בהפועל ב"ש התרשמו מאחמדי, גם אופציית פלומיין תיבחן

ואלון אחמדי
ואלון אחמדי | דני מרון

בשורות האלופה מרוצים מהמהפך על קריית שמונה, בכר הודה: "כולנו עובדים שעות נוספות ולא תמיד זה הולך, אבל לא נישבר". ייתכן שתיעשה פניה לשירצקי בנוגע לאלבני, גם קשר חדרה מועמד. בן בסט, ממן וזריהן מבוקשים

(גודל טקסט)

ככה פותחים סיבוב: נייג'ל פורע שטרות, בכר פוגע בול בחילופים, והפועל באר שבע משיגה ניצחון ראשון אחרי עצירת פתאום בשלושת המחזורים הקודמים. השינוי בכיוון הרוח התבטא ביציעים, כאשר אלפי אוהדים נשארו אמש ביציעים דקות ארוכות לאחר שריקת הסיום כדי להודות לשחקנים על ניצחונם, 1:2 על קריית שמונה. באותה נשימה הם דחקו בג'ון אוגו "לשים את האצבע" על החוזה החדש ועודדו אותו בקריאות "תישאר, תישאר, תישאר". בקבוצה אמרו: "ברור שאנחנו רוצים שאוגו ימשיך ועושים הכול בשביל זה. בזמן הקרוב נדע לאן זה הולך".

לקראת פתיחת חלון ההעברות בינואר יבוצעו מספר שינויים פרסונליים. הצרפתי ז'וליאן סטו יעזוב ועל המשבצת הפנויה נאבקים מספר מועמדים. צירופו של זר שכבר צבר קילומטראז' בליגה הישראלית עומד על הפרק, כשבין השמות שהוזכרו כאופציה לחזק את האלופה ניתן לציין את פרדי פלומיין, חלוצה של הפועל חדרה, שכידוע נמצא חזק על הכוונת של מכבי חיפה. בבירת הנגב התרשמו אמש מביצועיו של האלבני ואלון אחמדי, קשרה ההתקפי של קריית שמונה, וייתכן שבימים הקרובים יחולו התפתחויות בנושא. אגב, חדי העין הבחינו באלונה ברקת וחיים סילבס מסתודדים במסדרון המוביל לחדרי ההלבשה, והמאמן מקריית שמונה הכתיר את האירוע כ"שיחת נימוסין".

אצל האלופה מודעים להתעניינות שמעוררים כמה משחקניה בקבוצותיהם לשעבר. הפועל חיפה בוחנת כנראה אפשרות להחזיר לשורותיה את עדן בסט, בעוד שחן עזרא זוכה להתעניינות מחודשת מצד בית"ר ירושלים, ואולי גם מכיוון הצד הירוק בכרמל. בן בסט התאושש מפציעה וחזר לסגל אך לא שותף אמש. עם זאת, בסביבתו של קפטן הפועל חיפה בעונה שעברה הבהירו שבכוונתו לכבד את החוזה שיש לו בבירת הנגב.


בן בסט וממן. החלוץ מתכוון להישאר הקשר היה חד כשנכנס (מאור אלקסלסי)

אשר לעזרא, מקורביו מאוכזבים מהדקות המעטות שקיבל בעת האחרונה, ובזמן הקרוב ניתן יהיה לדעת אנה פניו מועדות. חנן ממן שולב במחצית השנייה והיה חד יותר יחסית להופעותיו הקודמות. ומה הלאה? שחקן העונה של העונה שעברה מחוזר על-ידי כמה קבוצות, אחת מהן היא הפועל תל אביב, כשגם מכבי חיפה עשויה לקדם מהלכים מול נציגיו. ניב זריהן, שהודח מהסגל מסיבות מקצועיות, נמצא אף הוא בתוכניות של הפועל תל אביב. בהקשר זה ראוי לציין כי באר שבע טרם קיבלה פנייה מסודרת משום גורם לגבי מישהו משחקניה.

על סף שריקת הסיום התפתח עימות בין חאתם אלחמיד לבין איאד אבו עביד שהסתיים בהרחקתו של המגן האורח. אלחמיד מציג יכולת טובה מפתיחת העונה, והוא על-פי יודעי דבר אחד השחקנים שאחריהם ניהל אמש מאמן הנבחרת אנדי הרצוג מעקב, ממקום מושבו בטרנר. מאור מליקסון סובל מפגיעה חוזרת במרפק ויעבור בימים הקרובים איבחון נוסף כדי לוודא שלא חלה החמרה במצבו. אריק סאבו ייעדר ממשחק הגביע בשבת מול בית"ר תל אביב בגלל צבירת צהובים. בצוות המקצועי נוטים לאפשר לבלם הפורטוגלי, מיגל ויטור, לשחק כמה דקות מול קבוצת המנורה מתל אביב, ולקראת הקאמבק המתוכנן ייערך לכבודו מחר משחק אימון בקריית גת. חזרתו של מיכאל אוחנה מתוזמנת לחודש פברואר.


הרצוג אמש בטרנר. עקב גם אחרי אלחמיד (חיים זלקאי)

למסיבת העיתונאים המאוחרת אמש הגיע ברק בכר במצב רוח משופר. המאמן שהצעיד את באר שבע לשלוש אליפויות רצופות התייחס לביקורות שנמתחו עליו בתקופה האחרונה: "כשאתה מנצח מהללים אותך, כשאתה לא מנצח אתה חשוף לביקורת. אני מקבל תמיכה גדולה מהאוהדים שיודעים להעריך מה שנבנה פה. הכול בסדר. חיים עם זה בשלום".

בהמשך חלק בכר מחמאות למרואן קבהא על התנהלותו למרות החלפתו במחצית הראשונה ("מרואן יצא בספרינט, הוא הבין שהקבוצה צריכה חילוף התקפי"), ושיבח את מחוללי המהפך ("במחצית הרגענו את השחקנים. עשינו סדר, והשחקנים לקחו את זה למגרש. זה לא היה ניצחון רגיל, זה הרבה מעבר מול קבוצה שהתגוננה"). על אתגר הגביע אמר בכר: "אנחנו מסתכלים כבר ליום שבת, נגד בית"ר תל אביב בגביע מצפה לנו משחק לא פחות חשוב".


קבהא. מילים חמות ממאמנו לאור הבנת הסיטואציה (דני מרון)

אחר-כך אמר המאמן בגילוי לב: "גם אנחנו טועים, ויש דברים שמתפתחים שאין לנו שליטה עליהם. כולנו עובדים שעות נוספות, ולא תמיד זה הולך. למועדון יש דרך, החוכמה היא לא להישבר. לאו דווקא צריך להתייחס לתואר כזה או אחר, יש פה בעלים שמתווה דרך והיא תישאר פה עוד הרבה שנים".

בהתייחסו לספסולו של נייג'ל, שבסופו של דבר הוזנק למגרש ועשה את ההבדל, הוסיף ברק: "לקחתי החלטה קשה על מי לוותר בהרכב. דיברתי איתו ביום שישי, הוא היה מאוכזב. אני בטוח שהוא עוד יתרום לנו הרבה גם כשחקן הרכב".

חתן השמחה דיבר אוטוסטרדה, והשתדל לזרום עם הקו התקשורתי של מסירת תשובות קצרות וממלכתיות. "אני עושה הכול למען הקבוצה, ולא משנה אם זה מהספסל או לא. צעד אחרי צעד אנחנו מנסים להשתפר. האם יש לנו סיכוי לזכות באליפות? מתקדמים ממשחק למשחק, ונראה איך זה ייגמר". בעוד עשרה ימים תתארח האלופה אצל המובילה, ונייג'ל לוקח את הזמן שלו בסבבה: "נחשוב קודם על הגביע, אחר-כך נתייחס למכבי".


האסלביינק. "יתרום הרבה עוד כשחקן הרכב" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי