פניני: לא נפגעתי ממכבי תל אביב, ימים יגידו אם זה יעבוד להם

גיא פניני
גיא פניני | אודי ציטיאט

הפרידה מהצהובים ("הבנתי לאן הרוחות נושבות, זה הביזנס"), ההצטרפות לחולון ("משהו שנגע בי") והיורובאסקט ("תמיד הייתי מסתכל בקנאה על הנבחרת המארחת"). הפורוורד לא כועס על מכבי ת"א ומתכונן לאליפות אירופה

(גודל טקסט)

גיא פניני לא ממש הופתע כשמכבי תל אביב בישרה לו כי לא יישאר במועדון עמו הוא כל כך מזוהה. "זה לא העסיק אותי בקטע של להאמין או לא להאמין שהם ישחררו אותי", הוא מספר בראיון לספורט1, "אני חי במציאות ולקראת סוף העונה אתה מתחיל להרגיש לאן הרוחות נושבות. בסופו של דבר הסתיים לי פרק במכבי, פרק כיף ומדהים שעברנו באמת דברים מדהימים וחוויות שילוו אותי לכל החיים. תם פרק ואני מתחיל עכשיו פרק חדש בקריירה שלי. אני מאוד גאה, אני גאה בדרך שלי ובמה שעשיתי ואני מאמין שנעשה בהפועל חולון דברים יפים".
 

נפגעת שמכבי לא השאירה אותך?

"אין מה להיפגע, זה העסק. כדורסל זה ביזנס ובסופו של דבר כל אחד עושה מה שטוב לו וזה מה שקרה".

יש ביקורת שמכבי תל אביב לא יודעת לסיים את זה יפה עם סמלים. זה משהו שאתה מסכים איתו?

"אני לא מתייחס לצד של מכבי, אני מאוד מעריך ומאוד מכבד אותה. אני יכול להסתכל על הצד שלי שנתתי באמת הכל לכל מועדון ששיחקתי בו, ולא רק למכבי. אם זה בני השרון והפועל ירושלים – תמיד נתתי את כל כולי למועדון וזה משהו שאני אמשיך לעשות. עם מכבי זה הסתיים וממשיכים קדימה".


פניני במדי הנבחרת. ההתרגשות בשיאה

פניני במדי הנבחרת. ההתרגשות בשיאה


במהפכה הזאת הם וויתרו על הרבה ישראלים עם ניסיון לטובת כאלה חסרי ניסיון. כשחקן ותיק, אתה חושב שזה משהו שישפיע עליהם?

"אי אפשר לדעת, ימים יגידו. הם לקחו את ההחלטה שלהם לעשות את השינויים שלהם ובאמת ימים יגידו אם זה יעבוד או פחות יעבוד. באמת שאני מאחל להם בהצלחה, יש שם מספיק אנשים מנוסים שיודעים מה הם עושים".

יש מצב שנראה אותך חוזר לשם בסוף הקריירה בתפקיד ניהולי?

"זה באמת לא עובר לי בראש כרגע, עובר לי דבר אחד – קודם כל נבחרת ישראל ואחר כך להתחיל את העונה עם הפועל חולון כי זה הדבר הכי חשוב כעת".

חלפו רק מספר ימים מאז שעזב את מכבי תל אביב עד שהצטרף לפרויקט המסקרן בחולון. "הפועל חולון זה מועדון מפואר בכדורסל הישראלי מבחינתי. יש להם מסורת, עבר, הווה והבנתי מהפגישה איתם שהם חושבים גם על העתיד וזה משהו שמאוד נגע בי", מסביר פניני מדוע הצטרף לחולוניה, "כמובן שגם הקהל המדהים שלהם, האולם, דן שמיר כמאמן ואירופה השפיעו. כל כך הרבה סיבות שבסופו של דבר ההחלטה היתה מאוד פשוטה".

אין ספק שמדובר במועדון מאוד מרשים בארץ אבל איך עושים את הירידה במעמד מהיורוליג לליגת האלופות בכדורסל?

"מבחינתי בכל דבר בחיים צריך לעשות את ההתאמות. אני חושב שהבית שלנו בליגת האלופות לא נופל מבתים ביורוקאפ. הרמה מאוד גבוהה ואני מאוד גאה להיות חלק מהמפעל הזה. התאמות הן דבר מאוד פשוט".


עזר להביא את ג'ו אלכסנדר לחולון

עזר להביא את ג'ו אלכסנדר לחולון


לפניני היה גם חלק ממסע השכנועים בהבאתו של ג'ו אלכסנדר לחולון. "המלצתי לג'ו להגיע לחולון. אני באמת חושב שזה המקום הנכון בשבילו כי ג'ו שחקן נהדר והוא צריך את המקום הנכון והמחבק שהוא יהנה שם ורק ככה הוא יכול להצליח".

"אפשר לנצח כל קבוצה וכל קבוצה יכולה לנצח אותנו"

כעת מגיע פניני, מוותיקי הנבחרת, לאחד מרגעי השיא שלו – אירוח אחד הבתים ביורובאסקט הקרוב. "זה מאוד מרגש", הוא מתייחס למעמד, "אני חושב שלהביא לפה את אליפות אירופה בימים כאלה זה משהו שלא מובן מאליו וצריך להגיד כל הכבוד לכל האנשים שטרחו ועבדו כדי להביא את האירוע הזה לפה. כאחד שעבר כמה אליפויות אירופה, תמיד כשהייתי מגיע למעמד הזה הייתי מסתכל בקנאה על הקבוצה המארחת. זה מאוד מרגש מבחינתנו, זה דבר גדול ואני חושב שזה צריך לתת לנו את הדחיפה ביחד עם הקהל שיבוא וידחוף אותנו".

זה שם עליכם יותר לחץ?

"כמובן שזה בסופו של דבר גורם ליותר ציפיות ויותר 'הייפ' מהסביבה, ובצדק, אבל אנחנו שחקנים מספיק מנוסים כדי להתמודד עם הלחץ הזה. עברנו מספיק בקריירה, יש פה חבר'ה שעברו כמעט הכל, ואנחנו נעשה הכל כדי להגיע מוכנים גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה מנטאלית לאירוע כזה".


פניני עם משעור. החליפו תפקידים

פניני עם משעור. החליפו תפקידים


מהן המטרות באליפות כזאת?

"מטרות זה דבר גדול, אני יכול לזרוק עכשיו איזושהי מטרה ואתה תעשה מזה כותרת. אני חושב שבאמת בסופו של דבר המטרה שלנו היא להגיע מהמשחק הראשון ולרגש, לתת כבוד ולשחק בצורה הכי קבוצתית שיכולה להיות. בסופו של דבר שלושת הדברים האלה יתנו לנו את האופציה לעלות שלב. אם לא נעמוד במטרות האלה של לרגש, ליהנות ולשחק יחד לא נעבור. מבחינתי עכשיו אנחנו עובדים על המטרות האלה".

אתה מדבר יותר על דרך.

"בדיוק. אני חושב שהדרך זו המטרה שלנו כרגע. עכשיו אנחנו מתחילים את הדרך ומבחינתנו המטרה מתחילה עכשיו".

אתה וחלק מהשחקנים הבכירים מגיעים לקמפיין הזה אחרי עונה אישית קצת פחות מוצלחת. זה משהו שישפיע?

"אני לא חושב שיש פה שחקנים שנתנו עונה פחות טובה משנים עברו. כמובן שיש כאלה, כמו בכל קיץ, שנתנו עונות יותר טובות ועונות פחות טובות אבל בסופו של דבר כשמגיעים לנבחרת זו איזושהי קבוצה שכבר רצה כמה שנים, ומבחינתנו הסיטואציות פה הן שונות. יש פה המון שחקנים שבמשך העונה הם שחקנים משלימים בסגל שלהם ומגיעים לפה ונהיים השחקנים המרכזיים. צריך לעשות את ההתאמות גם מבחינת צורת המשחק וגם מבחינת המנהיגות על המגרש, אני חושב שהניסיון שלנו יעזור לנו להשתלב מהר".


"חולון זה מועדון מפואר"


הפרשות סביב משעור, כהן ושגב משפיעות עליכם?

"זה לא משפיע עלינו, אנחנו פה למטרה אחת ויש שחקנים מספיק טובים כדי לתת את התפוקה על המגרש. זאת נבחרת שרצה כבר מעל חמש-שש שנים יחד. נכון שיש תוספות חדשות של חבר'ה צעירים שבאים ונותנים הכל אבל בסופו של דבר הבסיס נשאר. מי שפה מספיק טוב כדי לעשות את העבודה ומי שלא פה אני לא רוצה להתעסק בזה כי יש את האנשים שידברו על זה".

איזה סגנון משחק נראה מכם?

"סגנון משחק טיפוסי של נבחרת ישראל – לשחק מהר, לשחק יחד, להילחם ולהשאיר הכל על המגרש. כמובן שמבחינה פיזית אנחנו פחות חזקים ואין לנו את היתרון הזה. אנחנו צריכים לכפר על זה באספקטים אחרים ועם לב גדול".

משהו לסיכום?

"אני חושב שאפשר לנצח כל קבוצה, אבל מצד שני כל קבוצה יכולה לנצח אותנו. אני חושב שזה היופי באליפות אירופה. יש את היריבות ואת הקבוצות המצוינות שבאות, וגם אנחנו אחת כזאת. תהיה אחלה אליפות ואני מאמין שיתרון הביתיות יעזור לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי