בית"ר ירושלים הודיעה: היציע המזרחי סגור עד להודעה חדשה

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

בעקבות הקריאות הגזעניות שנשמעו מהיציע במהלך ה-2:4 על בני סכנין, החליטה הנהלת המועדון על הצעד הדרמטי: "המועדון יילחם באוהדים שפוגעים בו". בנוסף, הקבוצה עשויה לשלול מנויים מהאוהדים. השרה רגב תקיים דיון

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים רשמה אמש (שני) נצחון חשוב של 2:4 נגד בני סכנין באחד הערבים הכי משוגעים שהיו אי פעם באצטדיון טדי, אך מרגע הישמע שריקת הסיום של שופט המשחק ארז פפיר, עסקו במועדון רק בדבר אחד והוא הקריאות הגזעניות שנשמעו בבירור רב ובמהלך דקות ארוכות מכיוון היציע המזרחי.


בשעה 01:16 בלילה, בהחלט שעה יוצאת דופן, הוציא המועדון הודעה רשמית חסרת תקדים וזו לשונה: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מודיע כי הוא מסיר את הכפפות בכל הנוגע למאבק הגלוי באלימות ועוד יותר בגזענות, המועדון חש שאט נפש ולכן מעתה המועדון יילחם באותם אוהדים אשר פוגעים ללא הכר במועדון וזאת לאור התנהגות חלק מהקהל במשחק הלילה מול בני סכנין".



למרות שטרם הוגש כתב אישום והקבוצה עדיין לא זומנה כלל לוועדת המשמעת, מודעים בבית"ר לעובדה שכנגד המועדון עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות ליגה בגין קריאות גזעניות ותובע ההתאחדות יחליט להעמיד שוב את הקבוצה לדין, כך שבמועדון יחלו כבר הבוקר בהכנת כתב ההגנה לקראת הדיון המאוד סוער שצפוי בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, השבוע או לכל המאוחר בשבוע הבא. כבר בסיום המשחק בטדי נערכה התייעצות דחופה בין ראשי המועדון, יחד עם אלי טביב השוהה במיאמי ובהמשך ההודעה שפורסמה אף מפורטים מספר צעדים מיידים בהם הוחלט לנקוט במלחמה נגד האוהדים.



אוהדי בית"ר. צעדים דרסטיים  מצד ההנהלה (דני מרון)


וכך ממשיכה הודעת המועדון: "…אי לכך, הוחלט לסגור את היציע המזרחי עד להודעה חדשה לכניסת קהל וזאת החל כבר ממשחק הגביע מול הפועל מרמורק ביום חמישי הקרוב. במועדון מתכוונים לנקוט בצעדים דרסטיים אף יותר עד כדי שלילת המנויים של יושבי היציע המזרחי. השחקנים אף יונחו שלא לפנות יותר ליציעים שמהן תישמענה קריאות גזעניות.


"מצער ומכאיב כי בעונה נפלאה שכזו ולאחר שנה של שיפור משמעותי בהתנהלות ובהתנהגות הקהל בכל הנוגע למאבק של כל המועדון באלימות ובגזענות, לא כל שכן תוך הצלחה כבירה מבחינה מקצועית, בה הקבוצה נמצאת רק כנקודה מהמקום הראשון וכובשת כמות שערים מסחררת תוך תצוגות כדורגל מהנות אנו מתעסקים בקריאות גזעניות ונאצות הפוגעות במועדון באופן ישיר, מתוך כוונה שאין בה אלא להרוס. מי שמתנהג כך אינו יכול להיקרא אוהד בית"ר".


בבית"ר לא הסתפקו בדברים החריפים ויוצאי הדופן הללו שפורסמו ובסיום ההודעה הרשמית הושמעה גם ביקורת כלפי היחידה המיוחדת שהוקמה על ידי משרדי הספורט ובטחון הפנים וכך נכתב: "במועדון שואלים היכן אנשי היחידה המיוחדת אשר הוקמה על ידי משרדי הספורט וביטחון הפנים על מנת להתעסק ולטפל ישירות במקרי אלימות וגזענות בספורט, אנו חשים מופקרים ובודדים אל מול תופעות אלו, אזלת ידה של היחידה הורגש סביב המשחק מול בני סכנין".



השרה רגב אמש. תקיים דיון עם ראשי ליגת העל (דני מרון)


בתוך כך, בעקבות תלונות שהופנו לשרת התרבות והספורט מירי רגב בנוגע לתפקוד היחידה למלחמה באלימות בספורט על ידי קבוצות הכדורגל מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, הודיעה הבוקר השרה כי תקיים דיון דחוף בסוגיה. בדיון אליו יוזמנו נציגי קבוצות ליגת העל, תבקש השרה רגב לשמוע את טענות הקבוצות בסוגיית האלימות במגרשים וכמו כן תבקש סקירה מהיחידה למניעת האלימות בספורט על דרכי פעולתה ונתוני ביצוע.

"כולי תקווה שנמצא את הדרכים למגר עוד יותר את תופעת האלימות בספורט", אמרה השרה רגב. "נפעל בכל העוצמה ובאפס סבלנות וסובלנות כלפי אלימות וקריאות גזעניות במגרשי הספורט. זו הסיבה שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן ואני הקמנו את היחידה למלחמה באלימות בספורט, אשר פועלת במקצועיות הנדרשת. אני קשובה היטב לקבוצות שפונות אליי והמשובים שלהם על הנעשה ביציעים חשובים לי מאוד כדי לבחון את המשך הפעילות. אני מברכת ומחזקת את הנהלות הקבוצות שעושות רבות למיגור האלימות במגרשים ומקווה שגם האוהדים יפנימו שהספורט שלנו חייב להיות נקי מאלימות כדי שכל האוהדים יוכלו ליהנות מחווית צפייה נעימה ובטוחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי