איביץ': "יהיה קשה נגד ב"ש, יודעים מה עלינו לשפר ולעשות"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מכבי תל אביב

מכבי ת"א סיימה את ההכנות למשחק מול האלופה (שלישי, 21:00), המאמן טען שלא יבצע שינויים רבים בהרכב. ייני: "מפגש מולם הוא מעבר לטבלה, אין פייבוריטית". אימון חלקי לדסה, קנדיל אמור לקבל זריקה ולפתוח

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב תשלים הערב את הכנותיה לקראת המשחק מחר (שלישי, 21:00) נגד הפועל באר שבע באיצטדיון בנתניה. בסיבוב הראשון הסתיים המשחק בין השתיים באצטדיון טוטו טרנר בתיקו 1:1.


מאמן הצהובים ולדימיר איביץ' התייצב עוד קודם לכן למסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "היה לנו משחק קשה בשבת ומחכה לנו מחר עוד אחד. אני בטוח שמשחק אחד לא מכריע אם אנחנו ביכולת טובה או שלא. מחר נפגוש את אלופת שלוש השנים האחרונות, קבוצה עם שחקנים טובים ואיכותיים וברור שיהיה קשה".


מצבם של אלי דסה, מאור קנדיל ודניאל טננבאום:
"אני מקווה ששניהם יהיו כשירים. אם טננבאום יחזור מהצבא? תראו מחר".



קנדיל, מיכה ודסה. שני המגנים ינסו להתאמן (אודי ציטיאט)


משמעות המשחק מחר מול ב"ש: "זה משחק כמו כל אחד אחר, אפשר לקחת שלוש נקודות, נקודה או אפס. בשביל לזכות באליפות צריך לשחק 36 משחקים וכל משחק הוא על שלוש נקודות. אנחנו חושבים על זה כמו על כל משחק אחר. זה סוג של דרבי מול קבוצה חזקה, אבל המטרה שלנו היא לנצח כמו בכל משחק. יש לפנינו עוד הרבה משחקים, דיברתי על כך הרבה פעמים".


מה אמר לשחקנים על היכולת לאחרונה: "אנחנו מנתחים כל משחק ויודעים מה טוב במשחק שלנו ומה לא טוב. מה שצריך עלינו לשפר ואנחנו עובדים על כך. אמרתי לשחקנים מה לא אהבתי".


מעמדו של ז'איר אמאדור: "בתחילת העונה הוא שיחק עם איתן טיבי וכעת משחקים שרן ייני ושחר פיבן. ז'איר עובד קשה, הוא כשיר, אבל אני מרוצה מאלה שמשחקים ומנצחים והם יודעים את זה. המשחק מחר יהיה קשה ואני לא צופה הרבה שינויים בהרכב".



איביץ'. לא חושב על המשחק מול ב"ש ככזה שיכריע דבר מה (ערן לוף)


במסיבת העיתונאים התיישב ליד איביץ' גם הקפטן שרן ייני: "כל נקודה חשובה לנו, במיוחד במשחק כזה שיהיה קשה נגד הפועל באר שבע. מקווים לצאת עם תוצאה טובה. למשחק נגד בית"ר ירושלים בגביע אין שום השפעה. אני משער שגם המשחק שלהם לא ישפיע עליהם. שתי הקבוצות רוצות לנצח ומאוד דרוכות".


עוד אמר ייני על משחק הגביע בטדי: "הייתה לנו פתיחת משחק פחות טובה, וזה קרה כי ככה זה כדורגל – אנחנו לא הקבוצה הראשונה שהיו לה עליות וירידות במהלך משחק או תקופה. הגענו מוכנים וניסינו לעשות את המיטב, לא תמיד זה הולך בקלות. יש לנו מודעות עצמית ואנחנו יודעים מתי אנחנו משחקים טוב או לא טוב, ברגעים שיש עצירות אנחנו מנסים להדריך אחד את השני כדי לקבל החלטות טובות יותר ולגרום לשינוי".


על הקשר עם איביץ'
: "בקבוצה שמתנהלת בצורה טובה, למאמן יש מעמד חזק והשחקנים מעריכים אותו והולכים אחריו. זה המקרה בקבוצה שלנו מצד כל השחקנים. אנחנו גם מגובשים כקבוצה ומדברים על הכל, תאמינו לי. כיף שיש לנו עונה כזו ואנחנו שמחים ומודים על שהביאו צוות כזה".


הטענות שהליגה חלשה: "אנחנו מתייחסים רק למה שעלינו לעשות. כל מה שלא בכוחותינו להשפיע עליו, לא חושבים עליו ולא מתעסקים בו".


שלושה משחקים תוך שבוע: "אנחנו כולנו מוכנים לזה. זה שבוע כיף לספורטאים, אנחנו מוכנים פיזית ומנטלית. כיף לשחק כמה שיותר".

 


ייני ושחקני מכבי ת"א בטדי. "לא תמיד הולך בקלות" (דני מרון)


אם הפער יצמח ל-17 נקודות והמשחק הקודם בטרנר: "בשביל לעשות את העונה על הצד הטוב ביותר עלינו להתרכז בנו, לדעת שכל נקודה, אימון או פעולה במגרש חשובה. המשחקים בינינו תמיד קשים לשתי הקבוצות, אז חשוב לשלוט בכדור, לאיים כמה שיותר. פתיחת העונה שלנו טובה, אבל צריך לשמר את היכולת עד סיום העונה ורק על זה אנחנו חושבים. פייבוריטית? במשחק מהסוג הזה אין, מדובר בשני מועדונים שנאבקים הרבה שנים ברציפות על האליפות".


אם האמינו שהפער מב"ש יהיה כזה גדול בשלב כזה: "אני יכול להגיד שזה הכדורגל. אני מספיק שנים במקצוע כדי לדעת שגם ברגעים הכי גרועים אפשר בין  רגע לשחק ואז להיאבק על המקום. לגבי המצב שלנו, לא התייחסנו או חשבנו מה יהיה וגם לא מסתכלים כל כך קדימה או אחורה, אלא מסתכלים משחק אחד קדימה. תקראו לזה סלוגן, אבל ככה אנחנו חושבים".



באימון הערב בקריית שלום נטלו חלק המגנים אלי דסה ומאור קנדיל, אולם הראשון לא ערך אימון מלא ולא אמור לשחק, בעוד קנדיל שגם פתח בשבת בטדי ככל הנראה יקבל זריקה בקרסול שהתנפח ויפתח, אחרת יוצב באגף ימין שרן ייני ולמרכז ההגנה ישוב ז'איר אמאדור. 


הקשר איל גולסה החלים מהפציעה שסחב בשבועות האחרונים ויהיה כשיר לשחק בהרכב, או לעלות למשחק מספסל המחליפים. איביץ' מתלבט בנושא ההרכב ועל פי כמה מהשחקנים, ההרכב שמתורגל ערב המשחקים בדרך כלל אינו ההרכב הפותח בסופו של דבר. איביץ' מתלבט האם להחזיר להרכב את גולסה ואת דור מיכה, או להמשיך בקו הקדמי עם עומר אצילי, איתי שכטר ואלירן עטר.



גלזר וגולסה בטרנר בסיבוב הראשון. שניהם חזרו לכשירות (דני מרון)


בקבוצה מאמינים כי דניאל טננבאום יזכה לקבל "חופשה" מהטירונות בצה"ל ולשמש כשוער המשנה במקומו של חביב אוחיון, שהורחק בכרטיס אדום במשחק הגביע נגד בית"ר ירושלים בטדי, אבל לאימון הערב הוא לא הופיע. אם טננבאום לא יגיע, ישמש אור יצחק מקבוצת הנוער כגיבוי על הספסל לפרדראג ראיקוביץ' – יצחק אף התאמן הערב עם הקבוצה.


עוד בעניין אוחיון, תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את השוער לדין משמעתי היום רביעי הקרוב, בגין התנהגות בלתי הולמת, זאת לאחר שבדו"ח של השופט אוראל גרינפלד צוין שירק על אוהדי בית"ר. הקבוצה תעמוד לדין גם על התנהגות בלתי הולמת של האוהדים הצהובים שהשליכו מצת לתחומי המגרש במהלך המחצית השנייה, וכן בעקבות התפרצותם לשדה המשחק אחרי שער הניצחון הדרמטי של יונתן כהן.


הקשר הסרבי אורוש ניקוליץ' משתלב היטב באימוני מכבי תל אביב ומציג יכולת מרשימה. ניקוליץ' יוכל להירשם בהתאחדות לכדורגל רק מ-8 בינואר ולערוך את הבכורה שלו במחזור ה-18, בדרבי נגד הפועל תל אביב.


הרכב משוער:
פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סאבוריט, דן גלזר, רוסלן ברסקי, דור פרץ, דור מיכה, אלירן עטר, איתי שכטר.
.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי