ענק בין גמדים: הקרע בין אלכסיס סאנצ'ס ושחקני ארסנל

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | Gettyiamges

המשבר החל בתבוסות לבאיירן מינכן בליגת האלופות בעונה שעברה, המשיך באי העפלה של התותחנים לצ'מפיונס העונה, גם היכולת בצ'ילה חורקת והכוכב מרגיש שהוא ווינר בין לוזרים. מיכאל יוכין מנתח

(גודל טקסט)

היה משהו סמלי בטלטלה שעברה על אלכסיס סאנצ'ס ביום ראשון. היה זה המשחק האחרון בהחלט של 2017, וארסנל התארחה אצל ווסט ברומיץ' כדי לסגור שנה קלנדרית. המפגש מול קבוצת התחתית העקשנית והלוחמנית היה קשה, והתיקו המאופס נשמר עד הדקה ה-83, אז כבש הצ'יליאני בכדור חופשי ויצא לחגיגות ניצחון. החגיגה הזו הייתה קצרה. ראשית, סאנצ'ס סבר שהבקיע את השער האחרון של השנה, אך הוא נרשם לבסוף כשער עצמי של ג'יימס מקליין, כי הבעיטה המקורית של אלכסיס לא הלכה למסגרת. שנית, וזה חשוב הרבה יותר, השופט שרק לפנדל מוזר לזכות ווסט ברום, התותחנים איבדו שתי נקודות חשובות ב-1:1 וג'יי רודריגס התכבד לכבוש את השער האחרון של 2017 מהנקודה הלבנה.

כך הסתיימה השנה הזו במפח נפש נוסף עבור הצ'יליאני. מבחינה סטטיסטית היא לא הייתה רעה כלל, עם 19 שערי פרמייר-ליג ועוד תשעה כיבושים במסגרות האחרות. אפילו תואר יש לו, כשהבקיע בגמר הגביע מול צ'לסי בוומבלי. בגביע הקונפדרציות, כיכב אלכסיס כל הדרך עד הגמר, שם נכנעה נבחרתו לגרמניה, על אף שהייתה טובה יותר במשך 90 הדקות. יכולתו האישית הייתה טובה מאוד לפרקים, ומעמדו כאחד הכוכבים הבולטים בליגה האנגלית נותר איתן. אולם, תדמיתו ספגה מהלומות גדולות, תקוותיו לא התגשמו, ושפת הגוף שידרה תסכול עמוק לאורך כל החודשים. למעשה, שפת הגוף היא חלק מרכזי מאוד מהבעיה, אשר גרמה לאלכסיס להפוך מכוכב בקונצנזוס לדמות שנויה מאוד במחלוקת במועדון.

העולם נחשף לראשונה למתח הגדול בסגל ארסנל במהלך התבוסות מול באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות. התותחנים ספגו השפלה, כאשר אלופת גרמניה מחצה אותם 1:5 בכל אחד מהמפגשים והצ'יליאני לא הסתיר את סלידתו מהיכולת של חבריו. הוא התיישב בהפגנתיות על קו הרוחב אחרי השערים שספגה קבוצתו, דיבר בתנועות ידיים עצבניות והאשים את כל הסביבה בהיעדר אופי. הכל צולם, ואי אפשר היה להסתיר זאת עוד. הלחץ שאיים לפוצץ את חדר ההלבשה פרץ החוצה, וכך גם רצונו העז של הכוכב לעזוב את הקבוצה, בעוד מנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה מחכים לו בזרועות פתוחות.

ארסן ונגר הדהים את כולם כאשר סיפסל את סאנצ'ס במשחק הצמרת הגורלי מול ליברפול במרץ, אבל היו לו סיבות טובות לעשות זאת. הצרפתי ספג ביקורת, אבל אסור היה לו להבליג אחרי שהצ'יליאני נטש בזעם אימון על דעת עצמו אחרי ריב קולני עם חבריו. "אי אפשר להכחיש כי סאנצ'ס הוא שחקן גדול, וההחלטה לא הייתה פשוטה, אבל חייבים לעמוד מאחוריה", הסביר בזמנו ונגר. כולם היו בטוחים שהפרשה תסלול את דרכו של אלכסיס החוצה בקיץ, כי הרי חוזהו מסתיים ביוני 2018, וארסנל לא תרצה לאבד אותו כשחקן חופשי. ובכן, גם כאן ציפתה לחלוץ הפתעה, והמועדון לא מיהר לשחררו. נהפוך הוא, המסר היה כי יישאר על אף ההפסד הכספי המשמעותי.

אלכסיס סאנצ'ס. מצב רוח שפוף במיוחד (gettyimages)
אלכסיס סאנצ'ס. מצב רוח שפוף במיוחד (gettyimages)

הזכייה בגביע לא פיצתה על הפיאסקו בליגה בעונה שעברה, כאשר ארסנל סיימה לראשונה מזה כמעט שני עשורים מחוץ למקומות המובילים לליגת האלופות. סאנצ'ס נאלץ להישאר ללא ליגת האלופות, נסע לרוסיה במצב רוח לא מזהיר, ואז פספס במעט את הזכייה בגביע הקונפדרציות. אוהדי צ'ילה הרבים ביציע לא היו מאוכזבים במיוחד, כי מבחינתם השואו האמיתי היה אמור להתקיים במונדיאל בקיץ הבא. אלא שכאן המתינה לסאנצ'ס המכה הגדולה מכולן. צ'ילה התפרקה לחלוטין במחזורים המכריעים במוקדמות גביע העולם וכשלה עם שלושה הפסדים בארבעה מחזורים אחרונים, כולל 3:0 ביתי מביך מול פרגוואי ו-1:0 מביש בבוליביה. פרו הקדימה אותה על חודו של הפרש שערים, ועלתה לראשונה מאז 1982. צ'ילה עמוסת הכוכבים נותרה בחוץ, וסאנצ'ס יודע היטב כי ב-2022 הוא כבר יהיה בן 33.

האכזבה העצומה רק הגבירה את התסכול של סאנצ'ס בקבוצתו. לשחקנים רבים בארסנל נמאס מהטענות התכופות שלו כלפיהם, משפת הגוף המזלזלת, מכך שהוא נותן להם להבין כי הם מונעים ממנו הצלחה. אלכסיס סבור שהוא הווינר האולטימטיבי בחברת לוזרים, אבל לסובבים יש דעה אחרת לגמרי וייתכן שהיחסים אינם ניתנים לשיקום.

אלכסיס סאנצ'ס. גם בצ'ילה לא הולך לו (AFP)
אלכסיס סאנצ'ס. גם בצ'ילה לא הולך לו (AFP)

העיתון "גרדיאן" הקדיש כתבה נרחבת לנושא בשבוע שעבר, כאשר שחקנים רבים סירבו להשתתף בחגיגות השערים של סאנצ'ס, שכבש צמד בזק מול קריסטל פאלאס והביא לתותחנים ניצחון. הבלם הצרפתי לורן קוסיילני בכלל לא זז מהמקום כאשר סאנצ'ס צהל מול היציעים, וגם הקטור ביירין, קאלום צ'יימברס וג'ק ווילשר לא ששו לחבק אותו. "קל לראות את הקרע בסגל. סאנצ'ס קרא לחבריו לחגוג איתו והם לא באו. הוא הרגיש לבד", אמר תיירי הנרי כפרשן. "חדר ההלבשה מפולג, ויש שחקנים שלא סובלים את סאנצ'ס. משהו לא טוב קורה שם", העיר גרהאם סונס.

ההחמרה הנוספת במעמדו של סאנצ'ס בחדר ההלבשה עשויה אולי לגרום לארסנל לשנות את דעתה ולמכור את הצ'יליאני בינואר, לפני שהוא חותם אצל גווארדיולה ללא תמורה. לפי הדיווחים, אנטוניו קונטה מנסה לשכנע את ראשי צ'לסי לרכוש את אלכסיס כעת, ביחד עם חברו הטוב ארתורו וידאל מבאיירן מינכן. האם זה אפשרי? או אולי מדובר במלחמה פסיכולוגית נטו לפני המשחק החשוב בין השתיים הערב (רביעי, 21:45, שידור ישיר בספורט1) באצטדיון האמירויות? אם העניין ממשי, זה עוד עשוי להיות משחקו האחרון של סאנצ'ס במדים האדומים של ארסנל. בכל מקרה, הוא יקווה לשנת 2018 טובה הרבה יותר, והיא מתחילה כעת.

אלכסיס סאנצ'ס. החברים לא באו לפרגן (gettyimages)
אלכסיס סאנצ'ס. משבר ביחסים עם החברים לסגל (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי