בוזגלו: "עוד מילימטר, עוד טיפה, בפעם הבאה זה יהיה בפנים"

מאור בוזגלו, ניר קלינגר
מאור בוזגלו, ניר קלינגר | דני מרון

הקשר התנצל על ההחמצות הרבות בתיקו המאופס נגד מכבי פתח תקווה, קלינגר: "איך אפשר להיות מרוצים מנקודה כשהיינו בשליטה מוחלטת? אנחו בתחתית וזה מלחיץ". חן עזרא ופרדי פלומיין מועמדים כחיזוק להתקפה

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים סיימה בתחושות של כעס ותסכול את המשחק אתמול (ראשון) בטדי, שנגמר עם תיקו מאופס נגד מכבי פתח תקווה. בקבוצה רצו לייצר המשכיות אחרי שהביסו 0:3 את הפועל תל אביב במחזור הקודם, אך רשמו משחק ביתי נוסף ללא ניצחון. הנקודה שצברה בית"ר הקפיצה אותה מעבר לקו האדום, לראשונה מאז פתיחת העונה, אך גם זה כמובן לא ניחם את הפרצופים המתוסכלים של אנשי הקבוצה ביציאה מהאצטדיון. גם הבעלים משה חוגג, שחזר בסוף השבוע מנסיעת עסקים לסין, התקשה להסתיר את אכזבתו מהתוצאה ומכך שבית"ר לא הצליחה לממש את יתרונה ולנצח.

בית"ר רשמה אמנם שיפור ניכר במשחק ההגנה, ולא ספגה בשני המשחקים האחרונים, אך אמש נחשפו שוב הבעיות ההתקפיות של הקבוצה כאשר למרות שליטה מוחלטת במגרש, במיוחד בחצי השני, לא הצליחו השחקנים של ניר קלינגר לתרגם את היתרון בהחזקת הכדור לכדי שערים. מי שבלט בנושא ההחמצות הוא הקשר מאור בוזגלו שהציג יכולת טובה, אך הרבה לפספס מול השער ואף החטיא מצב של מאה אחוז ממרחק של שני מטרים לקראת סיום המשחק. בוזגלו פנה לאוהדים בחשבון האינסטגרם שלו ואמר: "עוד מילימטר, עוד טיפה, ממש כמעט, אבל זה הכדורגל. בהזדמנויות הבאות זה יהיה בפנים, אני מבטיח! תודה לקהל על הדחיפה לאורך כל 90 הדקות".

"איך אפשר להיות מרוצים מנקודה, במשחק שבו במחצית השנייה, אנחנו בשליטה מוחלטת?" שאל באכזבה המאמן ניר קלינגר בסיום המשחק, "הגענו לארבעה מצבים טובים לשער ולא הבקענו וזה מאכזב. השתפרנו בפרמטרים מסויימים, אבל זה לא מנחם אותי. זה לא פשוט להגיע למצבים, מול קבוצה קשה, ומגיע קרדיט לשחקנים. כל הקבוצה שיפרה את הפעולות בחלק ההגנתי, ועשינו גם פעולות התקפיות טובות, ולצערי מאור היה טוב ועבד אבל בסיומת לא הלך לו וחבל. נצטרך לקבל את הביטחון בחזרה. צריך לזכור שאנחנו בתחתית וזה מלחיץ".

קלינגר ובוזגלו.
קלינגר ובוזגלו. "היה טוב ועבד אבל לא הלך לו" (דני מרון)

המאזן הגרוע בטדי: "אני לא יודע מה היה קודם ומעדיף לדבר על התקופה שלי. נצטרך ללמוד ולהחזיר את כוח ההרתעה לטדי. לא ניסינו לשמור על אפס ואפס וייצרנו מספיק מצבים כדי לנצח".

החלפתו של סילבסטר במחצית השנייה: "ההחלפה של סילבסטר לא קשורה רק ליכולת. הוא היה עם צהוב ואני קצת מכיר את הדינמיקה ושפת הגוף של השופטים, אני אומר לכם שזה היה נכון להחליף אותו. תחושת הבטן שלי וזה שראיתי את ההתנהלות של השופט במשחק, ואני מנוסה מספיק, תסמכו עליי, שלא רציתי לסיים את המשחק בעשרה שחקנים ולא רציתי לקחת סיכון על זה. אגב, אני חושב שכשערן לוי נכנס, גם אם לקח לו כמה דקות להיכנס למשחק, הוא היה בסדר גמור. הוא יצר לנו מצבים, נכנס למשחק והקבוצה רצה".

קלינגר התייחס גם למשחק הגביע ביום שבת ופתח בסוג של לוחמה פסיכולוגית לקראת מוליכת הטבלה: "מכבי תל אביב קבוצה מצויינת, חצי אלופה אפשר להגיד, והיא מפגינה עליונות, עם סגל גדול ורחב. זה משחק גביע, ואולי ממנו תצא מחזיקת הגביע, אי אפשר לדעת, זה שלב ראשון וחוסר מזל לשתי הקבוצות לקבל הגרלה כזו, אבל זה הספורט ומי שיהיה יותר טוב ינצח, אין פה לחץ, רק אתגר גדול".

חן עזרא. יחזור לבית וגן? (דני מרון)
חן עזרא. יחזור לבית וגן? (דני מרון)

בצוות המקצועי משוועים לחיזוק החלק הקדמי ושני השמות המובילים הם חן עזרא, שחקנה של הפועל באר שבע ששיחק בעונה שעברה במדים הצהובים-שחורים, וכן קשרה הצרפתי של הפועל חדרה, פרדי פלומיין, שמעורר עניין רב בבירה. ייתכן שכבר השבוע תתקיים פגישה או שיחה בין ראשי בית"ר וחדרה כדי לדון בעיסקה אפשרית לקראת פתיחת חלון ההעברות ב-8.1.

בנוסף לכך, עוקבים בבית"ר אחר חלוצים זרים חדשים ובמקביל גיששו גם בסביבתו של גיל יצחק, שחקנה של הפועל ראשון לציון מהלאומית, כפי שפורסם לראשונה בספורט1. עדות נוספת למצבה הקשה של הקבוצה הוא התרומה האפסית שהיא מקבלת מששת השחקנים הזרים בסגל. יאקוב סילבסטר הסלובקי, שמקבל את חולצת ההרכב במחזורים האחרונים, לא מוצא את הרשת ומתקשה לשחזר את יכולתו הטובה מהעונה שעברה. הקשר אפונסו טיירה, שפתח את העונה בצורה טובה, נחלש מאוד במחזורים האחרונים ולא מצליח לחזור לעצמו, מאז ששבר את כף ידו. הצרפתי אנטואן קונטה והברזילאי ז'אורז'יניו פצועים מהקיץ ונראה שבבית וגן איבדו תקווה להשתלבותם בחזרה בתקופה הקרובה. הקשר האחורי ברונו איבה לא נמצא בתוכניות המקצועיות ולא מתלבש למשחקים והחלוץ הניגרי ארון אולנארה שוחרר כזכור בשבוע שעבר בשל בעיות משמעת.

ראשי המועדון, בצוותא עם המאמן קלינגר, יצטרכו לקבל בקרוב החלטות גם בנוגע לכאלה שישוחררו מהסגל בינואר, כאשר שלושת המשחקים הקרובים, נגד מכבי תל אביב בגביע ונגד הפועל חדרה והפועל חיפה בליגה, עשויים לקבוע את עתידם של כאלה שמועמדים לעזוב. ברשימת המתוסכלים נמצאים ערן לוי, טל כחילה ויעקב בריהון שהוצא מהסגל למשחק אתמול כאשר בשלב זה כל השלושה זוכים להתעניינות מקבוצות רבות בליגה ומועמדים לעזיבה. ברונו איבה ישוחרר בוודאות ואחרי שחרורו של אולנארה, יהיו לבית"ר לפחות שתי משבצות פנויות לזרים חדשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי