העשור של מסי: המספרים המטורפים והשיא בקאמפ נואו

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

ברצלונה יצאה לפגרה בחיוך לאחר התיקו של ריאל, ב"מונדו דפורטיבו" עקצו: "קוץ לבן". הארגנטינאי כבש 579 שערים מ-2010 ועד 2019: "זה לא רק הכישרון שלו אלא גם המספרים וההתמדה". וגם: ואלוורדה השווה שיא של פפ

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

הרבה חיוכים היו אתמול (ראשון) בברצלונה לאחר התיקו המאופס של ריאל מדריד נגד אתלטיק בילבאו. בארסה הניחה שתצא לפגרה כאלופת החורף אמנם אך כעת היא מובילה בשתי נקודות על הבלאנקוס. בתקשורת המקומית לעגו לריאל והחזירו עם כותרת צינית בשער "מונדו דפורטיבו" כשנכתב "קוץ לבן" (לאחר הקלאסיקו, בספרד כתבו "צונאמי לבן" וזו הייתה התגובה). התיקו המתסכל של ריאל קיבל את הבמה העיקרית כשבשער עקצו גם לגבי ההתקפה העקרה של הלבנים – לטריו ההתקפי של בארסה יש 30 שערים העונה בליגה, מול 33 של ריאל. מעבר לכך, התפנו לסיכום עשור: השיאים של ליאו מסי והמבצר קאמפ נואו.

"בלתי ניתן להפשרה, כזה הוא קאמפ נואו", נכתב ב"ספורט". בארסה רשמה בפעם השביעית בתולדותיה, כזכור, שנה שלמה ללא הפסד ביתי. היא ניצחה 24 משחקים וסיימה ארבע פעמים בתיקו. הזכירו שם כמובן את הניצחון הענק 0:3 על ליברפול שלא הספיק. רק ולנסיה, סלאביה פראג וריאל מדריד (פעמיים) הצליחו שלא להפסיד. אלה המספרים הטובים ביותר מאז שנת 2011 עם פפ גווארדיולה על הקווים, אז הקבוצה ניצחה 26 משחקים וסיימה ארבע פעמים בתיקו.

עוד נכתב על "העשור המפואר" של ליאו מסי. "זה לא רק הכישרון המדהים שלו, אלא הסטטיסטיקה וההתמדה שמשאירות אותו רמה אחת מעל כל שחקן אחר", נכתב. מסי כבש 50 שערים בתשע מעשר השנים האחרונות כשרק ב-2013, בה סבלה משתי פציעות של חודש – לא הצליח לעשות זאת. משנת 2010 ועד 2019 הוא כבש 579 שערים עבור הקבוצה (522) ונבחרת ארגנטינה (57).
 

השנה הטובה ביותר שלו הייתה 2012, כשכבש 79 שערים בקבוצה ועוד 12 בנבחרת. עוד נכתב על השיאים ששבר באותה עונה, בין היתר כשחלף על פני גרד מולר. בעשור הזה הוא כמובן הפך לשיאן השערים בברצלונה בכל הזמנים וכן בתולדות הליגה. בקאמפ נואו יש לו 250 שערי ליגה ב-234 משחקים – ממוצע של 1.06 שערים למשחק. הוא רוצה לשבור את שיאו של כריסטיאנו רונאלדו ולהפוך לכובש הבכיר בליגת האלופות מאז ומעולם, כאשר כרגע הפורטוגלי כבש 14 שערים יותר (128 מול 114), אם כי הוא גם רשם יותר הופעות ממנו. 

בנושא אחר, בספרד החמיאו לאנטואן גריזמן שהגיע כרכש הנוצץ של ברצלונה בקיץ ונכנס לעניינים. לחלוץ יש שבעה גולים בליגה עד עתה, אך מה שמרשים בעיקר הוא ששישה משעריו היו הראשונים עבור ברצלונה. נגד אלאבס ביום שבת הוא כבש את השער הראשון לדוגמא וקודם לכן נגד ריאל סוסיאדד השווה ל-1:1. "גריזמן, מיסטר 0:1", נכתב.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי