פרסום ראשון: עומרי בן הרוש במו"מ מתקדם עם הפועל ת"א

עומרי בן הרוש
עומרי בן הרוש | לירון מולדובן

לספורט1 נודע שמגן לוקרן מליגת המשנה בבלגיה עשוי להצטרף בחודש ינואר ולהחליף את פירסמן. ייעשה ניסיון נוסף לצרף את חנן ממן, אך שכרו של קשר ב"ש מהווה מכשול

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

יממה לאחר שנודע כי ראשי הפועל תל אביב הודיעו לסוכניהם של דמבה קמארה ופרנסיס קיירמה שהם רשאים למצוא למיוצגים שלהם קבוצות חדשות, ולקראת שחרור אפשרי גם של סטפן ספירובסקי שיתייצב לוועדת משמעת פנימית מחר (רביעי), בהפועל תל אביב מנסים להאיץ את ההכנות לקראת פתיחתו של חלון ההעברות ב-8.1.2020, משמע בעוד כשלושה שבועות, ולא שוללים גם את החלפתו של זר נוסף – המגן השמאלי מרווין פירסמן.

לספורט1 נודע כי פירסמן עלול לשלם גם כן את מחיר הכישלון העונה ולקבל הודעת שחרור לקראת ינואר, כשבמו"מ מתקדם עם הקבוצה נמצא המגן השמאלי עומרי בן הרוש. אקס מכבי נתניה, מכבי תל אביב ומכבי חיפה משחק העונה בלוקרן מליגת המשנה בבלגיה, שם הוא רשם העונה שבע הופעות (518 דקות). בן הרוש, שעבר לבלגיה אחרי שלא הצליח במכבי חיפה, שמר על מקומו בהרכב נבחרת ישראל תחת אנדי הרצוג וכעת הוא מתקרב לחזרה לליגת העל, כשנה וחצי לאחר שעזב.

הפועל תל אביב הבהירו הבוקר שלא מדובר בשינויים כתוצאה מהתבוסה הצורמת 4:0 למכבי נתניה ביום ראשון, אלא במהלכים שמתוכננים מזה תקופה ושמנוהלים על ידי המנהל המקצועי משה סיני והבעלים איציק ושרון ניסנוב, בתיאום עם המאמן ניר קלינגר. הצוות החדש, שהגיע לאחר פיטורי ניסו אביטן, הבין בשלב מאוד מוקדם שמדובר בסגל שאינו ראוי להפועל ת"א ולא יצליח להגיע לפלייאוף העליון, ועל כן גם בהנהלת המועדון הסכימו לבקשתם לנסות לצרף מספר שחקני חיזוק.

עם זאת, האדומים גם מדגישים כי בחלון ינואר מדובר בשוק דל של שחקנים ושהמבחר אינו גדול, מכאן שלא יבוצעו עסקאות בחיפזון ואם לא תהיה תמימות דעים על כך שמדובר בשחקן שאמור לשדרג את הקבוצה באופן ניכר, יועדפו שחקני מחלקות הנוער – דוגמת שי אייזן שזוכה לקרדיט במשחקים האחרונים. 


משה סיני ושרון ניסנוב. עובדים על השינויים עוד מלפני ה-4:0 בנתניה (מאור אלקסלסי)

עוד על פי גורמים במועדון, השם החם ביותר שכבר נבדק הוא של קשר הפועל באר שבע, חנן ממן, אותו לא הצליחו בקבוצה לצרף עוד כשהמאמן ניסו אביטן התניע את המהלך: "חנן ממן הוא בהחלט האיש המתאים, אבל העלות הכספית שלו גבוהה ביותר ולא מתאימה עכשיו להפועל תל אביב", אישר גורם במועדון בנוגע לקשר שמשתכר כ-85 אלף ש"ח נטו לחודש בבירת הנגב בחוזה עד 2022. "אם תהיה התפתחות בהפועל באר שבע בנושא עזיבתו, הכול ייפתח שוב".

בנושא החלוץ הניגרי מייקל אולהה, הבהירו בהפועל תל אביב הבוקר: "נאמר לצוות המקצועי קלינגר וסיני שיש לאולהה חוזה חתום. הם לא מכירים אותו, לא שוחחו אתו וממתינים לראות מתי ינחת. אם יגיע זה בסדר ואם לא יגיע, זה תלוי בו". יצוין כי חוזהו של אולהה מתחיל רק בחודש ינואר, לקראת פתיחת החלון, אך הצפי הוא שהשחקן יקדים כדי שיתחיל להתאמן עם הקבוצה וייכנס לכושר.

כפי שפרסמנו אתמול לראשונה בספורט1, כחלק מהרצון לבצע שינויים דרסטיים בסגל גם שמו של ניקו אולסק עלה. במכבי נתניה רוצים את שחקן הכנף מוטי ברשצקי ולא מן הנמנע שהשתיים יבצעו מהלך של חילופי שחקנים, כשגם בבני יהודה בודקים אפשרות לצרפו. באשר לאולסק, אם יצטרף הוא מיועד לתפוס את משבצת קשר מרכז השדה, ייתכן שבמקום ספירובסקי אם יעזוב.


אולסק. עשוי לתפוס את המשבצת במרכז השדה (אודי ציטיאט)

קלינגר גם צפוי לבצע מספר שינויים פנימיים במערך ובהרכב, כשעל הפרק שינוי תפקיד לאיאד אבו עביד. לאחרונה שוחח השחקן עם מאמנו והבהיר כי הוא מתקשה כמגן ימני, ומעדיף לשחק במרכז ההגנה כחלק מרביעייה אחורית ולא כפי שהיה ב-4:0 נגד מכבי נתניה, אז עלה המאמן עם חמישה שחקני הגנה במערך של שלושה בלמים. הרעיון הוא להסיט את אוראל דגני לצד ימין, כשבמרכז ההגנה עשוי קלינגר לנסות את הציוות של רז שלמה לצד אבו עביד.

 
לגבי שחרורם הצפוי של קמארה וקיירמה, אם השניים יתעקשו להישאר עד תום העונה ו/או לא יצליחו למצוא קבוצה חדשה שתקלוט אותם בינואר, הצוות המקצועי יאפשר לשחקני מחלקת הנוער המצטיינים אושר דוידה, שי אייזן, אופק עובדיה ותום אחי מרדכי להשתלב על חשבונם. באשר לספירובסקי, שכבר שיחק בתחילת העונה בפרנצווארוש ועל כן יוכל לעזוב רק למדינות בהן הליגה "הפוכה", משמע מתחילה ב-2020 ולא נמצאת בעיצומה, כמו בארה"ב או בסין, הוא יתייצב מחר לוועדת משמעת פנימית בנוכחות ראשי ארגון השחקנים. ההחלטה על המשך דרכו של ספירובסקי תתקבל בהמשך הימים הקרובים, לאחר שיחה עם סוכנו.

בתוך כך, מאור בוזגלו ממשיך באימונים אישיים עד לאישור הרפואי על החלמה ממחלת הנשיקה ושובו לאימונים רגילים. כבר לקראת המשחק ביום ראשון בגביע המדינה בבלומפילד נגד הפועל קטמון, יהיו שינויים רבים בסגל ובהרכב הפותח. מי שעשוי לשחק הוא החלוץ עומר דמארי, שלא נכלל בסגל נגד מכבי נתניה במה שהוגדר במועדון כסיבות מקצועית. במשחק הגביע אוהדי הקבוצה מתכוונים להגביר את המחאה נגד ראשי המועדון.


דמארי. עשוי לשוב לסגל בגביע (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי