בעיה תדמיתית: מה עובר על רונאלדו וריאל מדריד

כריסטיאנו רונאלדו ורפאל וראן
כריסטיאנו רונאלדו ורפאל וראן | AFP

פער 19 הנקודות מברצלונה פוגע בגאווה של הבלאנקוס, שמחכים שהכוכב יתעורר ויחזור לחורר רשתות. דבורין על המצב של ריאל, והמעמד של זידאן בבירת ספרד

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

מאז אמצע שנות ה-50 בהיותי ילד, אני עוקב אחרי ריאל מדריד. כמו לכל קבוצה בעולם, גם לבלאנקוס היו תקופות פחות טובות, אבל בעיקרון אוהדיה רווים נחת משך עשרות בשנים. ובכל זאת נראה לי שרבים מאד מופתעים מהיחלשותה העונה במסגרת הליגה הספרדית. פיגור של 19 נקודות מברצלונה אינו דבר של מה בכך, וזוהי בעיקר פגיעה בגאוותה של ריאל.

כי גם השנה היא כוללת בהרכבה שחקנים גדולים, ורק לפני שבועות מעטים הוכתר כריסטיאנו רונאלדו לכדורגלן השנה של 2017. והנה הפורטוגלי עצמו מתפקד בליגה כאילו איבד מיכולתו לנצח משחקים. לי אין הסבר הגיוני מדוע. רונאלדו הוא ספורטאי המתייצב לכל משחק ומשחק באמביציה גבוהה וברצון להראות פעם אחר פעם את יכולתו כמבקיע שערים. לו אין כל סיבה לשנות ממנהגו זה, קל וחומר כאשר הוא מודע לאיכותו של ליאו מסי, עמו הוא נאבק על התואר הבלתי רשמי של הכדורגלן הטוב בעולם.

ובשעה שמסי מוביל את ברצלונה להצלחה רבה מאד ב-'לה-ליגה', מתקשה כריסטיאנו לסחוב ולסחוף אחריו את חבריו בריאל מדריד. העניין הוא שכל מי שעוקב אחר הליגה הספרדית פשוט מצפה מכוכב הבלאנקוס 'להתעורר' ולהוכיח שביכולתו לחזור ולקרוע רשתות. לא סתם ייחדתי קטע ארוך יחסית לרונאלדו, אולם הוא אינו השחקן היחיד בהרכבה של ריאל.

הפער מהפסגה כבר עומד על 19 נקודות. רונאלדו (AFP) 

משובצים בהרכב שחקנים נפלאים אחרים, והם שותפים בדיוק כמוהו למצבה בטבלה. מפני שדווקא כאשר רונאלדו אינו בשיא כושרו, הם אלה הצריכים להירתם למשימה. אחרי הכול כדורגל הוא משחק קבוצתי, ואי אפשר ואסור לראות ברונאלדו את השחקן שבגללו ריאל בפיגור בן 19 נקודות מברצלונה. כל מי שתולה רק בו את 'האשם', חוטא ומנקה בכך את כל שחקניה האחרים של אלופת אירופה.

למרות כי לריאל מדריד משחק פחות מאשר לברצלונה, קשה להאמין שתוכל לזכות באליפות, שכן בכדורגל אין ניסים לאורך תקופה, ומחיקת הפער הגדול הזה היא בלתי נתפסת. חובה להתייחס גם למאמנה של ריאל, זינדין זידאן. הוא כמו כל מאמן אחר, טוב ככל שיהיה, תלוי בשחקניו. את כדורגלני קבוצתו אין צורך ללמד עצירת כדור, מסירה ובעיטה. מדובר במי שיודעים לעשות זאת בעיניים עצומות'. לפיכך, בדיוק כפי שהוא זה החייב לחזק בהם את הביטחון ביכולתם, כך עליהם לסייע לו במשימתו להחזירם למסלול ההישגים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי