דייגו מראדונה: כיום, השער שלי מול אנגליה היה נפסל

דייגו מראדונה
דייגו מראדונה | צילום: Gettyimages

כוכב העבר הארגנטינאי התראיין לאתר פיפ"א ודיבר על החשיבות בשופטי הווידאו: "כשהטכנולוגיה וכל הענפים מתקדמים, הכדורגל לא יכול להישאר מאחור"

(גודל טקסט)
 שופטי הווידאו הופכים לדבר נפוץ יותר ויותר בכדורגל העולמי בשנים האחרונות, כשהאירוע הבולט האחרון היה גביע הקונפדרציות האחרון שנערך ברוסיה. בראיון לאתר פיפ"א, התייחס שחקן העבר האגדי דייגו ארמנדו מראדונה לנושא: "הכדורגל לא יוכל להישאר מאחור, בעיקר בהתחשב בהתקדמות הטכנולוגיה ובזה שבכל ענף אחר משתמשים בה".


"אנשים אמרו שזה יבזבז המון זמן ועצבים, אבל זה לא המקרה", הוסיף הארגנטינאי. "מה שצריך להפריע לאנשים זה שנפסקות החלטות לא מוצדקות או ששער חוקי נפסל. הטכנולוגיה מביאה שקיפות ואיכות לכדורגל, וחיובית מאוד לקבוצות שתוקפות ולוקחות סיכון".




כוכב העבר נשאל על "יד האלוהים", אחד משעריו המפורסמים ביותר ברבע גמר מונדיאל 1986 מול אנגליה: "חשבתי על זה, ובטוח שהשער ההוא היה נפסל אם הטכנולוגיה הייתה קיימת אז. אני אגלה משהו נוסף: במונדיאל 1990 השתמשתי ביד כדי להרחיק כדור מהקו מול ברית המועצות והיה לנו מזל שהשופט לא ראה את זה. לא היית יכול להשתמש בטכנולוגיה אז, אבל היום זה סיפור אחר לגמרי".



מראדונה ויד האלוהים. היום הוא היה נפסל (Gettyimages)


אך מראדונה כמו מראדונה, היה חייב להוסיף בחיוך: "זה לא רק השער שלי מול אנגליה ב-1986 שהיה נפסל, בואו לא נשכח שב-1966 אנגליה ניצחה משער שלא עבר את הקו. זה קרה להם גם ב-2010 כשבעיטה של פרנק למפארד עברה את הקו אבל נפסלה. אנגליה כבשה שער שהגיע לה, אבל זה רק תרם לביטחון העצמי של הגרמנים, דבר ששינה את המשחק לגמרי".



"היו הרבה מקרים שהיו יכולים לשנות את ההיסטוריה של המונדיאל אם היו משתמשים בטכנולוגיה", סיכם כוכב העבר הארגנטינאי. "הגיע הזמן לשנות את כל זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי