על בעיטות לשער וכולן נכנסו. "ידעתי שאני עולה לשחק כשאני בכושר טוב. אהבתי במיוחד את השער השני שלי. אפילו שיחקתי עם כאבים בברך, אבל מי הרגיש?".

 

וארגס. לא הרגיש את הכאבים בברך (AFP)

 

לעומתו אלכסיס סאנצ'ס ידע ימים טובים יותר. הוא לא נשאר להיפרד מהאוהדים ולחגוג עם חבריו ונטש וזעם את כר הדשא. היו לו כמה הזדמנויות לכבוש אותן לא ניצל. למעשה, כבר במשחקי קודמים נמתחה עליו ביקורת שהתקשורת שלו עם חלק מהשחקנים לא טובה. אוהדי צ'ילה ניסו לעודד אותו במהלך המשחק.

 

גארי מדל שכבש שער עצמי לצ'ילה צייץ בטוויטר והעלה תמונה של חבריו חוגגים אחרי המשחק. "השמחה אחרי המשחק שווה את כל המאמצים", כתב.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי