חמישי בליגה האירופית: מילאן חוזרת אחרי שנתיים, סוער בטוטנהאם

הסיבוב השני במוקדמות: הרוסונרי ייתארחו בדבלין. טונאלי לא צפוי לשחק, זלאטן ייפתח. בתקשורת נכתב: "מתחילים עם אובססיה לנצח". הספרס בהרכב משני נגד פלובדיב, אגבונלהור: "מוריניו עשוי ללכת". וגם: הישראלים

קבוצות: מילאן טוטנהאם
(גודל טקסט)

הסיבוב השני בליגה האירופית יוצא לדרך מחר (חמישי), ולצד המשחקים של הנציגות הישראליות שלנו ייערכו לא מעט משחקים רצופים. במוקד הלגיונרים, עומר אצילי ובן שהר ישחקו במדי אפואל ניקוסיה, ביברס נאתכו יקווה להמשיך את הכושר המצוין שלו במדי פרטיזן בלגרד. כמו כן, מילאן חוזרת לאירופה לאחר כמעט שנתיים ותתארח באירלנד אצל שמרוק רוברס, וטוטנהאם של ז'וזה מוריניו לא רוצה להיקלע למשבר.

שמרוק רוברס – מילאן (21:00, שידור ישיר בספורט3)

לא פחות מ-644 ימים אחרי משחקה האחרון, כשהודח על ידי אולימפיאקוס עם ג'נארו גאטוסו על הקווים, מילאן חוזרת לאירופה עם ציפייה גדולה כשתתארח מחר במשחק חוץ אצל שמרקוס רוברס האירית. "מתחילים בדבלין עם אובססיה לנצח", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט" על הרוסונרי שגם רואים בעצמם כפייבוריטים לזכות בליגה האירופית.

מילאן, כזכור היא "מחזיקת הסקודטו שאחרי הקורונה" כשהשיגה תשעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, היא כבשה 35 שערים ונהנתה מ-12 שחקנים שונים שהבקיעו. כעת מגיע המבחן הראשון של סטפנו פיולי. ב-35 משחקים כמאמן במסגרת האירופית, הוא ניצח 18 פעמים, כך שעליו להשתפר.

סטפנו פיולי
סטפנו פיולי | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

באיטליה משערים כי לנוכח קדם העונה הקצרצר, המאמן ימשיך בשיטת ה-4:2:3:1 המוכרת. בהיעדרו של הבלם אליסיו רומניולי, ג'יאנלואיג'י דונארומה יענוד את סרט הקפטן. אלסנדרו טונאלי אמנם נכלל בסגל אך סיכוי נמוך מאוד שיערוך הופעת בכורה. זלאטן איברהימוביץ' יפתח בהרכב כמובן, לאחר שהמאמן סטפנו פיולי אישר שהתאושש מפציעה. המשחק יהיה ניסוי הכלים האחרון של הרוסונרי לפני מחזור פתיחת הליגה, כשביום שני יארחו את בולוניה בסן סירו.

מאמן המארחת, סטיבן בראדלי, מלא ביטחון: "הקבוצה שלי תשחק כדי לנצח. אני בטוח שנוכל לגרום להם לבעיות. ננסה לנצח כמו בכל משחק. זה נורמלי שיהיו זמנים קשים נגד קבוצה איכותית כזו, אבל יש לנו מספיק איכות משלנו. יהיו לנו את הסיכויים שלנו ונצטרך לנצל זאת".

לוקומוטיב פלובדיב – טוטנהאם (19:00, שידור ישיר בספורט3)

לראשונה מזה חמש שנים, טוטנהאם לא פותחת את העונה האירופית שלה במשחק ליגת האלופות. הקבוצה של ז'וזה מוריניו, שרשמה הפסד 1:0 מאכזב נגד אברטון בבית במחזור הראשון בפרמיירליג, יודעת שאין מקום לטעויות במשחק נגד לוקומוטיב פלובדיב הבולגרית. ג'ובאני לו צ'לסו שלא שיחק נגד אברטון עשוי לחזור לסגל. ההערכה היא שעל אף שמדובר במשחק בודד, מוריניו צפוי לתת מנוחה לסון, כאשר ג'ו הארט יפתח בין הקורות. מנגד, הארי קיין יעלה בהרכב.

דלה עלי. התעמת עם מוריניו? | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

בינתיים באנגליה דווח על עימות בין ז'וזה מוריניו לדלה עלי, שעשוי לעזוב את הקבוצה ומעניין לראות האם ייכלל בסגל לקראת המשחק. גבריאל אגבונלהור אמר בראיון באנגליה: "היו להם חילוקי דעות מפתיחת העונה. אני חושב שזה היה הרסני מדי להחליף אותו במחצית. מוריניו הוכיח שהוא עלול 'להרוג' שחקנים כפי שעשה את זה בכל מקום. ממה ששמעתי, דלה לא היה אמור לפתוח נגד אברטון, קרה משהו ביניהם, אבל לסטיבן ברגווין הייתה מיגרנה בחימום והוא נהנה מכך. נזכיר כי מוריניו, כפי שמשתף בסדרה על טוטנהאם, הטיל ספקות בדלה וטען שהוא עצלן שאינו מתאמן כמו שצריך".

אגבונלהור הוסיף: "אני מרגיש שאם הוא לא יקבל חלוץ ופתיחת העונה תמשיך להיות רעה – מוריניו יכול לעזוב. הוא רגיל להוציא כסף ולא להתחנן שיגיע חלוץ נוסף".

בן דייוויס עומד מאחורי המאמן ואמר: "אנחנו מאמינים במנג'ר שלנו, אנחנו הולכים לנצח את המשחקים הקרובים, ניתן הכל בשביל זה". פגרת הנבחרות לא הועילה אבל אסור לנו לתרץ. יש לנו שחקנים טובים ומאמן מהשורה הראשונה.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, מוריניו אישר שקיין ישחק וגם אמר בנוגע לגארת' בייל שמתקרב לחזרה למועדון: "ניסיתי להחתים אותו כמאמן ריאל מדריד וזה לא התאפשר בתקופתי, ואז הוא הגיע אחרי שעזבתי. זה לא סוד וגם גארת' יודע את זה. בנוגע למה שקורה עכשיו? אני לא אדבר על שחקן מקבוצה אחרת, הוא שייך לריאל מדריד".

גארת' בייל. יחזור לספרס? | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

קייסר – אפואל ניקוסיה (15:00)

הקבוצה הקפריסאית פתחה את העונה לא מספיק טוב ורק במחזור האחרון רשמה ניצחון בכורה בליגה כשגברה 0:1 את לימסול. החלוץ בן שהר יחפש שער בכורה באירופה בקבוצתו החדשה (בסיבוב הקודם הסתפק ב-54 דקות) בעוד לגבי עומר אצילי נראה שימשיך על הספסל. בעונה שעברה הגיעה אפואל עד לשלב 32 האחרונות אז הודחה על ידי באזל. ממול, המארחת הקזחית מדורגת במקום הרביעי בליגה המקומית.

ספינטול גאורגה – פרטיזן בלגרד (20:00)

הקבוצה של ביברס נאתכו סיימה אשתקד במקום השלישי בשלב הבתים, אחרי מנצ'סטר יונייטד ואלקמאר, ופחות מהעפלה לאותו השלב תהיה כישלון. הקבוצה הקבוצה רשמה כבר שבעה משחקים בליגה המקומית והיא מדורגת במקום השלישי עם חמישה ניצחונות מול שני הפסדים. במחזור האחרון ניצחה 0:3 את פ.ק ראד. קפטן נבחרת ישראל צפוי לפתוח בהרכב. הוא פתח את העונה מעולה עם שלושה שערים ושני בישולים בחמשת משחקיו עד עתה בכל המסגרות.

ביברס נאתכו. בכושר מעולה | Nikola Krstic/MB Media/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי