פערים שלא ראינו שנים: על הבריחה של מכבי ת"א

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | דני מרון

שנים שלא היה לצהובים פער דו ספרתי על הפועל ב"ש ומעולם לא נרשם יתרון 15 נקודות על בית"ר ירושלים. רון עמיקם עם המספרים שלא הצילו את בן זקן, פתיחת העונה של בני יהודה והמאזן של ניר קלינגר מול מכבי חיפה

(גודל טקסט)

1. בני יהודה צברה 16 נקודות בתשעת המחזורים הראשונים העונה והפרש השערים שלה מפלצתי ועומד על פלוס 10. הלכנו ובדקנו: מאז 2009/10 לא היו לבני יהודה בתקופה הזו של העונה כל כך הרבה נקודות. אז היו לה 18, גם אז הייתה במקום השלישי, וסיימה במקום הרביעי. הפרש שערים כזה בתקופה הזו של העונה לא היה לבני יהודה בליגה הבכירה מעולם! הפרש השיא שלה בעונה בליגה הבכירה עומד על פלוס 24 (מעונת האליפות ב-1990 ועונת הסגנות ב-1992). יש לאן לשאוף.

2. אפרופו הסדרה "הרבה זמן לא היה להם" והקשר לעונת 2009/10 – אז מכבי נתניה, שצברה ארבעה ניצחונות רצופים לא עשתה זאת מאז עונת 2009/10, אז ניצחה ברצף את מכבי אחי נצרת, מכבי ת"א, בני סכנין והפועל פ"ת.

3. מאז עונת 2004/5 לא הוביל מועדון גדול על המועדון הבא בתור אחריו בהפרש עשר נקודות ומעלה לאחר תשעה מחזורים בלבד כפי שמובילה מכבי ת"א על הפועל ב"ש. אז הובילה מכבי חיפה על פני מכבי ת"א. זה נגמר, כמובן, באליפות.


הפרשים שלא נראו כאן מזה שנים. מכבי ת"א חוגגת (דני מרון)

4. עשר ההפרש של מכבי ת"א על פני הפועל ב"ש לא היו בשלב הזה של העונה מאז עונת 2012/13, כך גם 14 נקודות ההפרש בין מכבי ת"א למכבי חיפה. מאז עונת 1993/4 לא הובילה מכבי ת"א על הפועל ת"א בפער של 14 נקודות – אז היה הפער 18 נקודות – לאחר תשעת מחזורי הפתיחה. ו-15 נקודות ההפרש של מכבי ת"א על בית"ר ירושלים בשלב הזה לא הושגו מעולם.

5. בני בן זקן פוטר השבוע מבני סכנין לאחר שצבר שבע נקודות בלבד מ-27 הנקודות שחולקו כאן, הספק של 26% בלבד. ועדיין, לבן זקן יש ב-46 המשחקים שלו בליגת העל אחוז הצלחה של 52.9, שמציב אותו במקום ה-11 מבין כל המאמנים בשלב הזה של הקריירה שלהם (כלומר, ב-46 המשחקים הראשונים). הוא מקדים מאמנים כמו יצחק שניאור, אלישע לוי, יעקב גרונדמן, אברהם גרנט, גיורא שפיגל, שלמה שרף ואמציה לבקוביץ', אפילו ברק בכר.
עשו טוב ממנו ב-46 המשחקים הראשונים בקריירת האימון שלהם בליגת הבכירה: ג'רי בית הלוי, ג'ק גיבונס, ניר קלינגר, רוני לוי ואריק בנאדו, רחביה רוזנבוים, זלטקו צ'ייקובסקי, אבי נמני, דוביד שוייצר, ודרור קשטן. לכל היתר פשוט לקח זמן להתניע.


ניצחון אחד בלבד העונה, אבל אחוז ההצלחה מעולה. בן זקן (מאור אלקסלסי)

6. גם לכם היה נדמה שניר קלינגר מצליח נגד קבוצת נעוריו, מכבי חיפה, יותר מאשר קבוצות אחרות? אז הלכנו ובדקנו, הורדנו את משחקיו כשחקן מכבי ת"א ומשחקי גביע – שמרימים עוד יותר את המאזן שלו – ומתברר שב-21 משחקיו בליגה מול מכבי חיפה הוא ניצח בעשרה והפסיד בשמונה. ובכל זאת, יש דברים בגו. מתברר שהניצחון האחרון של מכבי חיפה על קבוצה אותה אימן ניר קלינגר היה בפברואר 2015, אז אימן קלינגר את מ.ס אשדוד. המשחק, אותו אירחה חיפה באצטדיון בלומפילד, הסתיים ב-0:5 מוחץ על הקבוצה הדרומית, שירדה בסיום אותה עונה לליגה הלאומית (כבשו: איתי שכטר, חן עזרא (צמד), מוחמד קמארה ואלירן עטר). מאז: שלושה הפסדי ליגה והפסד נוסף בגביע המדינה.

7. מאור בוזגלו כבש השבוע שעבר לראשונה מאז 21 בינואר 2017, אז הבקיע לזכות הפועל ב"ש שער מכריע מול מכבי פ"ת, בדרך לאליפות השנייה שלה ברצף. מאז שיחק 18 משחקי ליגה ולא כבש אפילו שער אחד.


18 משחקי ליגה על פני מעל שנה וחצי ללא שער (ערן לוף)

8. הצמד של בן שהר השבוע הביאו אותו ל-39 שערי ליגה במדי הפועל ב"ש. בכך הוא עבר את מאור מליקסון והוא רחוק שני שערים מכניסה לעשרת הכובשים הכי גדולים של הפועל ב"ש בכל הזמנים, על חשבונו של חיים כהן.


עוד צמד והוא בין עשרת הגדולים של הפועל ב"ש (דני מרון)

9. גם אלירן עטר הולך ומתקרב לכניסה לעשירייה הראשונה של כובשי מכבי ת"א בכל הזמנים. הוא הגיע ל-63 שערי ליגה במדי מכבי ת"א ורחוק ארבעה שערים מכניסה למועדון ה-10.


אלירן עטר. אוטוטו בעשרת הגדולים של מכבי ת"א (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי