ככה באים? גוטמן מסיים שבוע של קרקס תקשורתי מיותר

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי

גוטמן מגיע למועדון המשווע למשמעת, לנוהלי עבודה ברורים. מה היה קורה אם היה משעה את עצמו בשבוע האחרון מעבודתו כפרשן בערוץ הספורט? חבל שזה לא קרה

(גודל טקסט)

לפני הכול, ברכות ליעקב שחר שהפסיק סוף סוף הבוקר (חמישי) את מחול ההיסוסים ומינה את אלי גוטמן למאמן ראשי במכבי חיפה, תוך פרידה מיידית מהמאמן הזמני הכמעט נצחי רוב מאס.

ימים יגידו מה יעשה גוטמן למכבי חיפה ומה היא תעשה לו, אבל מינויו היה כורח המציאות, מהלך מתבקש שאי אפשר היה להמשיך להתמהמה עם ביצועו. הספיקה לנו תצוגת האימים הדו-ראשית של מאס ואיתי מרדכי במשחק ההפסד 2:1 לבית"ר ירושלים.

גוטמן צוטט הבוקר בכמה מלים באתר מכבי חיפה, שנחתמו במלים "וכעת לעבודה". הנה לכם איש מקצוע שזורק כמה מלים לתקשורת בטרם יתחיל בעבודתו האמיתית, אימון קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה. מה יותר מקצועי מזה?

חבל רק שגוטמן, פרשן ערוץ הספורט עד אתמול אחרי חצות (שזה למעשה היום, יום חמישי), נכנס לתפקיד חשוב ומאתגר כל כך אחרי שבוע שכל כולו זוועה תקשורתית. זה החל בחוסר היכולות שלו (ושל מעסיקיו) להתאפק ולא לשמש כפרשן במשחקה של מכבי חיפה מול בית"ר, כשהוא למעשה המועמד המוביל, אולי אף היחידי, למשרת מאמן חיפה. זה נשמע מביך, הצטלם מביך ולא היה צריך לקרות. בשלב זה של חייו, אם לגוטמן היו עצות לחיפה איך לנצח במשחק הוא לא היה אמור להציג אותן כפרשן "אובייקטיבי" בערוץ המשודר לציבור הרחב.

 

אתמול, באולפן ליגת האלופות של ערוץ הספורט, גוטמן שוב שימש, בדיעבד בפעם האחרונה, כפרשן. אין מניעה אמיתית שהאיש ינתח, למשל, את הניצחון האדיר של מנצ'סטר יונייטד על יובנטוס, אבל כאשר המשחקים מסתיימים ועוברים לחדשות, למה אף אחד באולפן לא עוצר וחושב שאולי יש משהו פסול במעבר אל הפרשן, כדי לשמוע את תגובתו על הידיעה שימונה למאמן?

זה היה רגע טלוויזיוני מוזר. גוטמן ניסה לומר ששום דבר עוד לא סגור, שנדע מה יהיה "כבר בשעות הקרובות" ובעיקר שהוא לא מתכוון להגיב לכל מיני ידיעות וציוצים בכל הפלטפורמות הקיימות. אוקיי. איך שהוא סיים להגיד את זה מודי בר און נעץ בו מבט סחבקי מחויך ואמר משהו כמו "אז בקיצור אלי, מזל טוב!"

גוטמן מגיע למועדון המשווע למשמעת, לנוהלי עבודה ברורים, לדרך. חבל שהוא מצטרף אחרי שבוע של קרקס תקשורתי. מה היה קורה, אני שואל את עצמי אבל גם אותו ואתכם, אם גוטמן היה משעה את עצמו לשבוע מעבודה בטלוויזיה? האם היה קורס כלכלית? האם היינו כולנו שוכחים מיד מיהו?

טוב, נגמר. בשבת הפועל חדרה. הפעם אין גיא לוי או אפילו גיא לוזון על הקווים, כמו בקדנציות המנג'ר הכושלות של גוטמן בהפועל תל אביב. הפעם נראה שזה יהיה הכול הוא, גוטמן. וזה לא הולך להיות קל. אפשר רק לאחל לגוטמן שלא יחווה, חלילה, בעיות בריאות ולחץ בלתי נסבל כמו בבית"ר ירושלים. ואם אפשר, שגם שלא יתגעגע לעמדת הפרשן.


אלי גוטמן באימון הבכורה בירוק. זה לא הולך להיות קל (ראובן כהן, מכבי חיפה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי