בספרד החמיאו: "מחווה אדירה של סטיין לקרויף, מסי כרגיל זה שמכריע"

קיקה סטיין
קיקה סטיין | Alex Caparros/Getty Images

"תקוות גדולות" נכתב בשער "ספורט" לאחר הבכורה המוצלחת של הספרדי. בארסה החזיקה בכדור 83% מהזמן והציגה את משחק המסירות המפורסם. המאמן: "עשינו הרבה דברים חיוביים". בוסקטס: "הזמן הנכון לזכות בתארים"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

עידן חדש נפתח אתמול בהצלחה (ראשון) בברצלונה, כשקיקה סטיין צלח את משחק הבכורה שלו על הקווים של אלופת ספרד עם 0:1 קטן על גרנאדה. כמו בהרבה משחקים בשנים האחרונות, האיש שהיה שם עבור בארסה ברגעי ההכרעה היה ליאו מסי, שכבש בדקה ה-76 את שער הניצחון ובכך החזיר את בארסה למקום הראשון בליגה הספרדית, בצוותא עם ריאל מדריד. השער של הקפטן היה ה-50 של בארסה העונה בליגה – ממוצע של 2.5 שערים למשחק, והיא הפכה לקבוצה השישית העונה שרושמת הישג זה.  המאמן ראה את חזונו מתממש כאשר בארסה החזיקה בכדור 82.6% מהזמן. רק פפ גווארדיולה השיג שליטה מאסיבית יותר (84% ו-83.9% בהתאמה).

המאמן כמובן זכה לשבחים, על אף שבחר כמעט להעתיק את ה-11 של קודמו בתפקיד כאשר ארתורו וריקי פוץ' פתחו על הספסל. "תקוות גדולות", נכתב בשער "ספורט". "המאמן הטביע את חותמו החזקת כדור מפוארת ולא פחות משבעה שחקנים מהמחצבה ששותפו במהלך המשחק". "סטיין נמצא בסך הכל מספר ימים במועדון, אז ככה שההחלטה הזו נראית הגיונית. בארסה סיימה את המחצית הראשונה עם מעל ל-80% בהחזקת הכדור. זו מחווה אדירה של סטיין לעברו של יוהאן קרויף, אותו הוא מעריץ מאוד".

בהמשך נכתב: "סטיין לא אהב את הלחץ שהפעילה גרנאדה במחצית השנייה ומהר מאוד פנה לספסל שלו. ריקי פוץ' נבחר להיות האיש שישנה את המשחק, וזה היה מהלך מנצח. אחרי שגרנאדה נותרה בעשרה שחקנים זה היה תורה של בארסה לבצע מהלך מוכר, כשווידאל, מסי וגריזמן החליפו ביניהם מסירות ובסופו של דבר הצ'יליאני סידר לקפטן את השער המנצח. את המהלך כולו התחיל פוץ', שחילץ כדור מההגנה היריבה ודחף את הקבוצה לניצחון". עוד צוין כי אנסו פאטי קידם את המהפכה של הקבוצה.

השינוי בברצלונה היה ברור. במהלך התקופה של ואלוורדה הקבוצה רשמה 600 מסירות בממוצע למשחק. כבר בהופעת הבכורה של סטיין נרשמו מעל ל-1,000 מסירות מרגלי הבלאוגרנה, כש-921 גם מצאו את הכתובת הנכונה. בסיום המשחק נמצא שבארסה החזיקה הכדור ב-92% מדקות המשחק, נתון חריג מאוד ביחס לעונות האחרונות.

 
סטיין אמר: "המשחק הראשון שלי היה מרגש מאוד עבורי. אני שמח כי עשינו הרבה מאוד דברים טובים. אולי הייתה חסרה לנו מעט הצלחה בחצי הראשון וגם דיוק, אבל גראנדה הגנה היטב עם המון שחקנים ומצד שני כלל לא סיכנה אותי. מזג האוויר היה סוער וגם זה השפיע עלינו.  לא קל כשמתגוננים מולך בצורה כזו אבל תמיד צריך לחפש אלטנרטיבות. אני מאוד שמח ומקווה שבהמשך נכבוש הרבה יותר שערים. מסי? כשהכדור אצלו תמיד סיכויי ההצלחה יותר גבוהים".
 
 
סרחיו בוסקטס סיכם: "יצאנו עם תחושה טובה מאוד. היינו סולידיים, שלטנו בכדור והשגנו ניצחון מאוד מוצדק. היה קשה מול שהתגוננה עם כל מה שיש לה. חזרנו ללחוץ טוב בזמן שהכדור אבד לנו וזה חשוב. אנחנו בזמן נכון כדי לזכות בכל התארים, אנחנו מסוגלים לכך". על ריקי פוץ': "יש לו הרבה מאוד דברים חיוביים, הוא יכול לתת לנו הרבה מאוד".


ארתור. חזר מהפציעה שספג לפני כמעט חודשיים (Aitor Alcalde/Getty Images)
 

 
על ארנסטו ואלוורדה והשינוי בעמדת המאמן: "אין מה להשוות, לכל מאמן יש את הסגנון שלו ואת הדרך בה הוא רואה את הכדורגל. תוכלו לראות מה המאמן מבקש מאיתנו. אם נדבר על הנושא זה נראה שאנחנו לוקחים צד. שמחתי עם מה שואלוורדה עשה ועכשיו אני עם קיקה סטיין. הדירקטוריון החליט להחליף מאמן"


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי