בחזרה ל-2014: על הערב שפדרמן שב אל מקומו הטבעי

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | עדי אבישי

מכבי תל אביב הצילה את העונה האירופית, ואפילו הבעלים התקשו לשרוד את המותחן מול באמברג. ג'קסון: "חייב לשחק טוב יותר", טרינקיירי האשים את השופטים, ספאחיה בחר להתעלם מהטענות

(גודל טקסט)

1. הפרקט ביד-אליהו בסיום הניצחון 88:90 על באמברג היה נראה כמו אז ב-2014, כשמכבי תל אביב של דייויד בלאט העפילה לפיינל-פור היורוליג בזכות ניצחון על מילאנו, והשחקנים חגגו בטירוף עם פטישי פלסטיק משל הייתה זאת מסיבת יום עצמאות קלישאתית במיוחד.

הניצחון אמש אכן היה קריטי עבור הצהובים, מורלית ומקצועית. הנפילה למאזן שלילי לראשונה העונה יכולה הייתה לשבש עוד יותר את מצב הקבוצה, ויושבי ההיכל הבינו זאת עם עידוד משמעותי בדקות ההכרעה. הגדיל לעשות דייויד פדרמן, שעזב את מקום מושבו הקבוע בו בחר בתחילת העונה לאור הפקת הלקחים בקיץ, לטובת עמידה בקרבת הספסל של נבן ספאחיה, מה שלדברי החבר י.מ היה "המרחק הקטן ביותר בו עמד פדרמן מהספסל העונה".

2. חדר ההלבשה של מכבי תל אביב נראה בסיום כמו סדנה להפגת מתחים. הלחץ שהשתחרר במועדון פינה את מקומו לצילום עם קבוצה קטנה של אוהדים שקיבלה אישור להיכנס לחדר ההלבשה, ואחד מהם אף זכה למחמאות מפייר ג'קסון המחויך: "יופי של נעליים. גם לי יש כאלה, אני מתכוון לנעול אותם הלילה במסיבה".


התלהב מהנעליים. ג'קסון (עדי אבישי) 

ואם כבר ג'קסון, הרכז סבל מאחד ממשחקיו החלשים העונה, אך בסיום שחרר שאגת ניצחון לאחר שברח מעבירה של שחקני באמברג שהייתה שולחת אותו לקו. מספר 55 סיכם: "זה יופי של ניצחון ובוודאי שהיינו חייבים אותו, אבל זה כבר מאחורינו ונהיה חייבים לשחק טוב יותר במשחק הבא. אני בעצמי חייב לשחק טוב יותר". ג'ייק כהן, שלא זכה לדקה, היה נראה גם הוא מבסוט וסיפר על חשיבות הניצחון, אך כשנשאל מדוע לא שיחק החמיץ פנים וזרק: "לא יודע". השחקן הביע את אכזבתו מכך שלא שיחק אבל הוסיף: "ברור שכולם רוצים לשחק, זה חלק מהמשחק. אני מקווה שהמאמן יכניס אותי פעם הבאה".

3. והיה גם צד מפסיד שכולו הצגה של איש אחד. זה היה משחקו האחרון של אנדראה טרינקיירי כמאמן באמברג בתקופה הקרובה, והוא יעבור ניתוח בכתפו בקרוב. המאמן רצה כמובן לצאת עם ניצחון גדול ורתח על שופטי המשחק שלדבריו: "קבעו מי ינצח".

בסיום ירד טרינקיירי עצבני מאוד אל חדר המאמנים של באמברג והוציא את זעמו על עוזרו ששכח את המפתח עם צעקה חדה, משהו בסגנון "נו יאללה כבר" של האיטלקים. במסיבת העיתונאים כבר רוקן טרינקיירי את כל המחסנית על בוריס ריז'יק, בנג'מין חימנס וג'וסף ביסאן, ולא התרגש כשנשאל האם הוא חושש מעונש על דבריו. ספאחיה, שנכנס אחריו, סירב להתייחס לדבריו על השיפוט וביקש לדון בנושאים מקצועיים, ולמעשה פתח את ההכנות לקראת עוד שני משחקים קריטיים נגד אולימפיאקוס והכוכב האדום בלגרד.


המאבקים יימשכו. תומאס (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי