"לחדש את עונת הכדורגל? זו הבעיה האחרונה שלנו כרגע"

כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה
כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

שר הבריאות האיטלקי השיב ליו"ר ההתאחדות במדינה על ניסיונותיו להשיב את הקבוצות לאימונים ולחדש את הליגה בעוד כחודש: "עדיין לא ניצחנו את נגיף הקורונה"

(גודל טקסט)

יממה לאחר הסערה שעורר פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שטען בוועדה מיוחדת בכנסת כי "לא כדאי לבנות על ספורט קבוצתי בחצי שנה הקרובה" והביקורות הקשות שפרסמו כדורגלנים ובעלי השפעה בכדורגל הישראלי, מתברר שסערה דומה מתרחשת הבוקר (שני) גם באיטליה.

בימים האחרונים דנו ראשי הכדורגל בארץ המגף על מספר תוכניות לחידוש העונה בסוף חודש מאי או לכל המאוחר תחילת יוני, בתקווה לשוב לאימונים תוך עשרה ימים, אולם החלטה רשמית עדיין לא התקבלה על ידי הממשלה – וכמו בישראל, גם שם בשלב זה הקבוצות שובתות מפעילות והשחקנים שומרים על כושר עם תוכניות אישיות שהועברו להם.

אתמול אף דווח כי השחקנים הזרים התבקשו לארגן את חזרתם למדינה לקראת חזרה לאימונים, פורסם בין השאר על מיראלם פיאניץ' מיובנטוס ואלכסיס סאנצ'ס מאינטר שהחלו בסידורים כדי לשוב לאיטליה ממדינותיהם, אבל הבוקר – בדומה למה שקרה בישראל עם גרוטו – שר הבריאות האיטלקי הגיב לדברי יו"ר ההתאחדות גבריאלה גראבינה וצינן עד מאוד את התוכניות לחזור לשגרה.

"כדורגל? זו הבעיה האחרונה שלנו כרגע במדינה", אמר רוברטו ספרנצה, שר הבריאות במדינה. כידוע, איטליה היא המדינה שסבלה מנגיף הקורונה יותר מכל אחת אחרת באירופה, כשקרוב ל-179,000 אלף אזרחים אובחנו כחולים מאומתים ומעל 23,500 הלכו לעולמם בטרם, וספרנצה נאלץ להתגונן כשנשאל על הצורך להשיב את ענף הכדורגל לפעילות: "המאבק שלנו בקורונה עדיין לא הושלם, לא ניצחנו את הנגיף. עם כל הכבוד לחובבי הספורט ולאוהדים הנהדרים של הכדורגל באיטליה, חיי אנשים הם בחשיבות העליונה. למדינה יש כרגע נושאים אחרים בראש סדר העדיפויות".


פיאניץ' עם רונאלדו. כריסטיאנו כבר מתכנן את חזרתו לאיטליה? (TIZIANA FABI/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי