שבת באנגליה: יונייטד בסגל חסר, סיטי תתארח אצל נוריץ'

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | David Rogers/Getty Images

פוגבה, ואן ביסאקה ומרסיאל יחסרו לשדים האדומים שזקוקים לשלוש נקודות אחרי שלושה מחזורים ללא ניצחון. האלופה תנסה לגבור על הקנריות ולהישאר צמודה למוליכה ליברפול שתארח את ניוקאסל, פירמינו עשוי לנוח

(גודל טקסט)

אחרי קרוב לשבועיים ללא משחקים בשל פגרת הנבחרות, המחזור החמישי בפרמיירליג ייצא מחר (שבת) לדרך, ביום מרתק שבו נזכה לראות על כר הדשא כמעט את כל הגדולות: ליברפול תארח את ניוקאסל, טוטנהאם תפגוש את קריסטל פאלאס, צ'לסי תתארח אצל וולבס, מנצ'סטר יונייטד בסגל חסר מאוד תשחק נגד לסטר והאלופה מנצ'סטר סיטי תנעל את היום במשחק חוץ נגד נוריץ'.

ליברפול – ניוקאסל (החל מ-14:20, ישיר בספורט1)
אלופת אירופה והקבוצה היחידה שלזכותה מאזן מושלם אחרי ארבעה מחזורים – דבר שזיכה את יורגן קלופ בתואר מאמן החודש, תארח בביתה את המגפייז, שאחרי שהדהימו 0:1 בלונדון את טוטנהאם יצאו לפגרה עם נקודה אחרי 1:1 ביתי נגד ווטפורד. ליברפול, על אף פציעתו של אליסון שלא יהיה בסגל גם מחר, יצאה לפגרה עם 0:3 חלק בחוץ על ברנלי, אבל גם עם התקרית בין סאדיו מאנה למוחמד סלאח שייצרה המון כותרות בשבועיים האחרונים. השניים צפויים לפתוח בהרכב, אולם קיים ספק קל אם רוברטו פירמינו יפתח לצדם, אחרי שהיה עם נבחרת ברזיל בארצות הברית בימים האחרונים והמסע הארוך שעבר והעובדה שביום שלישי הקבוצה תתארח בנאפולי בפתיחת ליגת האלופות, עשויים לגרום ליורגן קלופ להושיב אותו על הספסל.

מוחמד סלאח וסאדיו מאנה. השאירו את התקרית נגד ברנלי מאחור? (Catherine Ivill/Getty Images)
מוחמד סלאח וסאדיו מאנה. השאירו את התקרית נגד ברנלי מאחור? (Catherine Ivill/Getty Images)

מנצ'סטר יונייטד – לסטר (16:50, ישיר בספורט2)
השדים האדומים החלו את העונה עם 0:4 מהדהד על צ'לסי, אולם מאז הם עדיין ללא ניצחון: אחרי 1:1 בוולבס, 2:1 ביתי לקריסטל פאלאס ו-1:1 בסאות'המפטון, אולה גונאר סולשיאר ושחקניו יארחו את השועלים שניצחו את שני המחזורים האחרונים. עיקר הבעיה של יונייטד היא סגל חסר במיוחד שצפוי לעמוד לרשותו של המנג'ר.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אישר סולשיאר: "אני מקווה שפול פוגבה ואנטוני מרסיאל יהיו כשירים למחזור הבא נגד ווסטהאם. כרגע אני לא יכול לומר יותר מזה, הם לא התקדמו בקצב שקיווינו". גם לוק שואו עדיין לא ישוב לסגל ואילו ארון ואן ביסאקה וג'סי לינגארד נמצאים בספק גדול ועשויים לשבת על הספסל למקרה הצורך. מי שימשיך בהרכב וגם הורעפו עליו שבחים הוא הוולשי הצעיר דניאל ג'יימס, שכבש השבוע במדי נבחרתו אחרי שכבר כבש שלושה שערים בארבעה מחזורי ליגה: "יש לו את האקס פקטור, הוא יבקיע עוד המון שערים", החמיא המנג'ר.

סולשיאר ייאלץ להסתדר ללא מרסיאל, פוגבה ו-ואן ביסאקה. (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)
סולשיאר ייאלץ להסתדר ללא מרסיאל, פוגבה ו-ואן ביסאקה. (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)

טוטנהאם – קריסטל פאלאס (16:50, ישיר בספורט1 כחלק מ'חגיגה אנגלית')
התרנגולים, שניצחו משחק אחד בלבד מתוך ארבעה עד כה ושמטו יתרון 0:2 בדרבי נגד ארסנל לפני היציאה לפגרה, יקוו לניצחון ביתי על מנת למנוע מהצמרת לברוח להם כבר בשלב מוקדם של העונה. החדשות הלא טובות הן שג'ובאני לו צ'לסו ייעדר עד נובמבר לאחר שנפצע במדי נבחרת ארגנטינה, ואילו טנגי אנדומבלה, ראיין ססניון, קייל ווקר-פיטרס ואריק דייר ייבדקו בסמוך למועד המשחק על מנת לקבוע האם יעמדו לרשותו של מאוריסיו פוצ'טינו.

"יהיה משחק קשה, פאלאס הוכיחה שהיא קבוצה טובה, שקשה לייצר מצבים נגדה", אמר מאמן טוטנהאם. קריסטל פאלאס ניצבת במקום הרביעי עם שבע נקודות וכבר ניצחה העונה 1:2 את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, לכן פוצ'טינו יודע שאסור לזלזל בה.

יקווה להשיג ניצחון שני העונה. מאוריסיו פוצ'טינו (Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images)
יקווה להשיג ניצחון שני העונה. מאוריסיו פוצ'טינו (Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images)

וולבס – צ'לסי (16:50, ישיר בספורט1 כחלק מ'חגיגה אנגלית')
פתיחת עונה לא קלה עוברת על מאמן הבלוז הטרי פרנק למפארד, שצבר עד כה חמש נקודות מתוך 12 אפשריות והחמיץ שתי הזדמנויות לניצחון בסטמפורד בדידג', האחרונה שבהן נגד שפילד יונייטד, במשחק שבו קבוצתו שמטה יתרון 0:2 במחצית. המנג'ר הודיע במסיבת העיתונאים לקראת המשחק שפדרו ומתאו קובאצ'יץ' כשירים למפגש עם "הזאבים", בעוד אנגולו קאנטה ימשיך להיעדר. "וולבס קבוצה מצוינת, יש לנו סגנון טוב עם שחקני התקפה מסוכנים ומאזן מצוין נגד הגדולות בעונה שעברה. נצטרך להגיע מוכנים", אמר למפארד, שהחמיא גם למייסון מאונט על דקות טובות בהופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה השבוע.

קבוצתו של נונו אספיריטו סנטו אמנם שרדה את המפגשים עם לסטר ומנצ'סטר יונייטד, אך לא הצליחה לנצח מתחילת העונה ובמחזור שלפני פגרת הנבחרות היא רשמה את הפסדה הראשון, 3:2 נגד אברטון. ערב המחזור החמישי היא ניצבת מקום אחד מעל לקו האדום, אך היא תצטרך להשיג תוצאה טובה נגד הלונדונים כדי לצאת מהאזור המסוכן של הטבלה.

פרנק למפארד מתמודד עם פתיחה לא קלה בעונתו הראשונה כמאמן צ'לסי. (Clive Rose/Getty Images)
פרנק למפארד מתמודד עם פתיחה לא קלה בעונתו הראשונה כמאמן צ'לסי. (Clive Rose/Getty Images)

נוריץ' – מנצ'סטר סיטי (19:20, ישיר בספורט1)
האלופה הביסה 0:4 את ברייטון לפני היציאה לפגרה, במשחק שבו גם איבדה את איימריק לאפורט לכמה חודשים עקב פציעה, והיא צריכה לצאת מהקארו רוד עם שלוש נקודות כדי להישאר צמודה לליברפול בצמרת. למזלה, יש לה את החלוץ הכי פורה בפרמיירליג עד כה: סרחיו אגוארו, שמציג יכולת שיא מפתיחת העונה וכבש בכל אחד מהמשחקים עד כה – שישה שערים סך הכל, בעוד קווין דה בריינה מגיע למשחק במבשל הבכיר בליגה, לאחר שסידר חמישה שערים לחבריו עד עכשיו. אצל הקנריות, נקודת האור הוא טימו פוקי הפיני, שנבחר לשחקן הטוב בפרמיירליג בחודש אוגוסט וניצב מאחורי אגוארו בטבלת הכיבושים, עם חמישה. נוריץ' תנסה לסחוט לפחות נקודה מהאלופה, שכן כרגע היא ניצבת במקום הלפני אחרון והפסד נוסף יסבך אותה בתחתית.

מלך שערי הפרמיירליג נכון לעכשיו, עם שישה כיבושים. סרחיו אגוארו (LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images)
מלך שערי הפרמיירליג נכון לעכשיו, עם שישה כיבושים. אגוארו (LINDSEY PARNABY/AFP/Getty Images)

משחקים נוספים: שפילד יונייטד – סאות'המפטון, ברייטון – ברנלי (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי