להיקלע לסיטואציה: ההרפתקה החדשה של כספי

עומרי כספי
עומרי כספי | AFP

למרות הפציעות, החששות והדיבורים, עומרי כספי נשאר ב-NBA. בקבוצה מלאה בסימני שאלה, עם אפשרות להתלבט כמו גם אפשרות להיעלם, עם סגנון ושיטה שעל פניו לא מתאימים לו, אבל עם ציפייה שינסה להתאים אליהם

(גודל טקסט)

עומרי כספי נשאר ב-NBA.

מכל המלל הרב (והמייגע?) שתקראו כאן למטה, אלה 4 המילים החשובות ביותר שתיקחו אתכם קדימה. אם לא תגיע חלילה פציעה, או שמא אלביס יקום מהקבר בגרייסלנד, ממפיס גריזליז תהיה הקבוצה ה-7 בעונתו ה-10 של הישראלי היחיד בליגה הטובה בעולם.

ואחרי הפציעות הרבות (החמיץ/לא שותף ב-75 משחקים בשתי העונות אחרונות), אחרי האכזבות, חוסר המזל, הדיבורים על חזרה לאירופה והקיצוניות המעצבנת ביחס לכספי, לטוב ולרע, אלא 4 מילים מרשימות למדי. מעבר לכל מה שמישהו ציפה אז בדראפט של 2009.

לא דובים ולא יער
כעת זה אמור להיות החלק הקבוע בכתבה השנתית על קבוצתו החדשה של כספי, בו אנחנו אמורים לספר לכם כיצד הוא יתאים בדיוק לשיטה של ממפיס. שהריצה שלו, החיתוכים ללא כדור, השלשות, כל אלה ישתלבו בסגנון של "הדובים". ובכן – זה שקר. לא כי זה לא נכון, חלילה, אלא פשוט עוד מוקדם לדעת.

כספי. אחרי הכל, הוא עדיין בליגה הטובה בעולם (AFP)
כספי. אחרי הכל, הוא עדיין בליגה הטובה בעולם (AFP)

אחרי 7 עונות פלייאוף רצופות והתבססות כאחת הקבוצות ההגנתיות והחכמות בליגה, ממפיס חוותה עונת נפל רצינית. שני עוגנים – זאק ראנדולף וטוני אלן – עזבו, מייק קונלי גמר את העונה מוקדם, צ'אנדלר פארסונס וחוזה העתק המחניק שלו (23 מיליון דולר לעונה) בקושי תרמו והקבוצה החלה במדרון החלקלק של מורדות "הטנקינג" ורצון לבחור גבוה בדראפט.

ובכל זאת, בממפיס מכוונים גבוה. בהנהלה מציבים מטרה של 50 ניצחונות ומאבק בפלייאוף. מארק גאסול ומייק קונלי בריאים ושלמים (כרגע), ג'ארן ג'קסון שנבחר 4 בדראפט הוא פאור פורוורד מבטיח בגודל 2.11 מ' וכנראה יתבצעו עוד מספר מהלכים בקיץ. ובדיוק בגלל זה קשה לראות מה יעלה בעתידו של כספי.

מצד אחד מדובר בקבוצה עם הקצב האיטי ביותר בליגה בעונה שעברה, עם 82.8 זריקות בלבד למשחק (מקום אחרון), שזה פחות מתאים לכספי. מצד שני, היא קלעה רק 9.2 שלשות משחק (24 בליגה) והיא כן תזדקק לכספי הישן, זה שלפני גולדן סטייט שעוד היה מאיים לשלוש וקולע באחוזים לא רעים. כספי יהיה המחליף בעמדה מספר 3 לפארסונס, שהיה חברו ביוסטון אבל הפך לפלופ היקר בליגה ומרבה להיפצע (70 משחקים בשתי העונות האחרונות).

מארק גאסול. ינסה להוביל את הקבוצה ללא פציעות (AFP)
מארק גאסול. ינסה להוביל את הקבוצה ללא פציעות (AFP)

וזה בדיוק העניין. כספי הוא שחקן משלים בליגה הטובה בעולם, ותו לא. הוא עולה או יורד על פי הקבוצה והוא זה שצריך להתאים את עצמו אליה ולסגנון שלה, יהא אשר יהא. אם פארסונס ימשיך להיות נוכח/נפקד, לכספי יהיו יותר הזדמנויות. אם לא – הוא שוב יצטרך לעשות הכל בזמן קצוב.

כספי שם
אז אפשר להצהיר שכספי הולך קצת אל הלא נודע. קבוצה שיכולה להפתיע עם מקום בפלייאוף, או להתרסק מהר מאוד בתחתית המערב. הכל באמת פתוח. אבל לכספי תמיד הייתה ותמיד תהיה מטרה אחת – להשתלב. או כפי שאמר חכמינו דורון מדלי – להיקלע לסיטואציה. ועדיף שתהיה הנכונה.

שום דבר לא באמת יהיה חדש עבור כספי. זו שוב תהיה עונת "רכבת הרים", שוב פעם הוא יהיה זמן רב למטה, יעלה באיטיות למעלה, עד שיצלול במהרה שוב לתחתית. פעם עם חיוך על הפנים, פעם עם הראש הפוך באוויר. זו תהיה עוד חוויה בליגה הטובה בעולם וזו תהיה העונה ה-10 שלו שם. עומרי כספי נשאר ב-NBA.

וזה בעצם כל מה שאתם צריכים לדעת.

כספי במדי קבוצתו הראשונה בארה
כספי במדי קבוצתו הראשונה בארה"ב. שום דבר לא יהיה חדש (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי