בבית"ר תקפו: "אין כבוד לבניון, בושה שטוענים שקונטה המציא"

אנטואן קונטה, אורי זהבי
אנטואן קונטה, אורי זהבי | מאור אלקסלסי

בירושלים זעמו על הממצאים של מכבי חיפה. המגן שוחח עם לוי ואיים בפני חבריו לעזוב. מהשלכות ההפסד: המאמן רוצה חלוץ, חוגג מעדיף שחרור זר כדי לא לוותר על מענק ובקבוצה שוקלים פרידה מפלומיין ומה לגבי גרסיה?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עד המשחק אתמול, רוני לוי ניצח שלוש פעמים ברציפות את מכבי חיפה כמאמן בית"ר ירושלים. אתמול (ראשון) הוא הפסיד לראשונה מאז, אחרי שהגיע בלי גדי קינדה, וכמובן בלי עידן ורד, אופיר קריאף ומיכאל אוחנה הפצועים, אבל עם לירן רוטמן ואור זהבי שתורגלו כבר במוצאי השבת בהרכב. שער יתרון של שלומי אזולאי לא הספיק בדרך להפסד 3:1.

מי ששוב לא שיחק אתמול הוא הקשר פרדי פלומיין, וכפי שפרסמנו, הוא עשוי לעזוב בינואר כשמכבי נתניה מעוניינת בשירותיו. לוי רוצה להביא חלוץ זר, אבל משה חוגג לא יוותר על המענק של הזר השישי מההתאחדות ולכן החלוץ אמור להחליף את הצרפתי, שמבוקש גם בחדרה. "השמיכה קצרה, אי אפשר לכוון כך למקום גבוה יותר", אמר גורם בקבוצה אתמול.

ועכשיו לשיחה המרכזית אתמול, בחדר ההלבשה של בית"ר. אנטואן קונטה עזב לחדר ההלבשה במחצית כשהוא נסער מאוד. הוא סיפר לאנשי בית"ר כי ספג בין היתר קריאות גזעניות, אבל גם דברים חמורים יותר שאותם "לא שמע בעבר" ויריקות לעברו. בשל המצב, רוני לוי לקח אותו לשיחה וביקש ממני לנסות ולהתעלם מהרעשים. "כולם תומכים בך", הבהיר לו המאמן. קונטה עצמו אמר לחבריו: "אם לא יטפלו בגזענות, אני פה סיימתי". המגן העלה פוסט זועם לרשתות החברתיות לאחר המשחק. הפוסט זכה לעשרות תגובות ותמיכת חלק מהשחקנים בהם גדי קינדה, טל בן חיים, איתמר ניצן, מקס גרצ'קין, שי קונסטנטין, לירן רוטמן וגם לירוי צעירי ואפונסו טיירה ששיחקו בעבר בקבוצה.

בית"ר ירושלים הודיעה רשמית כי היא "דורשת מהמנהלת ומההתאחדות לטפל באופן מיידי, נחרץ וחד משמעי באופן חסר תקדים" ובנוסף אמרו בקבוצה על הקהל הירוק: "כנראה שלא הספיק לאוהדים הסיפור במשחק השלום, הם פשוט יוצאים מהכלים כששחקנים שעזבו אותם חוזרים. אין כבוד לבניון, שורקים לקונטה, זה צריך להיפסק. הלוואי והמשטרה תאתר את אלה שהתחילו את זה. הכי קל זה להיכנס לתוך היציע שלנו ולאתר מדליקי אבוקות, אבל האירוע הזה הרבה יותר חמור. ההתאחדות חייבת להתערב ולעצור את זה. בושה שטוענים שקונטה המציא את זה במקום לבדוק את העניין לעומק".


שחקני בית"ר מאוכזבים בסיום (מאור אלקסלסי)

דן איינבינדר אמר בסיום: "אני רוצה להתרכז דווקא בעידוד של האוהדים שלנו, שעודדו גם אחרי ההפסד. אבל אם אנטואן הגיב ככה, כנראה שהוא שמע קריאות". עוד הוסיף הקשר: "קורה שאתה הולך אחורה כשאתה כובש שער, הולך אחורה להיות אחראי. זה טבעי. תכנית המשחק שלנו עבדה במחצית הראשונה. ידענו מה אנחנו רוצים. במחצית השניה ואולי קצת לפני שיחקנו פחות טוב. הורדנו רגל מהגז ונענשנו". הפוסט שכתב אתמול קונטה ("אנחנו לא קופים, אם המנהלת וההתאחדות לא יתערבו, אני את דרכי בכדורגל הישראלי סיימתי").

שלומי אזולאי, העידו שחקנים, רצה מאוד לכבוש מול מכבי חיפה. אתמול הוא נראה מתוסכל בסיום מההחמצה הענקית שרשם במחצית השנייה והוחלף. לעומתו, דיוגו ורדסקה לא היה רחוק מלספוג אדום אתמול. בקרב השחקנים יש מי אמר שהדיאלוג שלו עם ניקיטה רוקאביציה תוכנן מראש, כדי להוציא את החלוץ מריכוז. הפורטוגלי החזיק מעמד עד הסיום, אבל לא היה רחוק מלספוג צהוב שני.

ומה עם ליוואי גרסיה שנפצע בברכו? בבית"ר לא חשדו לרגע כי מדובר בפציעה שתגרום לו להיעדר תקופה ארוכה מהמגרשים. כבר לאחר המשחק העריך הצוות כי ישוב לאימונים מלאים כבר במהלך הפגרה. בבירה מקווים שעידן ורד יסיים את השיקום בפגרה ויחזור למגרשים אחריה.

שלומי אזולאי. סיים את המשחק מאוכזב (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי