ילדי החוץ: על הפער בין מכבי ת"א למכבי חיפה

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

האלופה מובילה גם בטבלה הפנימית בין ארבע הגדולות, אבל רון עמיקם מצא שההבדל הגדול בא לידי ביטוי במשחקים מחוץ לביתן. וגם: עטר מאיים על זהבי ונס ציונה בדרך לשיא שלילי

(גודל טקסט)
1. הניצחון שלשום של בית"ר ירושלים על מכבי חיפה העלה אותה למקום השני בטבלה הפנימית של ארבע הראשונות העונה. בליגה הפנימית הזו עדיין חסר משחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, אבל המגמה ברורה: לחיפה שלושה הפסדים בחמישה משחקים, למכבי תל אביב ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. הפער ביניהן בטבלה הזו הוא שמונה נקודות – שתיים יותר מהפער בטבלה האמיתית.

2. הפער בין שתי המוליכות בא לידי ביטוי גם במשחקי החוץ שלהן. אם במשחקי הבית מספר הנקודות של מכבי ת"א ומכבי חיפה הוא זהה – 23 נקודות מתוך 33, הרי שהפער ביניהן במשחקי החוץ הוא שש נקודות לטובת הצהובים-כחולים, בדיוק כמו הפער בטבלה.

3. הצמד של בן שהר ביום ראשון מול נס ציונה לא רק העלה אותו מעל דורון רבינזון, מנור חסן ושמעון אבוחצירה בטבלת כובשי כל הזמנים, אלא גם הפך אותו לשחקן השישי בתולדות הפועל ב"ש שמגיע ל-60 שערי ליגה במדי הקבוצה.


בן שהר. גולר (דני מרון)

4. ערן זהבי, מאחוריך. הקרב הסמוי בין אלירן עטר לכוכב גוואנגז'ו ר.פ ונבחרת ישראל על תואר הכובש המצטיין של העשור האחרון בליגה קיבל תפנית שלשום עם שערו של שחקן בית"ר, שהיה גם ה-123 שלו בליגת העל. השער הזה העלה אותו מעל ויקטור סרוסי וראובן עטר בטבלת כל הזמנים ומיקם אותו במקום ה-21. הוא רחוק שער מכניסה ל-20 הגדולים ושלושה שערים מלעבור את ערן זהבי.

5. הניצחון התשיעי של הפועל חדרה השבוע זהה למאזן שלה בשלב דומה בעונה שעברה, אך כיום יש לה שתי נקודות יותר מאשר מהעונה שעברה והפרש השערים שלה חיובי. מאז עונת 2016/17, כשהייתה בליגה א' צפון, לא ספגה חדרה כל כך מעט שערים (21) ב-23 המחזורים הראשונים של העונה.

6. נס ציונה יצאה השבוע עם הפסדה השישי ברציפות, אירוע שלא קרה לה מזה יותר מ-20 שנה. בסוף עונת 1998/9 הפסידה נס ציונה בשני משחקיה הראשונים וגם בחמשת משחקיה הראשונים בעונת 1999/2000 – בסך הכל שבעה הפסדים רצופים.


עטר חוגג את השער האחרון שלו. יעקוף בקרוב את זהבי? (דני מרון)

7. נס ציונה עומדת גם בפני שיא מפוקפק נוסף. היא רחוקה 7 דקות ממאזן אי הכיבוש שלה בעונה הכפולה, 1966/8, בליגה הבכירה. אז לא כבשה 547 דקות ברציפות, עכשיו היא הגיעה כבר ל-540 דקות (שישה הפסדים רצופים על האפס), וזה מדרג אותה במקום ה-29 בכל הזמנים ברצף אי כיבוש שערים.

8. אחרי רצף אי הספיגה המדהים של מכבי ת"א בתחילת העונה, כבר שלושה משחקים רצופים שהיא סופגת. זה קרה לה לאחרונה ב-22 בספטמבר 2018.

9. בן רייכרט השיג השבוע את הכרטיס האדום השביעי שלו בליגה הבכירה מאז החל לשחק בה, ונכנס ל-25 ה"גדולים". הקשר השתווה, מבין השחקנים הפעילים, לאלמוג כהן, שהורחק רק העונה שלוש פעמים.


בן רייכרט. אדום שביעי בליגת העל (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי