ליגת "יהיה-בסדר" סל: חולון קיוותה לשרוד בלי רכז, אשדוד – בלי בורג

מכבי תל אביב נגד חולון
מכבי תל אביב נגד חולון | עדי אבישי

מכבי ת"א קיבלה את היריבה הכי נוחה במחלקת ההתאוששות של הליגה. הפועל ת"א מפיקה לקחים. ופראסת הסל השבור חייבת לעלות לאשדוד בהפסד טכני. הורסקי עולה לשלוש

(גודל טקסט)

1. 30 דקות של גארבז' טיים (מכבי ת"א – הפועל חולון 66:99)

אם יש קבוצה שנבן ספאחיה אוהב בישראל, או אמור לאהוב, זו הפועל חולון. בדיוק כמו לפני חמישה חודשים בגמר הפיינל פור, מחזיקת הגביע שוב סידרה למאמן הקרואטי הארכת זמן בתפקיד, או לפחות כמה ימים שקטים.

מכבי ת"א הגיעה חבולה אחרי שתי תבוסות ביורוליג ובין לבין הפסד בגן נר, וקיבלה את היריבה הכי נוחה במחלקת ההתאוששות. הצהובים עלו אגרסיביים, החזירו לעניינים את סקוטי ווילבקין (32 דקות ו-17 נקודות), קיבלו את ג'ון דיברתולומיאו חד ואנרגטי (20 נקודות), לקחו 14 כדורים חוזרים יותר, וניצלו הגנה מביכה של יריבתם כדי לדייק ב-74% לשתי נקודות. כך קיבלנו גארבג' טיים של 30 דקות, כשמכבי פשוט מתעללת בחבורה הרופסת מחולון.

65. זה מספר הנקודות הכולל שבו הפסידה הפועל חולון בשני המשחקים האחרונים. אולי שלשות הקלאץ' של גיא פניני מול הפועל אילת והפועל ת"א גרמו למישהו במועדון לעצום עיניים ולחשוב שהכל יסתדר מאליו, אבל לצד מזל, צריך גם כדורסל, ואת זה אין בחולון. המשחק בנוי כולו מאלתורים, בלי שום טביעת יד של מאמן.

באמת לא ברור מה עבר במוחו של דן שמיר כשהחליט להרכיב סגל בלי שחקן בתפקיד החשוב ביותר במשחק הכדורסל: רכז. קורי וולדן וקאליף ווייאט לא אשמים, הם פשוט לא רכזים, ורועי הובר בוודאי לא יכול להוביל. לגבי שון ג'ונס, את יכולתו, או יותר נכון את חוסר יכולתו, כולנו ראינו בהפועל ירושלים ששחררה אותו. שום דבר לא חדש. משום מה, עדיין החליטו בחולון להחתים את ג'ונס, מתוך ציפייה שיהיה כוח משמעותי בצבע.

בחולון גם מקווים לשיפור דרסטי ביכולתו של דקוואן ג'ונס שהגיע עם הרבה ציפיות לעמדה 3 – עמדה שבה כיכבו שמות כמו ויל קלייבורן, ג'יימס בל, גלן רייס וג'ורדן המילטון. לקבוצה יש בעיות נוספות ומספיק זמן לתקן, אבל תיקונים עולים כסף והשאלה כמה הבעלים, שלמה אייזיק, מוכן להשקיע. אם ג'ו אלכסנדר אכן יחזור, הוא יעבה את הקו הקדמי הרך (חולון במקום ה-10 בליגה בריבאונדים ואחרונה בריבאונד התקפה). לסיכום, חולון צריכה להתחיל בהבאת רכז ושחקן פנים, ולהתקדם משם.

ביציאה מהיכל מנורה מבטחים, בזמן שאוהדי מכבי ת"א אמורים להיות מרוצים, שמענו את אחד מהם אומר בדאגה לחברו: "חבל שנגמר 33, עכשיו עוד ישאירו את ספאחיה". כשחושבים על זה, אולי המנצחת הגדולה במשחק בין מכבי ת"א לחולון היא בכלל הפועל ירושלים.


צריכה להביא רכז ושחקן פנים. הפועל חולון
 

2. מה יש להתלבט על גלן רייס ג'וניור? (הפועל ת"א – בני הרצליה 77:76)

הפועל ת"א מקדימה את הפועל חולון בשבוע בכל הקשור לשינויים בסגל. זה בדיוק ההבדל בין ניצחונות בשלושה משחקים צמודים (חולון) לבין הפסדים בשניים על הבאזר (ת"א). כשמנצחים, גם אם זה על הקשקש וגם אם היכולת רעה, שום דבר לא בוער. אבל כשיורדים למאזן 5-1, ועוד אחרי הפסד בית להרצליה, אין ברירה, חייבים לפעול. וזה בדיוק מה שהפועל ת"א עושה, במהירות ובחדות.

בהפועל, למרות המצוקה הכלכלית, יצאו למבצע גיוס כספים והחזירו את ג'רל מקניל וריצ'רד האוול, במקומם של דאלאס מור וג'ונתן הולמס. האדומים עשו נכון כשהלכו על שחקנים שמכירים את המערכת, מה שאמור לעזור להם להשתלב במהירות. השאלה המרכזית: איזה האוול הפועל תקבל, אחרי שלא שיחק זמן רב. במועדון לא יסתפקו בשני השינויים האלה, ובסוף התהליך, מבין ארבעת הזרים שפתחו את העונה, רק אלאדה אמינו צפוי להישאר.

בקבוצה עדיין מתלבטים לגבי גלן רייס ג'וניור, ובין חברי ההנהלה קיימות דעות שונות. דני פרנקו מתנגד, ובצדק. פרנקו, שבינתיים נשאר יבש מהכישלון, רוצה שתהיה לו שליטה על מה שקורה, ועם רייס, המאמן הופך להיות שולי. בכלל, תמוה שעדיין יש כאלה שרוצים לראות את רייס בקבוצה שלהם, אם זה בחולון, בהפועל ת"א או בכל מקום אחר. להביא את רייס זה להצהיר שהניצחון הוא חזות הכל, ולעזאזל רוח הספורט. לדן שמיר ולהנהלת הפועל חולון האלימות וההשתוללות של רייס פחות הפריעו, ראוי שבהפועל ת"א יקבלו החלטה נבונה יותר.

בחדות ובמהירות. הפועל תל אביב (צילום: עדי אבישי)

3. כוח עליון? אולי בורג עליון (מכבי אשדוד – הפועל ירושלים – המשחק בוטל)

אחרי מופע ההחלקות במשחק בין הפועל אילת למכבי ת"א במחזור השני, חשבנו שסיימנו את הפארסות בכדורסל שלנו, לפחות לזמן הקרוב. והנה מתברר שאחרי המדבקות והטרפנטין באילת, עברנו לטבעות ומברגים באשדוד.

מנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל, התבטא יפה כשאמר שקבוצתו לא תדרוש ניצחון טכני, אבל אשדוד חייבת לספוג הפסד כזה על ידי בית הדין. הגיע הזמן לעשות סוף לאירועים המביכים האלה, ולהעניש בחומרה קבוצות שלא נערכות כראוי לאירוח משחק, או לחילופין, אינן מסוגלות להגיב במהירות לאירועים, חריגים ככל שיהיו, בהתאם לתקנון. באשדוד לחלוטין לא היה מדובר באירוע שמקורו בכוח עליון, כפי שהגדיר זאת מנכ"ל המנהלת עדלי מרכוס, אלא מקסימום בבורג עליון. כנראה שבכדורסל הישראלי, בואכה 2019, צריך להגיע עם כדור וארגז כלים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי