מעמדו של אדלשטיין נפגע, דאגה מבעיית העבירות של האוול

שחקני נבחרת ישראל עצובים
שחקני נבחרת ישראל עצובים | עדי אבישי

אחרי ההפסד השני ביורובאסקט, מצבו של המאמן מתערער והוא עלול לשלם במשרתו. הסנטר היה מתוסכל בסיום: "זה משהו שאני צריך לעבוד עליו". דריכות לקראת המשחק הערב מול גרמניה: "אין ממנו דרך חזרה"

(גודל טקסט)

 לא במצב הזה רצתה נבחרת ישראל להיות לאחר שני משחקים ביורובאסקט שנערך בביתה. אחרי התבוסה לאיטליה במחזור הפתיחה, אמש (שבת) הגיע הפסד כואב נוסף, הפעם 88:73 מול ליטא.

אדלשטיין עוד היה מרוצה בסיום מהשיפור המשמעותי, לטענתו, מהמשחק הראשון, אך מאזן 2:0 בשלב כזה בטורניר יכול לחרוץ את הקמפיין מוקדם מהרגיל ולגרום לנבחרת לא להמריא לשלבים המתקדמים של התחרות בטורקיה. בנבחרת חוששים מהדחה מוקדמות ומהירה מהצפוי דווקא באליפות שנערכת בארץ, ואם וזה יקרה המאמן הלאומי צפוי לשלם על כך במשרתו. חוזהו של אדלשטיין יגיע לסיומו הקיץ לאחר ארבע שנים וכישלון בטורניר הנוכחי יגרום לסיום דרכו.




המפתח לניצחון של הליטאים היה טמון בהכתבת קצב המשחק, ובדומה לאיטלקים שהכתיבו את הקצב האיטי שהתאים להם, הליטאים הצליחו להכתיב קצב משחק מהיר שהוביל לסקור גבוה ולניצול הנשקים ההתקפיים שלהם. "זה שהיריבות מנסות לשלוט בקצב המשחק זו מחמאה עבורנו", אמר אדלשטיין בהתייחסו לנושא, "זה אומר שחוששים מאיתנו".


אדלשטיין. "זה אומר שחוששים מאיתנו". ישלם במשרה? (עדי אבישי)

אלא שלא נראה שהאורחים חששו יותר מדי. הליטאים הגיעו להתמודדות חמושים במאות אוהדים שעודדו ודחפו לאורך כל המשחק ותרמו ווקאלית יותר מ-8,000 האוהדים של ישראל. שירת העידוד הבלתי פוסקת שלהם, בצירוף הנפת הדגל הליטאי הענק בגאווה, ביטלו את יתרון הביתיות של הנבחרת. אחרי מחצית ראשונה שקולה יחסית, הגיעה נפילה חזקה ברבע השלישי שהובילה לאיבוד המשחק, כשריצת 0:12 של האורחים הובילה ליתרון דו ספרתי ממנו הם כבר לא הביטו חזרה.

אחת הסיבות לכך הייתה העבירה הרביעית של ריצא'רד האוול ברבע השלישי, שהסתבך פעם נוספת בבעיית עבירות ולא שהה מספיק זמן על הפרקט. בנבחרת מעריכים מאוד את תרומתו של הסנטר המתאזרח שהופך לברומטר של הקבוצה, אך העבירות הרבות שהוא מבצע בקצב מהיר פוגעות בהם באופן משמעותי. כמה משמעותי? בדקות בהן עידן זלמנסון ואלישי כדיר, המחליפים של האוול בעמדת הסנטר, היו על הפרקט, ישראל הפסידה בעשרים ואחת נקודות. בעשרים הדקות בהן המתאזרח היה על הפרקט היא ניצחה בארבע. 17 נקודות הפרש, והרי לכם כל ההפרש. "ידענו כמה הוא חשוב, המטרה שלנו הייתה להוציא אותו ותקפנו אותנו בכל הזדמנות", התייחס המאמן אדומאיטיס לברומטר של הכחולים-לבנים.


האוול. איתו הנבחרת הייתה צמודה מאוד לליטאים (עדי אבישי)


האוול
עצמו היה מתוסכל בסיום. גם הוא מודע לחשיבותו הרבה ולבעיית העבירות שהוא מסתבך בה דרך קבע. "אני חושב שזה מנטאלי, אני צריך לשמור את הידיים לעצמי", אמר הסנטר בהתייחסו לנושא, "זה משהו שאני צריך לעבוד עליו. מול גרמניה אני מקווה להימנע מבעיית עבירות, לשמור את הידיים לעצמי. קשה להתמודד מול שחקנים בגובה 2.13 ומעלה. אנחנו מנסים לעזור עם עזרות. אני חושב שזה מנטאלי, אני צריך לשמור את הידיים לעצמי ולא לנסות לחטוף כל כדור".

עומרי כספי הוסיף: "ליטא שיחקו על היתרון שלהם. ריצ'ארד ביצע הרבה פאולים ונכנסו לבעיית עבירות די מוקדם. הם שיחקו על היתרונות שלהם, שיחקו חכם, שיחקו טוב ושמרו חזק". הקפטן התייחס גם לפציעה בשריר התאומים שהוא סוחב: "זה חלק מאליפות אירופה, פציעה קטנה מהמשחק הראשון ואתה צריך לסחוב אותה לאורך כל הטורניר. אין ספק שאני מרגיש את זה וזה כואב לי, אבל אין לנו זמן לנוח. יש עכשיו משחק של חיים או מוות. אני מרגיש את הפציעה בניתור ובסיומת מתחת לסל".


כספי. "אני מרגיש את הפציעה" (עדי אבישי)

בנבחרת עוקבים בדאגה אחר התוצאות של שאר הנבחרות בבית ומבינים שהמצב מאוד בעייתי. אחרי שגיאורגיה הפתיעה את ליטא במחזור הפתיחה והשיגה ניצחון יוקרתי, אתמול היא הפסידה לגרמניה שנחשבת ליריבה העיקרית של ישראל בקרב על הכרטיס לשלב הבא. המשחק הערב מול הגרמנים (21:30) הופך כעת לקריטי במיוחד והוא בבחינת להיות או לחדול עבור הנבחרת. "אנחנו צריכים לנצח, דברים תלויים בנו", התייחס כספי למצב, "אנחנו לא נראים טוב בטורניר עדיין. יש לנו עכשיו משחק נגד גרמניה שהוא לחיים או מוות ואין לנו דרך חזרה ממנו. אני לא רוצה לקבוע שהפסד מחר יסיים לנו את הקמפיין, אבל הפסד בטח יכניס אותנו למשהו שאנחנו לא רוצים להיות בו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי