ההצגה שלו: מודי מאור קיבל את הזדמנות חייו בהפועל ירושלים

מודי מאור
מודי מאור | אודי ציטיאט

עוזר המאמן הפך באחת מדמות צדדית ומוערכת למאמן עם הכי פחות נסיון בליגת העל, אך למרות זאת הפוטנציאל קיים: "משקיען בלתי נלאה שכל הזמן מחפש להתחדש ולרכוש ידע". זה יספיק כדי לייצב את העסק?

(גודל טקסט)

שמונה דקות בלבד חלפו מההודעה על סיום דרכו של פוטיס קציקאריס במועדון ועד זו שהותירה פיות רבים פעורים לרווחה: "הפועל ירושלים שמחה להודיע על מינויו של מודי מאור כמאמנה הראשי של הקבוצה".

אם פיטוריו של היווני לא התקבלו בתדהמה, בוודאי ובוודאי לאור היכולת המאכזבת וה-4:1 ביורוקאפ, הרי שאת ההחלטה ללכת על מאור חסר הנסיון כאיש שיעמוד בראש אחד הסגלים הנוצצים שקובץ אי פעם בירושלים, היא אמיצה ומפתיעה אך רחוקה מלהרגיע. מצד שני, זה המאמן הראשון שאורי אלון פיטר באמצע עונה מאז הגיע להפועל ירושלים, ועם הניהול של הבעלים עד כה קשה להתווכח.

מאור בן ה-33 הפך באחת מעוזר המאמן המוערך של האדומים למאמן הכי צעיר וחסר נסיון בליגה. הוא היחיד בליגה שאין מאחוריו לפחות עונה אחת כמאמן ראשי, ולא רבים האוהדים מחוץ לעיר הבירה שהכירו את שמו לפני מינויו. בנוסף, למרות ההודעה של האלופה, עדיין קיימים לחשושים שמינויו זמני עד שיימצא מחליף משביע רצון.

מאור וקציקאקריס
מאור וקציקאריס. העוזר יביא את השינוי? (ערן לוף)

נגיעתו הראשונה של מודי מאור בתחום האימון הייתה בהפועל חולון, שם עשה את צעדיו הראשונים במחלקת הנוער והמשיך לבוגרים. לאחר מכן עבר לשמש כעוזרו של ליאור ליובין במכבי אשדוד, וכשזה פוטר נותר מאור בדרום ועבד תחת צביקה שרף. לפני העונה הקודמת חיפשו בהפועל ירושלים עוזר מאמן ישראלי שיסייע לסימונה פיאניג'אני בהיכרות עם הכדורסל המקומי, ולאחר שיחה עם שרף נפל הפור על העוזר המוכשר.

"יש לי רק דברים חיוביים להגיד עליו", סיפר הרס"ר לספורט1 בעונה שעברה, "לא הכרתי אותו לפני שהגעתי לאשדוד, אבל מצאנו שפה משותפת יוצאת מהכלל. אני עם הניסיון והידע שלי והוא עם הצעירות והידע שלו. הוא משקיען בלתי נלאה, שכל הזמן מחפש להתחדש ולרכוש ידע. הוא מומחה מחשבים ומחפש יום ולילה דברים חדשים – שיטות אימון, צורת משחק, שחקנים בכל הליגות ובכל היבשות. הוא יודע להוציא משחקנים את המקסימום ויודע לעבוד כצוות. הוא מאמן עולה שדרכו לפניו".

בנוסף, שימש מאור בשלל תפקידים בנבחרות ישראל ובקיץ האחרון היה שותף לקמפיין המאכזב של נבחרת ישראל ביורובאסקט שנערך בתל אביב. מאור סייע לארז אדלשטיין ושאר הצוות המקצועי מעמדת הסקאוט, מה שלא עזר לכחולים-לבנים להעפיל משלב הבתים. מאור אומנם סיים את תפקידו אחרי הקיץ האחרון בשל התעקשות של המנהל המקצועי עמוס פרישמן אך למרות זאת, גם בנבחרת ידעו לשבח את עבודתו: "יש לו ידע עצום בכדורסל והוא מאוד יסודי", סיפר אלון שטיין, עוזר המאמן היוצא לספורט1, "הוא עזר לנו הרבה. לדעתי ירושלים הביאו אותו גם כדי שיעזור למאמנים הזרים להכיר את הכדורסל המקומי, ושם רואים את האקטיביות שלו על הקווים".

מאור עם השחקנים
מאור עם השחקנים. חוסר נסיון בוהק (דני מרון)

נקודת האקטיביות על הקווים בה נגע שטיין בעבר מעניינת, בטח לאור התנהלותו של המאמן החדש מתחילת העונה. קשה היה לפספס את חוסר השקט של עוזרו של קציקאריס על הספסל האדום, ופעמים רבות הוא נצפה צועק הוראות לשחקנים במקביל ליווני, גם לאחר שלא מעט שופטים היתרו בו ודרשו ממנו לשוב למקומו. ייתכן והדבר יעזור לו לקבל קרדיט מהשחקנים, בתקווה שלא יסיים כמו קודמו בתפקיד, אשר את סגנון ההתקפה שלו הגדיר ערב פתיחת העונה "על גבול הגאונות".

מה שבטוח עבור הבוס החדש, והוא זכה כעת להזדמנות חייו, סטייל מקרה רמי הדר וארז אדלשטיין בשנה שעברה במכבי תל אביב. הדר אומנם נכשל בנסיונו לייצב את הספינה, אך בפני מאור עומדים תנאים נוחים יותר, הנהלה תומכת בהרבה ואתגר סביר – קודם כל להעפיל לשלב הבא ביורוקאפ, בכל מחיר. המשימה אומנם לא פשוטה, אך האדומים חייבים להתחיל את הנסיון לעמוד בה עם ניצחון על לייטקבליס בארנה ביום רביעי (20:15, שידור ישיר בספורט1). אצל האוהדים הדעות כמובן חלוקות, ולצד התגובות המחבקות את העוזר האהוד עולות תהיות בדבר חוסר הנסיון הבוהק שלו. אחד מהם אף טען: "הפועל לא הרוויחו כלום, בסוף גם איבדו את ג'רלס וגם פיטרו את קציקאריס".

במדי הנבחרת.
במדי הנבחרת. "ידע עצום בכדורסל" (אודי ציטיאט)

את הבכורה יערוך מאור כבר במוצאי שבת במשחק ביתי נגד העולה החדשה מנס ציונה, שכולו פוטנציאל להצהרת כוונות. ניצחון, עדיף כמובן מרשים, יעביר את הפוקוס לנסיונות לשקם את קמפיין היורוקאפ. זה בוודאי גם יוכל להרגיע מעט את הקהל, שבסיום ההפסד לגלאטסראיי קרא בשמו של אמארה סטודמאייר כרמז ברור לחוסר שביעות הרצון בהשוואה לעונה שעברה. מנגד, אם האלופה תפסיד, יעלה מפלס הלחץ אפילו יותר, כשבאופק כבר ניתן לראות את המפגש המאתגר מול מכבי תל אביב בעוד כשלושה שבועות. מעמסה גדולה מדי על הכתפיים הצעירות של מודי מאור? יש לו הזדמנות מצויינת להוכיח לכולם שלא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי