ניר קלינגר: "הישראלים לא יקרים ומכירים את המנטליות"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

מאמן הפועל חיפה, שבעשור הקודם בילה ארבע שנים באי השכן, דיבר ב-103FM על מינוי רן בן שמעון למאמן נבחרת קפריסין ("יהיה קשה לקדם אותה"). וגם: עתידו של בן בסט, השיחות עם כץ ורואש ומטרותיו להמשך. האזינו

(גודל טקסט)

ניר קלינגר היה אחד מהמאמנים הישראלים שבעשור הקודם יצאו לאי השכן וניסו לשדרג את קריירת האימון, ובראיון הערב לתכנית הספורט של 103FM הוא התייחס למינויו של רן בן שמעון למאמן נבחרת קפריסין, כפי שנחשף בספורט1 ודיבר גם על קבוצתו הנוכחית הפועל חיפה.

"האמת שידעתי על זה לפני כמה ימים, דיברו איתי אנשים בקפריסין", מדבר המאמן תחילה על מינויו של בן שמעון. "הם היו בשיחות עם גוטמן לפני חודש ונראה לי שאלי סירב, אני לא יודע מה קרה שם".

הבחירה של הקפריסאים במאמן ישראלי: "לפי מה שאני יודע, המאמן הקודם עשה עבודה מאוד יפה. הישראלים שעבדו בקפריסין מכירים את הכדורגל הקפריסאי, מבינים את המנטליות החצי שכונתית-ים תיכונית וזה התאים להם גם בשכר כי אנחנו לכאורה לא יקרים. המאמן הסרבי של אפואל ביקש מהם חצי מיליון יורו".

מה בן שמעון יכול ללמד אותם: "תנו לו הזדמנות. קשה לקדם את הנבחרת הקפריסאית, כי צריכים להבין שמספר השחקנים הקפריסאים הנורמלי הוא קטן להחריד. יש להם ליגיונר אחד אולי, מישהו שיוצא פעם ב…בסגל של קבוצה בכירה בקפריסין יש אולי ארבעה מקומיים והשאר זרים".


בן שמעון מוצג כמאמן נבחרת קפריסין

אם נראה מעכשיו עוד מאמנים ישראלים עוברים לחו"ל?: "אני עם קפריסין סיימתי, זה גם לא משהו שהיה מעניין אותי. לרן לא יהיה קל והוא יודע את זה, אבל זו משרה יפה ונוחה ואני מניח שעם שכר דומה לזה שהוא מקבל באשדוד. זה צ'ופר לאמן נבחרת. לא הציעו לי את התפקיד הזה, אני חייב להיות הגון, אבל אני גם יודע למה – כי אני באופן ברור כבר לא רוצה לצאת מפה. טוב לי, עזבתי ב-2010 ורן רק לפני שלוש שנים עשה עונה טובה וזוכרים לו את זה. הם עשו בחירה טובה למאמן בסדר גודל בשכר שהם  יכולים לשלם. זו נבחרת בירידה, עם מאגר שחקנים שיורד ולא הולך להם כל כך. יש להם ארבעה-חמישה מתאזרחים, אבל לא כאלה שיכולים לקדם אותם אפילו לפלייאוף".


לקראת סיום התייחס גם לקבוצתו
הפועל חיפה: "לא אמרתי ליואב לא להצהיר שנהיה בפלייאוף העליון, אבל דאגנו להבהיר אחד לשני שעד שלא נשחק בגביע הטוטו ונדע מה יש לנו ביד ואיך הקבוצה נראית אז זה לא נכון לומר את זה, הצהרה שכמעט כולם נותנים. זה לא חכם להגיד את זה עכשיו".

אם עדן בן בסט בדרך החוצה והמו"מ עם פושה: "עדן לא יילך. אנחנו לא מוותרים עליו, הוא ייתן עונה גדולה, תרשמו ותקליטו אותי. הוא ייתן מעל עשרה שערים, הוא נראה באימונים בטירוף. אני מאוד אשמח אם שלומי ארבייטמן יישאר והוא יודע את זה ממני. מנסים למצוא פתרונות כספיים כדי שיישאר. ג'ורדן פושה? לפני שעתיים נתנו הצעה כספית שיכולנו לעמוד בה, הם הציעו יותר והוא חתם ברעננה. זה לא משנה כמה הצענו, אבל פחות מ-150 אלף יורו".


קלינגר ובן בסט באימון. "תזכרו את מה שאני אומר" (ערן לוף)

חזרתו לעמדת המאמן אחרי ששימש כמנהל מקצועי: "אני רוצה להצליח, כמו בכל שנה. אני עובד כדי לעבוד וליהנות. מה שעשיתי במכבי תל אביב היה לפני 12 או 14 שנה וזה לא חוזר כל יום, לפעמים מצליחים ולפעמים נכשלים. אני מחפש להצליח וליהנות מהפועל חיפה ולא לשדרג את עצמי לקבוצה אחרת, זה לא מעניין אותי כרגע. המטרה האישית שלי היא לבנות קבוצה ואני חושב שבינואר האחרון עשיתי מהלכים שעל בסיסם אני רוצה להמשיך. זה לא קל לבנות קבוצה טובה".

הזרים החדשים בדגש על גבריאל תמאש: "אי אפשר לדעת אם הם ישדרגו, אבל ברזומה של השחקנים שהבאתי יש שחקני נבחרות. בלם עם 65 הופעות בנבחרת רומניה – אז פה הוא שתה ופה צילמו אותו, אבל זו ממש בדיחה. היו לו בעיות, אבל תסתכלו גם על הצד השני. הוא שיחק בפרמייר-ליג".


פרשת אושרי רואש
: "לא אמרתי לו מעולם שהוא משוחרר או לא בתכניות שלי. הוא צריך להיות בסגל של הפועל חיפה, לא הבטחתי לו או לאף אחד הרכב, אמרתי לו תיאבק ותשחק. אם הוא תובע את יואב כץ זה בהחלט לא לעניין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי