ז'יז'יץ' סיפר: כך ספרופולוס שכנע אותו להצטרף למכבי תל אביב

אנטה ז'יז'יץ' | באדיבות צסק"א מוסקבה

הסנטר הקרואטי התראיין ביוון ודיבר על חלקו של המאמן בהגעתו: "כשמישהו כמוהו מתקשר, זה הופך את ההחלטה לקלה יותר. הוא הראה לי כמה הוא רוצה אותי". וגם: למה לא היה מאושר ב-NBA ומה למד מלברון ג'יימס?

(גודל טקסט)

החזרה של אנטה ז'יז'יץ' מה-NBA לאירופה הייתה ללא ספק אחד המעברים המדוברים בקיץ האחרון, כזה שהכה גלים לא רק בישראל אלא גם בספרד וביבשת כולה, זאת בשל ה"מחטף" שביצעה מכבי תל אביב מריאל מדריד, שרצתה גם היא לצרף את הסנטר הקרואטי אך התמהמה והפסידה לצהובים במירוץ. שעות ספורות לפני המשחק בין מכבי תל אביב לאולימפיאקוס, ז'יז'יץ' התראיין לתקשורת המקומית והתייחס להחלטה שלו לשוב ליורוליג אחרי שלוש עונות בליגה הטובה בעולם.

ז'יז'יץ' נשאל מה שכנע אותו להצטרף לאלופת המדינה: "זו הייתה החלטה קלה עבורי. הגשמתי את החלום שלי לשחק ב-NBA, גיליתי איך הדברים עובדים שם ועברתי את התהליך, אבל לא שיחקתי יותר מדי ולכן לא הייתי מאושר. כשהחלטתי לחזור אירופה, מכבי הציעה לי הזדמנות טובה לשחק ביורוליג ולהתחרות על תארים".

על השיחה בינו לבין יאניס ספרופולוס לפני שחתם: "המאמן ואני דיברנו בטלפון כשחזרתי מארצות הברית. הוא הראה לי כמה הוא רוצה אותי ואיזה תפקיד חשוב הוא מייעד לי בקבוצה. זה היה מאוד משמעותי בשבילי, כי הוא מאמן גדול שרשם הישגים. כשמישהו כמו יאניס ספרופולוס מרים אליך טלפון ומדבר איתך בצורה הזו, זה מראה לך כמה אתה רצוי במועדון כמו מכבי תל אביב והופך את ההחלטה לקלה יותר".

ספרופולוס. "כשמישהו כמוהו מתקשר, ההחלטה קלה יותר" | דני מרון

ז'יז'יץ', ששיתף פעולה עם לברון ג'יימס בקליבלנד קבאלירס, אמר מה למד מהכוכב: "הוא שחקן ענק, אבל גם אישיות אדירה. למדתי ממנו המון מהרגע הראשון. הוא המקצוען האולטימטיבי, מרוכז לחלוטין בכל שנייה בכל מטרה שהוא שם לעצמו ומאוד מקדיש את עצמו למה שהוא עושה. הוא עוזר לך ומלמד אותך הרבה דברים. הרגשתי בר מזל לשחק איתו".

הסנטר דיבר גם על גמר ה-NBA, שבו לברון נבחר לשחקן המצטיין אחרי שהוביל את הלייקרס לאליפות: "אם תשאלו אותי, מהיום הראשון חשבתי שלברון יזכה בטבעת. זו הייתה השנה שלו. צפיתי חלק מהמשחקים, עד כמה שהתאפשר לי. מיאמי אולי הגיעה כאנדרדוג, אבל נלחמה חזק וסיפקה הופעות טובות. הם לא ויתרו למרות הקשיים שהיו להם".

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס. "זו הייתה השנה שלו" | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי